Learn to walk in the heat/ Leren lopen in de hitte - Reisverslag uit Villamayor de Monjardín, Spanje van hans hike - WaarBenJij.nu Learn to walk in the heat/ Leren lopen in de hitte - Reisverslag uit Villamayor de Monjardín, Spanje van hans hike - WaarBenJij.nu

Learn to walk in the heat/ Leren lopen in de hitte

07 Juli 2013 | Spanje, Villamayor de Monjardín

Day 130 Sa/Za: Cizur Menor -》Puenta la Reina 20 km
Day 131 Su/Zo: Puenta la Reina -》Villamayer de Monjardin 35 km

Early at 5:00 am the first pilgrims are leaving. Climbing up the hill to the metal pilgrims statutes with nice views of the 'Puerto del Perdon’. Peter from Australia makes a nice picture of me. Then descending into the valley in hot weather. Through the town and over the bridge to ‘Puente la Reina’. Where I see Benjamin short again.

With an international pilgrim mix we enjoy an Albergue with pool. Lovely in the hot summer now. 35 ° Celsius is getting normal.
Here at the pool, I'll meet other Dutch pilgrims. It is great to speak your own language again. On Sunday I start a long journey of 35 km in very hot weather. Not planned. Started early again. First alone and later walking on with Helen and Francis from the Netherlands. In Estella we decide to continue walking, making it a difficult 35 km that day in the heat.

Not to mention free wine along our route, so we empty some water, and fill each a little bottle full wine ... for later !!! Special talks we have with each other on our way. Surfiving this distance under the sun, creates a connection with each other. Resting at a bar in the shade we have a little siesta. At the end of the day we reach ‘Villamayer Monjardin’ and find a place in the Christian Oasis Albergue. Started by Marijn long time ago. In an impressive open atmosphere. Relax and full of love they welcome pilgrims.
For those who want, there is after the dinner a time for meditation. Bert impresses me that he gave up his job. He came with his wife to work and live here. An example of trust.

Leren lopen in de hitte

Om vijf uur begint de eerste te vertrekken, dus al vroeg op pad. Omhoog naar de metalen pelgrims kunstwerken met mooi uitzicht op de 'Puerto del Perdon'. Pieter uit Australië maakt nog een mooi foto van mij. Daarna stijl afdalen in heet weer. Door het stadje en over de brug bij 'Puente la Reina'. Waar ik Benjamin nog even kort zie.
Met een internationaal gezelschap genieten wij van een alberge met zwembad. Heerlijk in de nu hete zomer. 35ºC is al niet meer ongewoon.

Hier bij het zwembad, kom ik ineens meer Nederlanders tegen. Wel even heerlijk om je eigen taal te spreken. De dagen erna trek ik daar veel mee op. Op zondag beginnen aan een lange tocht van uiteindelijk 35 km in zeer heet weer. Niet bewust gepland. Weer vroeg gestart. Eerst alleen en later verder met Heleen en Francis uit Nederland. In Estella besluiten toch nog verder te gaan lopen, waardoor het wat uit de hand (voet) loopt en 35 km wordt die dag in de hitte.
Dan ook nog gratis wijn langs onze route, dus tappen wij ieder een flesje vol ... voor later !!! Bijzondere gesprekken samen. Wel erg heet dus bij een bar in de schaduw siesta gehouden. Aan het eind van de dag sjokken wij Villamayer de Monjardin binnen en vinden een plekje in de Christelijke Oasis Alberge. Opgericht door Marijn lang geleden. In een indrukwekkende open atmosfeer. Ontspannen en met liefde vangen zij daar de pelgrims op.
Voor wie wil is er na het eten tijd voor meditatie. Indruk maakt Bert op mij die zijn baan heeft opgegeven en met zijn vrouw hier is komen werken en wonen. En Durven vertrouwen.