Upto the South / Op weg naar het zuiden - Reisverslag uit Sterksel, Nederland van hans hike - WaarBenJij.nu Upto the South / Op weg naar het zuiden - Reisverslag uit Sterksel, Nederland van hans hike - WaarBenJij.nu

Upto the South / Op weg naar het zuiden

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

17 Maart 2013 | Nederland, Sterksel

.
( zie Nederlands hieronder )

After a touching farewell to family and friends, my pilgrimage really started, this weekend with my footsteps from Maria’s tomb to home. Thanks for all your encouraging words. I was surprised today by those who could come to my farewell in the church.
Tomorrow morning I leave my house and continue my walk in faith to the south. With open hands, step by step, into a yet unknown way and experience.
Below you find a link to a Dutch song ‘Today I started walking’

---

Op weg naar het zuiden

Na een ontroerend afscheid van familie en vrienden, is mijn pelgrimstocht nu echt begonnen. Met als eerste etappe dit weekend mijn stappen van Maria's graf naar huis. Dank voor alle bemoedigende woorden. Ook vandaag verrast door wie kon komen naar mijn afscheid in de kerk.

Morgenochtend trek ik de voordeur dicht en ga in vertrouwen verder naar het zuiden. Met open handen, stap voor stap een nu nog onbekende weg en ervaring in.

Mooi liedje ... dank Nico !
Acda en de Munnik - Vandaag ben ik gaan lopen
http://www.youtube.com/watch?v=Vkal9IlEexw&feature=youtu.be

( a beautiful Dutch song )

...

  • 17 Maart 2013 - 23:56

    Rinske:

    Ik wens je een hele goede tijd Hans! Ik bid voor je!
    Zie ook dat je naar Taizé wil! Gaaf, daar ben ik met de Wittenberg een midweek geweest een aantal jaar terug! Heb het als een hele bijzonder ervaren! Mooie herinneringen aan!

    Zijn zegen!
    Rinske

  • 18 Maart 2013 - 00:17

    Erik Jacobs:

    Hans, ik wens je een 'behouden (bede-)vaart'.

  • 18 Maart 2013 - 06:30

    Jet En Frank:

    Hans, zometeen een goede verdere start van je reis. Ik bid voor prachtig weer deze eerste dag.

  • 18 Maart 2013 - 07:03

    Peter:

    He Hans, een mooie dag om te beginnen. Groet en Gods zege . Ga met God, Hij gaat met jou!!!

  • 18 Maart 2013 - 07:30

    Wies:

    Beste Hans,
    Weet niet of de eerste stappen intussen al gezet zijn of nog moeten gaan komen. In ieder geval een geweldige tocht toegewenst waarin je dicht bij God zult zijn en een antwoord zult krijgen op al je vrage.n

  • 18 Maart 2013 - 08:28

    Frank Bakker:

    Zegen!

    frank

  • 18 Maart 2013 - 08:43

    Koos Koeman:

    Mooie foto's en mooi lied: Vandaag Ben Ik Gaan Lopen.
    Hans, waar jij je stap zet, ook daar is de Opgestane je voorgegaan, voorhoede en achterhoede tegelijk.
    De Engel van de Here heeft zich gelegerd ook rondom jou. Zelfs voor je was geboren! Smaakt en ziet .... Psalm 34 vers 8.

  • 18 Maart 2013 - 08:46

    Piet En Ida Rutten:

    Hans we wensen jou een hele goede tocht.

  • 18 Maart 2013 - 09:40

    Paul & DIngena:

    Lieve Hans,
    Geniet!
    van ontmoetingen
    van omgevingen
    van stilte
    van voetstappen
    van Alles..... Wat Hij je geeft, Elke Dag!
    Geniet!

    (Ik weet dat je het gaat afmaken en Hij je draagt, elke stap!)

    Knuffel uit het "hoge" noorden :-)

  • 18 Maart 2013 - 10:03

    Jacques Van Groen:

    Heel veel succes en geniet van dit mooie avontuur!

  • 18 Maart 2013 - 10:06

    Renata:

    Behouden vaart, Hans! Geniet!

  • 18 Maart 2013 - 12:04

    José:

    Hans, de belangrijkste stappen zijn gezet ; jou eerste echte stappen op weg naar santiago.
    En....... de zon schijnt
    Buon camino

  • 18 Maart 2013 - 12:04

    Marlon:

    Hoi Hans,
    ik kon er bij je afscheid helaas niet bij zijn, maar goed, dat wist je al. Toch wel veel aan jou gedacht, vooral de laatste dagen. Het is nu echt begonnen. Fijn! En zoals de anderen ook al meldden; de weergoden zijn je goed gezind!
    Het wandellied kende ik nog niet, wel natuurlijk het deuntje van Skik dat ik altijd fluit, fietsend door de natuur, met daarin de strofe:

    wie dut mie wat, wie dut mie wat, wie dut mie wat vandage,
    ik heb de banden vol met wind, ja ik heb ja niks te klage......

    wandel ze!

    Groet,
    Marlon

  • 18 Maart 2013 - 12:14

    Irene En Peter:

    hallo Hans

    Moge de Heer je zegenen en je beschermen, moge de Heer het licht van Zijn gelaat
    over je doen schijnen en je genadig zijn, moge de Heer je Zijn gelaat toewenden en je vrede geven.
    Num. 6: 24-26

    Hans houdt vol, houdt moed en dit is een groot cadeau van de Heer voor jou, op weg naar innerlijke rijkdom,
    niet iedereen kan zulke tocht waar maken..genieten Hans! we bidden voor jou.

    Liefs en groeten van Peter en Irene

  • 18 Maart 2013 - 13:33

    Monique:

    Veel succes en zegen Hans, vandaag eindelijk zover. zolang naar toegeleefd en nu is het dan zover.
    Vandaag ben je gaan lopen, met schitterend weer!!
    Mooi toepasselijk liedje op je blog.
    Hartelijke groeten,
    Monique

  • 18 Maart 2013 - 17:11

    Tineke:

    Dag Hans,

    Goed pad en zonnig spoor.
    Belangrijk niet alleen is de weg die je gaat, maar ook het spoor dat je achterlaat.
    Gods zegen op je weg.
    Tineke en Erik Jan

  • 18 Maart 2013 - 19:19

    Jan:

    Dag Hans. Nu ben je onderweg zoals jullie je dat hadden voorgenomen. Ik hoop en bid dat je onderweg gaat vinden wat je zoekt, en deelt van wat je hebt.
    Rom.15:13.

  • 19 Maart 2013 - 07:33

    Hans 2 Hike:

    Indrukwekkend hoe jullie allemaal meeleven !
    Groet van langs het pad
    Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Sterksel

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

See English below

Na een mooie start vorig jaar vanuit Sint Jacobieparochie, ga ik nu dan echt beginnen aan mijn pelgrimstocht naar Santiago, Finisterre and Muxia, vanuit ons landje. Door Belgie, Frankrijk naar Spanje.
Via bijzondere plaatsen voor mij als Vezelay en Taizé.

Twee jaar heb ik hier naar toe geleefd, stap voor stap zal ik op pad gaan en hoop ik alles onderweg intens te beleven. Het pad, de stilte, maar ook de mensen die ik mag ontmoeten.

Dag voor dag verder ... zowel innerlijk als fysiek op pad
alles loslatend, het onbekende in, in vertrouwen op God.

En in de hoop ook mijzelf tegen te komen en er van te leren :)

Psalm 86 : 11
Wijs mij uw weg, Heer,
Laat mij wandelen op het pad van uw waarheid,
Vervul mijn hart met ontzag voor uw naam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

After a beautiful start previous year from the North of the Netherlands in Fryslan, will I now continue with my pilgrimage to Santiago, Finesterre and Muxia. Moving on through The Netherlands, Belgium, France to Spain. To special places for me as Vezelay and Taizé.

Two years I have prepared myself, step by step, I will go now and I open myself for all the experiences on my way. The path, the silence, but also the people I may meet.

Day by day further from home ... both internally and physically on my way. Letting everything go, walking into the unknown, trusting in God.

And also to challenge myself and hoping to learn from it :)

Psalm 86: 11
Teach me your way, O Lord,
Let me walk in the path of your truth,
Fill my heart with awe for your name.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Santiago Movie

23 November 2014

Translation into English

05 Juni 2014

Continue in the pilgrimage of life

17 April 2014

Verder op weg in de pelgrimstocht van het leven

11 September 2013

My Return
hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 703
Totaal aantal bezoekers 219464

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: