Almost South / Bijna 'echt' verder naar het zuiden - Reisverslag uit Sterksel, Nederland van hans hike - WaarBenJij.nu Almost South / Bijna 'echt' verder naar het zuiden - Reisverslag uit Sterksel, Nederland van hans hike - WaarBenJij.nu

Almost South / Bijna 'echt' verder naar het zuiden

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

09 Februari 2013 | Nederland, Sterksel

.
(zie Nederlandse tekst hieronder)

I am busy with my last preparations ... it’s getting serious now :)
Last year I walked my first part of my camino in 2012, starting from Sint Jacobieparochie at the Sea in the North of the Netherlands
You can watch this via : http://youtu.be/bh80SonJNQ0

Now I am busy with the last things, packing, learning a bit more French
Training my body and planning my route with as first goal Vezelay, and after that a longer way to visit Taizé.
Did a last test : http://youtu.be/iC_hqlFXAcY

Wherever you go, go with all your heart (Confucius)

The pilgrim ... always on his way to somewhere.
With only a backpack and a stick he leaves home.
He often walks alone, sometimes he walks with another person.
He comes at intersections, climbs mountains, knows the rain and the sun on his face. We are all pilgrims, make our trip in space and time, sometimes with a clear purpose, sometimes we are lost. We celebrate triumphs and struggling with difficulties.

Beautiful poem from 'Let everything go, because He does not let me go'
Anselm Grün & Andrea Schwarz

Called outside:

I put on my walking shoes, take my backpack
Make tea and bread ready, say goodbye to home
From what I learned to love

I'm afraid of the unknown
Scared for the challenge
Doubt about the road
I miss maps and land pointers

Just step into the unknown
Trusting on Your word I leave the city behind me
And am I prepared to go the way with you

Fear, frustration, despair
And yet also trust
A high level of trust
And protest and surrender

I give myself to You
I'll go with You
I let go
And keep me up to You
I'm with You
And I let go

---

Bijna 'echt' verder naar het zuiden

Druk met de laatste voorbereidingen ... het wordt nu serieus :)
Vorig jaar een eerste traject gelopen vanuit Sint Jacobieparochie.
Zie deze impressie: http://youtu.be/bh80SonJNQ0

Ben nu bezig met de laatste loodjes: Inpakken, nog wat frans leren,
trainen en route plannen met als eerste doel Vezelay,
en daarna een ommetje naar Taizé.

Ook testen of ik warm genoeg blijf op koude dagen:)
http://youtu.be/iC_hqlFXAcY

Waarheen je ook gaat, ga met heel je hart (Confucius)

De pelgrim… steeds onderweg ergens heen.
Met slechts een rugzak en een stok gaat hij op pad.
Vaak loopt hij alleen, soms trekt hij een tijdje op met een ander.
Hij komt op kruispunten, beklimt bergen, kent de regen en de zon op zijn gezicht. Wij zijn allemaal pelgrims: maken onze reis in ruimte en tijd, soms doelgericht, soms zijn we de weg kwijt. We vieren triomfen en worstelen met tegenslagen.

Mooi gedicht uit ‘Alles loslaten, omdat Hij mij niet loslaat’
van Anselm Grün & Andrea Schwarz

Naar buiten geroepen :

Ik trek mijn wandelschoenen aan, pak mijn rugzak
Maak thee en brood klaar, neem afscheid van thuis
Van wat mij lief geworden is

Ik ben bang voor het onbekende
Schrik terug voor de uitdaging
Twijfel aan de weg
Ik mis landkaarten en landwijzers

Zomaar op pad gaan
Op Uw woord de stad achter mij laten
Bereid zijn de weg met U te gaan

Angst, onmacht, wanhoop
En toch ook vertrouwen
Een heel groot vertrouwen
En protest en overgave

Ik geef mij aan U
Ik ga met U
Ik laat los
En hou mij vast aan U
Ik doe mee
En laat los

  • 09 Februari 2013 - 21:25

    Bartel:

    Hans, wat bijzonder dat je nu toch echt op het punt staat te vertrekken! Ik vind het maar dapper hoor!

  • 10 Februari 2013 - 10:17

    Riëtte Verhoeven:

    Ha Hans. Geweldig spannend, super moment lijkt me dat. Je hebt er zolang naar toe gewerkt en nu is het dan bijna zover. Ik weet nog toen ik de eerste dag startte bij de Vierdaagse dat ik het mooiste en meest ontroerende moment de start vond. Zoiets van: Yes, hier sta ik en ik ga ervoor....ik ga het wagen!
    Ik las gisteren nog iets moois uit het boek 'Loslaten en vasthouden':

    Om dingen te kunnen wagen, om vrij te zijn, in de lucht, in het leven, moeten we weten dat er een Vanger is. We moeten weten dat we, wanneer we van dat alles terugkomen, opgevangen zullen worden, dat we veilig zullen zijn. Probeer niet God te vangen, God zal jou vangen.

    Succes met de laatste voorbereidingen pelgrim!

  • 11 Februari 2013 - 13:38

    Irene:



    We gaan je zeker volgen via deze website,Hans.. we wensen je heel veel Gods rijke zegen toe
    in dit hartsverlangen tocht van je (en was ook van Maria). Ontdekt steeds meer en meer de grootheid,
    de rust en kracht in de Heer. Heel veel succes Hans!!

    De groeten van Irene en ook van Peter

  • 12 Februari 2013 - 08:23

    Jet:

    Hoi Hans,

    Wat een prachtige woorden: Ik geef mij aan U, Ik ga met U. Ik laat los En hou mij vast aan U. Ik doe mee En laat los.
    Een prachtig getuigenis want in momenten van strijd, moeite, verdriet en blijdschap, zal Hij er zijn. Blijf je blik op de Here Jezus houden, Hij is de Leidsman en Voleinder. Bij Hem kun je loslaten, omdat Hij je vast houdt.
    We volgen je avontuur. Succes met de laatste voorbereidingen.
    Frank en Jet

  • 12 Februari 2013 - 14:57

    Saska:

    Ha Hans, ook ik ben zeker van plan je mooie reis te gaan volgen op je website. Heel veel succes toegewenst met laatste voorbereidingen en natuurlijk met de hele tocht. Vaya con Dios!
    Hartelijke groet! Saska

  • 24 Februari 2013 - 11:33

    Sjaak :

    Hans je gaat met een wit kleed op pad.ik wens je een hele goede tocht.
    kom in gezondheid aan en ook weer terug Groetjes Sjaak
    zal ve3el aan je denken

  • 24 Februari 2013 - 21:36

    Sjaak Regoord & Mija:

    He even een berichtje uit Spanje. Kreeg info via Paul v. Schuylenburg en Gerard Riemens.
    We zijn in dec nog even in Santiago geweest, mooie plaats. Hou ons op de hoogte. Misschien zijn we in de buurt als je daar aankomt. Wie weet. We onderzoeken of we in dat deel van Spanje gaan wonen en werken.

    Groetjes en Gods zegen

  • 25 Februari 2013 - 10:08

    Arnout Cavadino:

    Ik heb maar een woord voor je Hans,

    BEWONDERING

    Heel veel succes en plezier!

  • 25 Februari 2013 - 12:08

    Ron En Flora :

    In de stilte van mijn hart, ontmoet ik U o Heer.

    Veel liefs en zegen,


    Ron en Flora

  • 25 Februari 2013 - 12:21

    Alwin:

    goede reis.

  • 26 Februari 2013 - 04:20

    Thomasm Myers:

    My thoughts and prayers will be with you Hans...

  • 26 Februari 2013 - 14:44

    Elly:

    Ik vind het fantastisch dat u dit doet en hoop dat u de vrede en rust zult vinden, zeer veel bewondering en respect,
    Je nichtje

  • 26 Februari 2013 - 17:22

    Jaap Taal:

    Hallo Hans, klaar voor een grote reis, dat is nog eens globetrotten.
    Ik wens jou hetzefde als onze opoe altijd haar jongens( onze vaders) heeft toegewenst, als zij naar zee gingen om te vissen : "Zegen en Bewaring " op z'n Schevenings.

    Goede reis van je neef Jaap

  • 26 Februari 2013 - 17:47

    Jan Petersen:

    Dear Hans, all the best for your journey! I enjoy reading stories from globetrotters and pilgrims, so for sure I will check your blog from time to time!

    Warm regards from Hamburg, Germany

    Jan

  • 26 Februari 2013 - 19:42

    Peter Van Delft:

    Hans,
    Ga over Gods akker, beloop zijn paden , geniet van zijn Hemel.
    Zoek wat je wilt zoeken, vind hetgeen je zoekt.
    Leer van gisteren,
    Droom van morgen
    Maar LEEF vandaag

    Peter

  • 27 Februari 2013 - 21:45

    Johanna:

    Hans je enthousiasme voor het onbekende komen in je aankondiging naar voren.
    Wij wensen je een behouden reis onze God gaat voor je uit, behouden vaart. Johanna

  • 27 Februari 2013 - 21:48

    Erik Jacobs (DELTA):

    Beste Hans, ik wens je enorm veel succes met de laatste voorbereidingen. Zelf heb ik zoiets nog nooit ondernomen, maar weet van anderen wel dat het eigenlijk een tocht langs JACOBSschelpen is; en dat spreekt mij natuurlijk zeer aan! Ik nodig je uit om je tocht te beginnen in Vlissingen, bij de Sint Jacobskerk. Dan wandel ik met je mee naar het voetveer Vlissingen-Breskens. Dan heb ik waarschijnlijk al een blaar en zwaai ik je uit voor je verdere lange tocht. Hopelijk geen eenzame tocht, maar op een aantal stukken een paar meelopers (in de goede betekenis).
    Denk bij iedere JACOBSschelp onderweg dat er in ieder geval een Jacobs in Nederland je tocht volgt, met veel respect. Ik hoop dat je tijdens je tocht datgene vindt waarnaar je op zoek was. En veel mooie, dierbare ontmoetingen en herinneringen gewenst.

  • 28 Februari 2013 - 12:28

    Hans 2 Hike:

    Dank allemaal. Bemoedigend om zoveel mooie reacties te lezen die ik via waarbenjij nu & email ontvang.
    En Erik helaas is Vlissingen toch wat te ver om :) Heb nog wel een zeer goede vriend in Middelburg wonen. Dus wie weet na mijn tocht nog eens een wandeling met wat Delta oud collega's langs het mooie strand daar :)
    Maar ik vind het prachtig hoe jij en de anderen meeleven met mijn tocht. Ben druk hier met alle laatste loodjes om weg te komen en goed om ook even tijd te nemen voor afscheid van familie.
    Na 2 jaar voorbereiden, neem ik op zondag 17 maart afscheid in mijn kerk en ga ik maandag 18 maart dan toch echt op pad naar het zuiden.
    Een warme pelgrimsgroet, Hans

  • 28 Februari 2013 - 21:27

    Frank:

    Hans,


    veel zegen! God gaat met je mee!


    frank

  • 02 Maart 2013 - 00:48

    Ellis Derkx:

    Hi Hans, mooi hoe je alles verwoord! Heeeeeeel veel succes en plezier. Je zult veel mooie en moeilijke dagen gaan hebben, maar elke dag zal bijzonder zijn, denk ik! Veel liefs, Ellis

  • 02 Maart 2013 - 09:06

    Lonneke:

    Hoi Hans, zag je reactie op mijn weblog (lonneke.gaatverweg.nl), dank daarvoor! Fijn dat je er iets aan gehad hebt. Ik beleef steeds veel voor- en napret met het lezen van blogs van andere pelgrims. Heel veel succes, plezier en mooie ontmoetingen gewenst. Ik ga je volgen! Groet, Lonneke

  • 02 Maart 2013 - 09:22

    Hans 2 Hike:

    Dank Frank en ook Ellis voor de mooie woorden. Ellis jij veel sterkte en toch ook moois daar aan de andere kant van de wereld. Mooi om zo verbonden te blijven met elkaar !!

    En leuk Lonneke dat je al zo snel reageert. Ik heb jouw weblog helemaal uitgeplozen. :)
    Geeft mij veel praktische tips, over de dagelijkse uitdaging er te komen, een slaapplekje en eten te vinden.
    Maar je omschrijft ook mooi wat er in jezelf omgaat onderweg. Ik hoop dat je gauw weer op pad mag gaan. Ik heb veel pelgrims ontmoet de laatste 2 jaar en krijg wel door, dit 'op pad zijn met alles wat je nodig hebt, op je rug' is verslavend :) Geeft ieder weer wat anders, maar vaak veel goeds, na alle ups en downs onderweg.

    Groet, Hans

  • 03 Maart 2013 - 17:38

    Henk En Ellen:

    Beste Hans, we hebben veel bewondering en respect voor je en wensen je een mooie en behouden tocht toe.
    Veel succes en laat het een ervaring worden om nooit te vergeten!
    Lieve groetjes, Henk en Ellen

  • 07 Maart 2013 - 14:00

    Jeanny:

    Hans, veel sterkte en uithoudingsvermogen om deze uitdaging waar te kunnen maken en te genieten van de schoonheid die je Schepper gemaakt heeft.
    Psalm 139:6 en 6 Gij omgeeft mij van achteren en van voren en Gij legt Uw hand op mij. het begrijpen is mij te wonderbaar, te verheven, ik kan er niet bij.
    Shalom Jeanny

  • 07 Maart 2013 - 22:06

    Harmen Altena:

    Beste Hans,

    Veel sterkte toegewenst met je onderneming.
    Je hebt je de laatste jaren goed voorbereid dus je zult slagen.
    Trudy en ik zullen je missen bij de Pelgrimstocht van de vastenaktie maar je bent bij ons in onze gedachten.
    Groeten van Harmen en Trudy




  • 09 Maart 2013 - 09:45

    Frans En Jos Smeijers:

    Ja kerel, eindelijk is het dan zover. Frans en ik wensen jou een hele gezegende voettocht dwars door Gods prachtige schepping. Weet dat Hij stap voor stap met jou meewandelt en jullie samen het einddoel binnen nu en een half jaar zullen bereiken. Geniet van de prachtige zonsopgangen en ondergangen,
    neem voldoende rust en neem Maria bij iedere stap mee in je hart. Ook wij zullen jou, zoals zo velen dat zullen doen, jou en God blijven volgen. Het zal niet altijd even gemakkelijk zijn maar wij wensen jullie een behouden aankomst in Santiago toe en daarna hopen we je weer in ons midden terug te zien.
    Heel veel zegen en doorzettingsvermogen toegewenst op deze geweldige, ingeslagen weg dappere held.


  • 11 Maart 2013 - 12:08

    Hans 2 Hike:

    Bemoedigend al jullie reacties. Bijzonder !!!! Dank

  • 11 Maart 2013 - 13:14

    Theo En Tineke Bachet:

    Hallo Hans, nu je definitief je vertrek hebt aangekondigd, geven wij je dit Taize lied mee om af en toe te zingen: Behute mich Gott, ich vertraue dir du zeigst mir den Weg zum Leben. Bei dir ist Freude Freude in Fulle.... Goede reis!

  • 11 Maart 2013 - 14:31

    José Van Den Burg:

    Hallo Hans ,
    Natuurlijk wens ik jou ook het aller aller beste tijdens jou tocht naar Santiago.
    Stiekem ben ik wel jaloers want ik weet wel een beetje wat je kunt verwachten, maar ik gun het jou van harte.
    Hans geniet van alles, en ik ga zeker met belangstelling jou volgen.
    Groetjes van een oud pelgrim

  • 06 April 2013 - 10:03

    Ruud Barnasconi:

    Afgelopen woensdag 3 april de link naar jouw tocht gekregen van Wouter Kiela. Je hebt er weer een volger bij! Hans, ik wens je een fantastisch avontuur en veilige tocht naar Santiago toe. Weet je gesterkt door allen die je vanuit NL volgen. Veel mooie momenten toegewenst! groet, Ruud.
    PS, heb nu even veel te lezen om "bij" te geraken. Veel succes krasse knar! Bye

  • 06 April 2013 - 10:24

    Tiny Classen:

    Beste Hans (als ik je Hans mag noemen?)
    Denk dat je mij niet kent, maar wel mijn man. We zijn vaak samen op weg geweest naar Santiago en weten hoe waardevol zo'n tocht is.
    Ik hoop dan ook dat jij erin mag vinden wat je zoekt.Ik wens je vanuit een "ozelig"Limburg all the best.
    Groetjes van Tiny Classen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Sterksel

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

See English below

Na een mooie start vorig jaar vanuit Sint Jacobieparochie, ga ik nu dan echt beginnen aan mijn pelgrimstocht naar Santiago, Finisterre and Muxia, vanuit ons landje. Door Belgie, Frankrijk naar Spanje.
Via bijzondere plaatsen voor mij als Vezelay en Taizé.

Twee jaar heb ik hier naar toe geleefd, stap voor stap zal ik op pad gaan en hoop ik alles onderweg intens te beleven. Het pad, de stilte, maar ook de mensen die ik mag ontmoeten.

Dag voor dag verder ... zowel innerlijk als fysiek op pad
alles loslatend, het onbekende in, in vertrouwen op God.

En in de hoop ook mijzelf tegen te komen en er van te leren :)

Psalm 86 : 11
Wijs mij uw weg, Heer,
Laat mij wandelen op het pad van uw waarheid,
Vervul mijn hart met ontzag voor uw naam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

After a beautiful start previous year from the North of the Netherlands in Fryslan, will I now continue with my pilgrimage to Santiago, Finesterre and Muxia. Moving on through The Netherlands, Belgium, France to Spain. To special places for me as Vezelay and Taizé.

Two years I have prepared myself, step by step, I will go now and I open myself for all the experiences on my way. The path, the silence, but also the people I may meet.

Day by day further from home ... both internally and physically on my way. Letting everything go, walking into the unknown, trusting in God.

And also to challenge myself and hoping to learn from it :)

Psalm 86: 11
Teach me your way, O Lord,
Let me walk in the path of your truth,
Fill my heart with awe for your name.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Santiago Movie

23 November 2014

Translation into English

05 Juni 2014

Continue in the pilgrimage of life

17 April 2014

Verder op weg in de pelgrimstocht van het leven

11 September 2013

My Return
hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 1249
Totaal aantal bezoekers 219508

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: