Snow and hail again on the camino - Reisverslag uit Le Puy-en-Velay, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu Snow and hail again on the camino - Reisverslag uit Le Puy-en-Velay, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu

Snow and hail again on the camino

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

26 Mei 2013 | Frankrijk, Le Puy-en-Velay

.
Day 87 Fr/Vr: Jouanzecq -》 Le Cros 29 km (hagel & sneeuw)
Day 88 Sa/Za: Le Cros -》Le Puy en Velay 20 km ( walked in total 1750 km )

( zie Nederlands hieronder )

Just before our final destination in Jouanzecq, we suddenly see Benjamin and Sebastian behind us. A touching reunion !!!!
They go even further, but we agree on Sunday to meet in 'Le Puy en Velay’.
The next morning we meet them again and walk together to Le Cros. Benjamin and Sebastian also continue to Santiago. We hope to meet each other often.
In the afternoon the two Daniel's meet us again. This chain of six pilgrims feels really like a Camino family. Stories about Franz und Hans are going around on our way, we hear.
It is an extreme day. At first hail when we start the day. I get my winter hat and mittens out my backpack again, which I have used for the last time in March. Soon the snow falls and we walk through a white Camino. We have a lot of fun that it is snowing again and even more if we occasionally sink deep in the mud. That helps to forget and to move on. We stop for a lunch outside, but not too long. You must continue with this weather to keep yourself warm.
On Saturday we arrive in ‘Le-Puy-en-Velay’. Left again in snow. On the way we climb to the imposing castle Prolignac. Down again and after yet another rise, we are surprised with the view on ‘Le-Puy-en-Velay’. A milestone for me to recharge for the next Camino to the Pyrenees. But also my farewell to Franz. He completed now his Camino, because he walked in previous years already all the remaining kilometers from home to Santiago. An achievement! It was very nice for two weeks to walk together. Impressive is the condition of Franz who is 15 years older.
In ‘Le-Puy-en-Velay’, I feel that I have to rest. The view of the city with its hills and building is impressive. But still Vezelay and Taizé are touching me more.
In the rush of pilgrims and tourists I like to move on. So if my shoes are arrived Monday morning at the post office then I'm off;)
I enjoyed a real Sunday in the church and great dinner and conversation with Benjamin in a local restaurant. Last night I had to say farewell to Franz and the two Daniel's.
From now on I'm going to continue as only hans2hike :)

I do a my washing of clothes, drying and select what I send home. Beginning the next Camino now with many more pilgrims.

I wonder where I find Wi-Fi going again. Will be more difficult now.

---

Sneeuw en hagel op de camino

Vlak voor onze eindbestemming in Jouanzecq, zien we ineens Benjamin en Sebastian achter ons. Een ontroerend weerzien !!!!
Zij gaan nog verder, maar wij spreken af op zondag in 'Le Puy en Velay'. 

Maar de volgende ochtend komen wij hen alweer tegen en lopen gezellig samen naar Le Cros. Benjamin en Sebastian gaan ook door naar Santiago. Wij zullen elkaar hopelijk nog vaak zien.
In de middag halen de twee Daniel's uit de Elzas ons ook weer in. En voelt dit lint van 6 pelgrims echt als de camino. Verhalen over Franz und Hans gaan al rond op ons traject horen wij. Die grappige camino tam tam onderweg.

Het wordt een extreme dag. Bij vertrek eerst hagel. Ik haal mijn wintermuts en wanten weer tevoorschijn die ik voor het laatst gebruikt heb in Maart. Al snel gaat het sneeuwen en wordt het een witte camino. We hebben veel lol dat om deze camino sneeuw en nog meer als wij af en toe diep in de modder wegzakken. Al pratend vliegen de kilometers sneller voorbij. Alleen pauzeren voor onze lunch is super koud, dus niet te lang. Je moet blijven lopen met dit weer om warm te blijven.

Zaterdag komen wij aan in Le Puy en Velay. Weer in sneeuw vertrokken. Onderweg nog stijl omhoog naar het imposante kasteel Prolignac. Weer omlaag en na nog zo'n stijging worden wij verrast met het uitzicht op Le Puy en Velay. Een mijlpaal voor mij om mij op te laden voor het volgende traject naar de Pyreneeën. Maar ook mijn afscheid van Franz. Die nu alle kilometers van huis naar Santiago heeft gelopen. Een prestatie ! Het was zeer mooi om 2 weken samen op te trekken. Indrukwekkend is de conditie van de 15 jaar oudere Franz.

In in Le Puy en Velay voel ik dat ik even moet rusten. De afdaling en het uitzicht op de stad met zijn heuvels &  bouwwerk is imposant. En toch maken Vezelay en Taize meer indruk op mij.
In de drukte van veel nieuwe pelgrims en toeristen voel ik mij niet thuis. Dus als maandag morgen mijn schoenen op het postkantoor zijn dan ga ik er vandoor ;)
Wel genoten voor een echte zondag in de kerk en geweldig diner en gesprek met Benjamin in een lokaal restaurant. Gisteravond ontroerd afscheid genomen van Franz en de twee Daniel's uit de Elzas.
Vanaf nu ga ik weer verder als alleen hans2hike :)

Nog even laatste kleren wassen, drogen en selecteren wat ik naar huis stuur. De volgende camino met nu veel meer pelgrims begint.

Ben benieuwd waar ik weer wifi ga vinden. Zal lastiger worden nu.
.

  • 26 Mei 2013 - 16:20

    Paul En Dingena:

    Lieve Hans,
    Vertederend hoe je dit schrijft! Prachtig dat je bijzondere vriendschappen bouwt, waardoor je weer afscheid moet nemen! Wat een bijzonder stuk heb je gehad! Wij genieten van je verhalen!
    Verwonderend vind ik het wel, dat je nu juist een drukker stuk krijgt. Ik hoop en bid voor je dat je nog heel veel bijzondere camino ervaringen op mag doen, niet in toeristische omgevingen, maar vooral in de stilte, dicht bij God.
    Vandaag is zondag Tinitatus, wij zongen daar vanmorgen van in de kerk, jij misschien ook wel! Ik bid dat je je door die Trinitatus geleid , gevuld en begeleid mag voelen op je volgende stuk!

    Wij bidden je zijn zegen toe, ga met Hem en je pad zal licht zijn, ook op moeilijke momenten!

    Knuffel uit het koude, hoge noorden!

    Paul, dingen, Iddo, Naomi & Benjamin

  • 26 Mei 2013 - 17:49

    Zuster Marianne:

    Dag Hans,

    Je gaat stille voort en bent nu al over de helft! Ik heb veel respect voor je, zeker met alle kou en nattigheid die je onderweg moet trotseren. Mooi zoals je over de ontmoetingen met andere pelgrims schrijft - waardevolle mensen die voor de rest van je leven meegaan!
    Ik hoop dat je schoenen maandag op het postkantoor zijn en je voeten er weer tegenkunnen.
    In gebed verbonden wens ik je Gods liefdevolle zegen, vrede en alle goeds!

    Marianne

  • 26 Mei 2013 - 18:17

    Koos:

    Dag Hans, ik kan me voorstellen dat het zijn in kloosters je inspireert.
    Jammer dat je dat moet missen.
    Sterkte in het WINTER weer!
    Een late Pinkster groet:
    Als de Shechinah - de Luister - van God Zijn Pleister is op jouw wonden,
    dan weet je wie jouw Moeder (*) is, en dan beken je jouw Schoonheid.
    (*) Galaten 4 vers 26.
    Koos.


  • 26 Mei 2013 - 21:34

    Piet En Ida:

    Hallo Hans,
    Gefeliciteerd met deze mijlpaal,De helft zit erop. Wij zijn nu in Cahors. De tent kun je gerust naar huis sturen er zijn overnachtingsmogelijkheden genoeg.
    Overmorgen gaan we via Nevers, Vezelay en Reims weer naar huis.
    Bon camino.

    Piet en Ida,

  • 26 Mei 2013 - 22:56

    Leen:

    Hallo Hans,
    Gefeliciteerd met deze prestatie, hoewel de inspiratie en de beleving van je tocht veel belangrijker zijn: wandelen met God.
    Bij ons is het ook nog koud, we gaan weer records breken denk ik. Ik hoop dat het weer bij jou een beetje opknapt zodat het reizen een beetje aangenamer wordt.
    Goed om te horen dat het thuisfront op de achtergrond met je mee leeft en je de nodige hulp geeft.
    We houden je in ons gebed.
    Het ga je goed,
    Leen

  • 27 Mei 2013 - 09:34

    Bas:

    Hans,
    Wat een geweldige levenservaringen doe je op. Zoveel leerstof in zo'n korte tijd. Gelukkig heb je ook tijd om het te verwerken.
    Prachtige verhalen en heel bijzondere ontmoetingen. Wie ook met je meeloopt je bent nooit alleen.
    Ik wens je een drogere en warmere tweede helft toe. Wel met minstens zoveel mooie ontmoetingen.
    Ik wens je veel vertrouwen en Gods nabijheid toe.

  • 27 Mei 2013 - 12:22

    Arend En Anneke De Niet:

    Hoi Hans,

    Veel succes op je tweede deel van de Camino.Erg leuk en boeiend om je verhalen te lezen.
    Allemaal heel herkenbaar voor ons. Oude tijden herleven weer.Geniet nog maar van de relatieve rust.
    Straks in Spanje wordt het veel drukker maar ook héél erg mooi.
    Wij gaan ook op pad, dus onze volgende reactie zal wel even duren.Vaya con Diaz !

  • 30 Mei 2013 - 15:59

    Aurelie:

    bonjour Hans, les conditions n'ont pas l'air d'être idéales pour marcher bien que tu sois déjà bien loin des Ardennes :) encore de la neige au mois de mai d'après ta photo!!
    bonne marche

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Le Puy-en-Velay

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

See English below

Na een mooie start vorig jaar vanuit Sint Jacobieparochie, ga ik nu dan echt beginnen aan mijn pelgrimstocht naar Santiago, Finisterre and Muxia, vanuit ons landje. Door Belgie, Frankrijk naar Spanje.
Via bijzondere plaatsen voor mij als Vezelay en Taizé.

Twee jaar heb ik hier naar toe geleefd, stap voor stap zal ik op pad gaan en hoop ik alles onderweg intens te beleven. Het pad, de stilte, maar ook de mensen die ik mag ontmoeten.

Dag voor dag verder ... zowel innerlijk als fysiek op pad
alles loslatend, het onbekende in, in vertrouwen op God.

En in de hoop ook mijzelf tegen te komen en er van te leren :)

Psalm 86 : 11
Wijs mij uw weg, Heer,
Laat mij wandelen op het pad van uw waarheid,
Vervul mijn hart met ontzag voor uw naam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

After a beautiful start previous year from the North of the Netherlands in Fryslan, will I now continue with my pilgrimage to Santiago, Finesterre and Muxia. Moving on through The Netherlands, Belgium, France to Spain. To special places for me as Vezelay and Taizé.

Two years I have prepared myself, step by step, I will go now and I open myself for all the experiences on my way. The path, the silence, but also the people I may meet.

Day by day further from home ... both internally and physically on my way. Letting everything go, walking into the unknown, trusting in God.

And also to challenge myself and hoping to learn from it :)

Psalm 86: 11
Teach me your way, O Lord,
Let me walk in the path of your truth,
Fill my heart with awe for your name.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Santiago Movie

23 November 2014

Translation into English

05 Juni 2014

Continue in the pilgrimage of life

17 April 2014

Verder op weg in de pelgrimstocht van het leven

11 September 2013

My Return
hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 219457

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: