Beautiful / Mooi Navarrenx - Reisverslag uit Navarrenx, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu Beautiful / Mooi Navarrenx - Reisverslag uit Navarrenx, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu

Beautiful / Mooi Navarrenx

28 Juni 2013 | Frankrijk, Navarrenx

Day 121 Th/Do: Sauvelade -》Navarrenx 15 km
Day 122 Fr/Vr: Navarrenx -》Aroue 20 km

After a short trip for us, but with more hills than necessary :), Peter and I arrive in Navarrenx, a walled town with a rich history, build with Lucca in Tuscany as example. I make a walk through town and look out of the Port Saint Antoine (gateway to Spain) with nice views on the river and bridge via we will leave the next day.

We have a relaxed stay at the l'Alchemist what is a wonderful surprise.
Again highly recommended for pilgrims.
The typical old house is full of poems and art from the owner Jean who receives pilgrims here and leaves it to each himself what he or she wants to contribute (donativo).
The life of a pilgrim is sometimes hard work, but here I eat delicious food, have fun, enjoy the sunshine and hammock in the garden, and meet very special people. Also farewell again unfortunately. Touching.
Peter and I walk on to Aroue. Where we stay in a very simple albergue. But the atmosphere is amazing with Didier, Nathalie, Christine, Guy, Jean from France and Philip of Belgium. We eat together and order pizza and wine. That goes wonderfully chaotic, but everything ends ultimately good. You must not try to understand, but just enjoy it. Great fun together, switching between the French and English languages. And still able to enjoy the sunset.

Mooi Navarrenx

Na een voor ons korte tocht, maar met meer hellingen dan nodig :), komen Peter en ik aan in Navarrenx, een ommuurde vestingstad met veel historie naar voorbeeld van Lucca in Toscane. Met de poort Saint Antoine ( poort naar spanje ) met boeiend uitzicht op de rivier en brug waardoor wij de volgende dag weer vertrekken.

Het ontspannen verblijf bij de l'Alchemist is een prachtige verrassing.
Weer echt een aanrader voor pelgrims.

Het oude karakteristieke huis hangt vol spreuken en kunstwerken van de eigenaar Jean die hier pelgrims ontvangt en het aan ieder zelf overlaat wat hij of zij er voor wil bijdragen (donativo).
Het leven van een pelgrim is soms zwoegen, maar hier geniet ik van heerlijk eten, gezelligheid, zon & hangmat in de tuin, en heel bijzondere mensen. Ook afscheid helaas. Ontroerend.

Peter en ik lopen door naar Aroue. Waar wij overnachten in een eenvoudige herberg. Maar de sfeer is geweldig samen met Didier, Nathalie, Christine, Guy, Jean uit Frankrijk en Philip uit België. We eten samen en bestellen pizza’s en wijn. Dat verloopt heerlijk chaotisch, maar alles komt uiteindelijk toch goed. Je moet dit niet meer willen snappen maar gewoon genieten. Grote lol samen, steeds schakelend tussen de franse en engelse taal. En nog mogen genieten van de zonsondergang.