To Belgium / Naar België, in winters weer - Reisverslag uit Opoeteren, België van hans hike - WaarBenJij.nu To Belgium / Naar België, in winters weer - Reisverslag uit Opoeteren, België van hans hike - WaarBenJij.nu

To Belgium / Naar België, in winters weer

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

20 Maart 2013 | België, Opoeteren

.
Day 22 We/Wo: Weert -》 Opoeteren (België) 31 km

( zie Nederlands hieronder )

Today I walked a route to Opoeteren in Belgium, planned by myself. And from there I will follow the "Via Limburgica" pilgrim route. Walking fast because I found not many overnight possibilities on this route.
It is cold weather, sleet (wet snow), lots of mud paths and sometimes I have to walk back because the route that I prepared myself (behind the computer) is blocked in the real world. A "tough" day, but I know that these moments give the biggest life lessons. Keep pushing on and remain sensible.
I get great help, am picked up and welcomed by Heidi in 't Veld in her Cottage just outside Opoeteren. A lovely oasis, decorated with care and creativity. A new possibility to stay with a meal if desired, close to the "Via Limburgica" pilgrimage route, which I can recommend to anyone.
The cold weather and the warm cottage can be seen on my pictures. On the last three pictures you see how I started from Weert, disappearing under my rain poncho ;)

---

Naar België, in winters weer

Vandaag een zelf bedachte route naar Opoeteren in België gelopen, om daar verder te gaan met de "Via Limburgica" pelgrimsroute. Doorpesen want ik vond weinig overnachtings mogelijkheden op dit traject.

Zeer guur weer, natte sneeuw, veel modderpaden en af en toe helaas terug lopen, omdat de door mij zelf bedachte weg toch niet doorliep. Een 'afzien' dag, maar daar leer je het meeste van. Doorzetten en verstandig blijven.

Geweldig geholpen, opgepikt en ontvangen door Heidi in : 't Veldhuisje net buiten Opoeteren. Een heerlijke oase, met veel zorg en creativiteit ingericht. Een nieuwe mogelijkheid om te overnachten met een maaltijd indien gewenst, vlakbij de "Via Limburgica" pelgrimsroute, die ik van harte kan aanbevelen aan iedereen.
Google => Vakantiewoning-Het-Veldhuisje

Het gure weer en het warme huisje is te zien op mijn foto's. Op de laatste drie foto's zie je hoe ik bij mijn vertrek uit Weert, verdwijn onder mijn regenponcho ;)
.

  • 20 Maart 2013 - 21:02

    Agnes:

    In Opoeteren woont een vriendin van me. Wat toevallig...... Maar daar spreken ze in ieder geval nog nederlands. Gisteravond bij de franse les heb ik van je verteld; in het frans uiteraard. Dat was zweten hoor :-). Rust lekker uit nu, na je eerste 'afzien' dag, en morgen; nieuwe dag, nieuwe kansen. Alle goeds, ook van Henk. Groetjes Agnes.

  • 20 Maart 2013 - 21:31

    Riëtte Verhoeven:

    Ik volg je met de atlas bij de hand.
    Het ziet er heel knus uit, het Veldhuisje. Mooie foto's ook.
    Ik zag de sneeuw vallen vanmorgen....ik hoop dat het weer wat beter en aangenamer gaat worden.
    Rust inderdaad maar lekker uit en geniet van de oase.
    Heel veel zegen voor de dag van morgen.
    Groetjes, Riëtte.

  • 20 Maart 2013 - 22:17

    Paul:

    Wat een geweldig mooie aankomst bij zo'n knus huisje! En de kachel aan na een koude dag...

  • 20 Maart 2013 - 22:18

    Mieke Dik:

    Hoi Hans,

    Wat een geploeter vandaag door de modder en met die sneeuw. fijn je reisverslag te lezen en de foto's te zien.
    Morgen ga ik aan de pelgrimstocht beginnen. Jij loopt in mijn gedachten mee. Morgen beter weer dus dat geeft weer hoop en moed.
    Hou vol. Vrede en alle goeds voor jou,
    Mieke

  • 20 Maart 2013 - 23:11

    Hans En Josje:

    TJa de lente is nog niet in het land. Veel sterkte morgen. Maar je gaat naar het warme Zuiden!!
    Groetjes van ons

  • 21 Maart 2013 - 00:25

    Monique:

    Stevige tocht zeg, maar een welverdiend heerlijk rustplekje. Ik hoop dat je heerlijk uitgerust aan de volgende dag kunt beginnen. Succes.
    Monique

  • 21 Maart 2013 - 07:05

    Koos:

    Ook de paarden weer van stal. Dan weet ik zeker dat jij het hebt geschreven. Mooie hoed heb je op! Zo te zien is het weer vandaag beter. SUC7 vandaag. Zie uit naar je volgende verslag.

  • 21 Maart 2013 - 08:58

    Heidi:

    hey hans,

    vond het een eer je te ontmoeten, je te kunnen helpen... wens je van harte heel veel sterkte toe om deze reis door te zetten!! doet goed om in je leven mensen als jou te ontmoeten!! goede reis, wij reizen zeker met je mee!! en steeds welkom in ons veldhuisje!!
    groetjes, heidi

  • 21 Maart 2013 - 10:59

    Conny&Jan:

    Hoi Hans,
    Wij lezen je verslagen iedere dag met veel plezier. Het is wel afzien hoor, vooral met dit weer onderweg. Maar jou kennende ben je wel een doorzetter. Het ga je goed, en hopelijk lopen niet te veel paden dood.

  • 21 Maart 2013 - 11:34

    Koos:

    Never Alone by Barlowgirl (YouTube) naar je email adres gestuurd: trust the Unseen ......

  • 21 Maart 2013 - 15:00

    Wilenaad:

    Hoi Hans.
    Leuk hoor de foto,en je verslag, Ik probeer nu of het hierop ,weg gaat,want doe dit voor de eerste keer.
    Hou je taai,groetjes van ons.

  • 21 Maart 2013 - 18:44

    Thea:

    Nou Hans, zeker afzien. Respect voor jou. België is wat onberekenbaar, hebben wij ook wel eens ondervonden.... Maar je logeerplek ziet er geweldig uit, lekker bijkomen en slapen in een paradijsje. Hopelijk was vandaag een betere dag met wat zon

  • 22 Maart 2013 - 06:59

    Sherryl Kees:

    hello

  • 22 Maart 2013 - 16:42

    Tjitske:

    Hoi Hans!

    wat leuk dat je zoveel foto's plaatst!Zo kunnen we je goed volgen en een beetje meekijken:) Je hebt al veel mooie dingen gezien. De paadjes lijken niet allemaal even goed begaanbaar maar de omgeving is prachtig! . Inderdaad een schitterend huisje waar je mocht overnachten! Kun je even lekker bijkomen....
    Gods zegen en bescherming toe gebeden!

    Groet Tjitske

  • 23 Maart 2013 - 12:53

    Het Velhuisje:

    bedankt iedereen voor jullie lovende woorden over het veldhuisje... en zeker dank aan hans om het veldhuisje zoveel eer aan te doen!!

  • 24 Maart 2013 - 14:24

    Hans 2 Hike:

    Verrassend mooi al die reacties. ' t Veldhuisje was een oase in mijn tocht. Dank Heidi voor de verzorging daar. Hoop nog eens terug te komen na mijn tocht. En ik hoop dat veel anderen jouw bijzonder huisje weten te vinden.
    Groetjes, Hans

  • 24 Maart 2013 - 14:30

    Hans 2 Hike:

    En Mieke en andere vastenaktie pelgrimstocht gangers. Voor jullie dit jaar ook heel wat slechter weer, dan onze vorige 2 tochten samen. Hopelijk een mooie afsluiting vandaag op de zondag van palmpasen.
    Mijn ethiopisch kruisje ontvangen vorig jaar van Hella, draag ik samen met mijn schelp met mij mee.
    Een warme groet
    Hans

  • 01 April 2013 - 14:06

    Maarten:

    Beste Hans,
    Bedankt voor je mooe verslagen van de ups en de downs.
    Gods zegen op de komende wegen.
    Gisteren kwam ik een mooie tekst tegen voor je:
    Ik heb dit gezegd opdat jullie vrede vinden bij mij. Jullie zullen het zwaar te verduren krijgen in de wereld, maar houd moed: ik heb de wereld overwonnen.’ (Johannes 16:33 NBV)
    Groeten
    Maarten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Opoeteren

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

See English below

Na een mooie start vorig jaar vanuit Sint Jacobieparochie, ga ik nu dan echt beginnen aan mijn pelgrimstocht naar Santiago, Finisterre and Muxia, vanuit ons landje. Door Belgie, Frankrijk naar Spanje.
Via bijzondere plaatsen voor mij als Vezelay en Taizé.

Twee jaar heb ik hier naar toe geleefd, stap voor stap zal ik op pad gaan en hoop ik alles onderweg intens te beleven. Het pad, de stilte, maar ook de mensen die ik mag ontmoeten.

Dag voor dag verder ... zowel innerlijk als fysiek op pad
alles loslatend, het onbekende in, in vertrouwen op God.

En in de hoop ook mijzelf tegen te komen en er van te leren :)

Psalm 86 : 11
Wijs mij uw weg, Heer,
Laat mij wandelen op het pad van uw waarheid,
Vervul mijn hart met ontzag voor uw naam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

After a beautiful start previous year from the North of the Netherlands in Fryslan, will I now continue with my pilgrimage to Santiago, Finesterre and Muxia. Moving on through The Netherlands, Belgium, France to Spain. To special places for me as Vezelay and Taizé.

Two years I have prepared myself, step by step, I will go now and I open myself for all the experiences on my way. The path, the silence, but also the people I may meet.

Day by day further from home ... both internally and physically on my way. Letting everything go, walking into the unknown, trusting in God.

And also to challenge myself and hoping to learn from it :)

Psalm 86: 11
Teach me your way, O Lord,
Let me walk in the path of your truth,
Fill my heart with awe for your name.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Santiago Movie

23 November 2014

Translation into English

05 Juni 2014

Continue in the pilgrimage of life

17 April 2014

Verder op weg in de pelgrimstocht van het leven

11 September 2013

My Return
hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 2770
Totaal aantal bezoekers 219427

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: