A surprise from Taizé / Een verrassing uit Taizé - Reisverslag uit Boadilla del Camino, Spanje van hans hike - WaarBenJij.nu A surprise from Taizé / Een verrassing uit Taizé - Reisverslag uit Boadilla del Camino, Spanje van hans hike - WaarBenJij.nu

A surprise from Taizé / Een verrassing uit Taizé

19 Juli 2013 | Spanje, Boadilla del Camino

Day 143 Fr/Vr: Hontanas -》Boadilla del Camino 30 km

The next day, early in the morning I enjoy a beautiful sunrise. It goes a lot up and down this day. Very special and beautiful are the views. So far you can see the winding path that you are going or have gone. The only thing you need to consider is the heat later in the day. For the first time I listen to my Spanish course earworms on my mobile.
On the top of a hill, I enjoy the first field of sunflowers what is in bloom, and I sit there for lunch and to write some notes.

I am very surprised when I see suddenly Maren from Germany. We met at Taizé, now months ago with Benjamin. Maren is also walking the Camino but I did not expect to meet her. A beautiful reunion. At the river a bit further, we split again hoping to meet again. I walk to the next town, what looks so depressive that I decide to walk further. Challenging because it is very hot now. But then I get rewarded with a charming albergue with a small but lovely pool. Overlooking the old church next door. So atmospheric with the stork on the tower defending their nest against the swallows that fly enchanting.
Miraculously also Maren arrives later. We all enjoy that evening, but suffer only in the night from many strong snorers :)
That is also the camino :)

Een verrassing uit Taizé

De volgende dag vroeg op pad genietend van een prachtige zonsopgang. Flink op en neer gaat het deze dag. Wonderlijk mooi zijn de uitzichten. Tot ver zie je het kronkelende pad wat je gaat of hebt gelopen. Het enige waar je rekening mee moet houden is de hitte later op de dag. Voor het eerst luister ik naar mijn Spaanse cursus Earworms op mijn mobiel.

Op de top van een heuvel geniet ik het eerst veld zonnebloemen wat in bloei staat, ga daar lunchen en wat in mijn boekje schrijven.
Zeer verrast ben ik als ik daar ineens Maren uit Duitsland langs zie komen. We kennen elkaar van Taizé. Maren is later op pad gegaan en ik had niet meer verwacht te haar te ontmoeten. Een prachtig weerzien. Bij de rivier iets verder raken wij elkaar toch weer kwijt. Loop ik nog een dorp verder. Nog even doorzetten het laatste stuk door een zeer heet niemandsland. Maar dan word ik beloond met een sfeervolle herberg met klein maar heerlijk zwembad. Met uitzicht op de oude kerk ernaast. Zo sfeervol met de ooievaar op de toren die hun nest verdedigen tegen de zwaluwen die betoverend rondvliegen.

Wonderlijk genoeg vind Maren ook deze herberg. Een mooi weerzien. Die nacht genieten wij allemaal van veel stevige snurkers. :)