Almost in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van hans hike - WaarBenJij.nu Almost in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van hans hike - WaarBenJij.nu

Almost in Santiago

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

06 Augustus 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

.
Dag 161 Boente -》Montes de Gozo 45 km
( zie Nederlands hieronder )

Today I arrived with Pilgrim Dorien from Belgium at ‘Montes de Gozo’ (with 800 beds). Walked a bit more as planned today: 45 km in 15 hours.
Reading the small distances to Santiago it was difficult to stop :)
After the first 20 km I decided to skip the possible albergues. A bit later I met Dorien again and together we decided to move on to ‘Montes de Gozo’. Of course the last part is difficult when you do that. But together is that more fun.

I was also very glad to meet Mathias from Austria again in ‘Montes de Gozo’. Tomorrow this 3 Pelerino’s walk into Santiago.:)
Looking forward to meet a lot of our pilgrim friends.

---

Vandaag zijn Dorien uit Belgie en ik doorgelopen naar de herberg ‘Montes de Gozo’ (with 800 bedden). Speciaal aangelegd als laatste stop voor Santiago.
Wij liepen veel meer dan gepland : 45 km in 15 uur.

Wij zijn niet meer te stoppen met Santiago in zicht. Na de eerste 20 km besloot ik door te lopen en de herberg daar over te slaan. Iets verderop kwam ik Dorien weer tegen, en kozen wij er samen voor om door te lopen naar ; Monte de Gozo’. Natuurlijk vallen de laatste kilometers dan zwaar, maar samen hou je dit beter vol en konden wij er ook om lachen.
Mooi was om onderweg Anneke uit Nederland nog even tegen te komen, die wij in Santiago nog een keer voor het laatst zouden zien.
Een kwartier voor sluitingstijd komen wij aan in ‘Montes de Gozo’ aan. Altijd plek daar. En tot onze grote verrassing vonden wij Mathias uit Oostenrijk daar terug. Dagen eerder waren wij elkaar kwijtgeraakt.
Morgen lopen deze 3 pelgrims samen Santiago in. Wij kijken ernaar uit ook andere pelgrimsvrienden weer te ontmoeten daar.

  • 06 Augustus 2013 - 22:31

    Bas:

    Ha Hans,
    Ik zat net de laatste etappe te bekijken. Fantastish dat je nu bijna in Santiago bent. Mooi dat je zoveeel medepelgrims hebt leren kennen. Allemaal je eigen weg, je eigen doel en toch samen. Geniet er morgen met elkaar van. Geniet, en niet met mate.
    Een goede nacht gewenst en morgen een geweldige dag. Succes met de laatste stappen naar Santiago.

  • 06 Augustus 2013 - 22:38

    Mieke Dik:

    Hans, dat is iets heel bijzonders morgen. Beleef het intens! Het lijkt mij geweldig.

  • 06 Augustus 2013 - 22:39

    Agnes Goudzwaard:

    Hoi Hans,
    Wat bijzonder. Je kijkt er zo lang naar uit, en dan ben je er morgen. Ik hoop dat je tijd hebt om alles goed op je in te laten werken. Geniet er inderdaad goed van; we zullen extra aan je denken en bidden.
    Liefs van Henk en Agnes.

  • 06 Augustus 2013 - 22:55

    Rianne:

    Fijn dat je er bijna bent! Geniet van de belevenis morgen!
    En daarna... Een goede reis terug naar huis... :)

    Groetjes van Rianne en Ina uit Taize

  • 06 Augustus 2013 - 22:57

    Sandra:

    Nou Hans, het is bijna zover. Je hebt je einddoel bijna bereikt. Wat zal Maria trots op je zijn. Geniet morgen van dat bijzondere moment. Ze is er vast en zeker bij!

  • 06 Augustus 2013 - 23:16

    Wies Knibbe:

    Tjonge, dat het dan toch bijna zo ver is. Je leefde er zo lang naar toe, zelfs al tijden voor de daadwerkelijke tocht begon. En dan gaat het toch echt werkelijkheid worden !!Je einddoel gaat morgen bereikt worden Je hebt een geweldige prestatie neergezet, Hans. Een hele bijzondere dag gewenst!

  • 06 Augustus 2013 - 23:51

    Brunetta (vrouw Van Bernhard):

    Lieve Hans,
    Ik ken je niet persoonlijk maar door het lezen van jouw reisverslag ( ik was een stille lezeres vanaf dag 1) heb ik gevoel je een beetje te kennen, vandaar dat ik begin met Lieve Hans ;-) Bijna in Santiago, wat een bijzonder gevoel moet dit zijn!! Zelfs ik pink op afstand een traantje weg, wat zal dit voor jou bijzonder zijn! 'k Wens je morgen een dag met een gouden randje.

    Een warme groet iit Kerkrade

  • 07 Augustus 2013 - 00:47

    Ida Rutten:

    Hallo Hans,
    Wat geweldig, dat je morgen Santiago bereikt. Een bijzondere prestatie.
    Ik ben vandaag even op de Hoberg geweest bij het graf jouw van Maria.
    Wat zou zij trots zijn geweest op deze geweldige prestatie, en wat hadden jullie deze tocht toch zo graag samen willen maken.
    Piet is vandaag na weer 49..5km. in Montfaucon en velay aangekomen. Morgen hoopt hij in Le puy en velay te komen en hij ligt dan inmiddels 2 dagen voor op zijn gemaakte schema. Een wat andere pelgrim dan jij, maar verschil moet er zijn, geniet van je laatste dag en van de mis in de kathedraal van Santiago met de geweldige wierookvaten.

    Groetjes Ida.

  • 07 Augustus 2013 - 07:30

    Renata:

    Geweldig! Vanmiddag in de mooie pelgrimsmis! En geen overnachting in Santa Irene (-;
    Trots op jou! !!

  • 07 Augustus 2013 - 07:47

    Rene Siebring:

    Hoi Hans,

    fantastisch! wat een prestatie! Geniet vandaag in volle teugen van deze kroon op je Pelgrimstocht!

    Groeten René

  • 07 Augustus 2013 - 08:19

    Jos Smeijers:

    Hallo geloofsheld,
    Wat mij betreft verdien je een plekje in Hebreeen 11. Ik sluit me bij bovenstaande vrienden aan.
    Wat een geweldige prestatie!!!! Geniet met volle teugen en laat daarna je gevoel maar de vrije loop.
    Frans en ik wensen jou vandaag een hele bijzondere, gezegende dag toe en zien uit naar de dag dat je weer in ons midden bent.

    Vaya con Dios Amigo

    Frans en Jos

  • 07 Augustus 2013 - 09:05

    Aurelie:

    superbe, tu y es!!!! profite bien de tes derniers kilomètres. tu reviens par le même chemin ;) ?
    je t'embrasse

  • 07 Augustus 2013 - 09:05

    Jet En Frank:

    Hoi Hans,

    Wat een bewondering hebben wij voor je. Je hebt het gehaald. Het zal vast heel bijzonder zijn met gemengde emoties. Maria is al die dagen en de vele vele kilometers, telkens in je gedachten geweest. Zij zou zo trots op je zijn.
    Gladiolen zullen er bij aankomst vast niet zijn, maar dan via deze mail een symbolische enorme bos voor je. Het kruis is in je leven en ook deze tocht telkens je kracht en sterkte geweest. Dat had je al in je 'bezit'.

    Liefs en wat zal het goed zijn om je binnenkort weer te gaan ontmoeten en te luisteren naar al je prachtige verhalen.

    Liefs Frank en Jet

  • 07 Augustus 2013 - 13:38

    Anne Spaander:

    Hans, ook ik heb d.m.v. je prachtige verhalen jouw tocht, voor zover zoiets natuurlijk mogelijk is, "meebeleefd". Wat een prestatie, wat een vertrouwen, wat een moed, enz., enz.
    Geniet van deze prachtige dag, wat zal dit veel voor jou betekenen!!!

    Hartelijke groeten,
    Anne.

  • 07 Augustus 2013 - 13:44

    Zuster Marianne:

    Lieve Hans, vandaag brandt mijn intentiekaars voor jou - deze laatste kilometers naar Santiago! Echt geweldig mooi. Proficiat en we blijven als geestelijke pelgrims met elkaar verbonden.
    Geluk, Marianne

  • 07 Augustus 2013 - 16:15

    Riet:

    Dag Hans,

    Wat fijn dat je je doelstelling na hebt kunnen streven en dat je ervaren hebt dat heel veel lieve mensen met je meeleven. Compliment voor jouw doorzettingsvermogen en voor het mooie schrijven van jouw ervaringen.
    Jouw lieve Maria zal erg trots zijn.

    Lieve groetjes Riet

  • 07 Augustus 2013 - 16:52

    Marie-José:

    Zag net een film over mensen op de Camino. Kan me dus dat 800 bedden verhaal nu wat beter voorstellen, haha. Natuurlijk veel aan je gedacht tijdens de film.
    Geweldig Hans, dat je er bijna bent. Hoop dat mogen je verwachting zal overtreffen en dat je tussen alle drukte ook een momentje voor jou alleen met God kunt vinden.
    Geniet met volle teugen!!! Nog 1x: Bon Camino!

    Liefs,
    Marie-José

  • 07 Augustus 2013 - 17:51

    Tjitske Van Barneveld:

    Wauw Hans! Je hebt het gehaald! Wat een prestatie! Ik bewonder je enorm!
    Ik hoop dat andere verwachtingen ook uitkomen:) Dat je met frisse moed de toekomst tegemoet kan gaan.
    Een goede thuisreis gewenst!

    Groet Maarten en Tjitske

  • 07 Augustus 2013 - 20:15

    Eric:

    Hoi Hans,

    Wat een geweldige prestatie. Fantastisch. Er zijn bijna geen woorden voor. Geniet morgen extra van je aankomst!!!

    Groeten Eric en Sonja

  • 07 Augustus 2013 - 20:58

    Leen:

    Hallo Hans,
    In het zicht van de haven, alleen de laatste kilometers nog. Ik hoop dat het een feestelijke dag voor je wordt, geniet er van op een manier die het best bij jou past.
    En dan verder naar de Costa da Morte, ik denk het meest emotionele traject. Ik hoop dat je Gods aanwezigheid ervaart en dat de Costa da Morte voor jou een nieuwe fase in je leven in zal luiden.
    Ik wens je veel wijsheid en inzicht toe. Speciaal deze laatste dagen ben je smorgens in mijn gebed.
    Een veilige reis,
    Leen

  • 07 Augustus 2013 - 21:05

    Sietske:

    Beste Hans,
    Het klinkt zo clichematig maar het is niet minder gemeend: wat heb je een ongelooflijke prestatie geleverd en wat zal morgen een bijzondere dag voor je zijn. Hopelijk voldoet de aankomst aan al je verwachtingen en liefst nog meer dan dat: volgens mij heb je dat heel erg verdiend!
    Hartelijke groeten, Sietske

  • 08 Augustus 2013 - 07:55

    Bartel:

    Gefeliciteerd!!!!! Ik ben onder de indruk, knap gedaan man!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

See English below

Na een mooie start vorig jaar vanuit Sint Jacobieparochie, ga ik nu dan echt beginnen aan mijn pelgrimstocht naar Santiago, Finisterre and Muxia, vanuit ons landje. Door Belgie, Frankrijk naar Spanje.
Via bijzondere plaatsen voor mij als Vezelay en Taizé.

Twee jaar heb ik hier naar toe geleefd, stap voor stap zal ik op pad gaan en hoop ik alles onderweg intens te beleven. Het pad, de stilte, maar ook de mensen die ik mag ontmoeten.

Dag voor dag verder ... zowel innerlijk als fysiek op pad
alles loslatend, het onbekende in, in vertrouwen op God.

En in de hoop ook mijzelf tegen te komen en er van te leren :)

Psalm 86 : 11
Wijs mij uw weg, Heer,
Laat mij wandelen op het pad van uw waarheid,
Vervul mijn hart met ontzag voor uw naam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

After a beautiful start previous year from the North of the Netherlands in Fryslan, will I now continue with my pilgrimage to Santiago, Finesterre and Muxia. Moving on through The Netherlands, Belgium, France to Spain. To special places for me as Vezelay and Taizé.

Two years I have prepared myself, step by step, I will go now and I open myself for all the experiences on my way. The path, the silence, but also the people I may meet.

Day by day further from home ... both internally and physically on my way. Letting everything go, walking into the unknown, trusting in God.

And also to challenge myself and hoping to learn from it :)

Psalm 86: 11
Teach me your way, O Lord,
Let me walk in the path of your truth,
Fill my heart with awe for your name.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Santiago Movie

23 November 2014

Translation into English

05 Juni 2014

Continue in the pilgrimage of life

17 April 2014

Verder op weg in de pelgrimstocht van het leven

11 September 2013

My Return
hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 805
Totaal aantal bezoekers 219381

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: