Translation into English - Reisverslag uit Nederland, Nederland van hans hike - WaarBenJij.nu Translation into English - Reisverslag uit Nederland, Nederland van hans hike - WaarBenJij.nu

Translation into English

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

23 November 2014 | Nederland, Nederland

(zie Nederlands hieronder)

Good news for my non Dutch friends. You can read all my camino blog messages (reisverslagen) now also in ENGLISH. A promise that I made. It took a lot longer as I thought :)

Sorry no translation into French, Spanish or German :)

Months later I still continue to find my way further into in my life. Experiences of the camino, come back into my mind regularly. It was great to meet some of my camino friends again. Everybody is going on his/her own way. Sharing with each other seems to help a lot. Some went back to the camino again in France and/or Spain.

I walked this year again from Koln a short part of the Pilgersweg to Trier (that continues into France to Taizé/Cluny and to Le Puy en Velay). First with Benjamin and Sebastian again, invited in the evening by people so warm, when we past their house and asked where we could find a simple place to sleep. But also some more days alone on my way. It was great to walk again with my backpack without any reservation. Learning to trust. Fighting with my fear. Staying close to God and myself. Finding out what every new day will bring you. That is also how I try to learn to live.

Being Grand-pa, more Taizé, learning languages will continue. And more new paths ….
New things but also persons came into my life this year. I am very thankful. More details I prefer to share via more personal contact.
But if I would kick off again for a long distance, you will hear it :)

And thanks for all reactions on my blog. It means a lot for me.

It is a bit early, but I want to wish you all pilgrims, followers, dear friends a precious moments in 2015. Stay connected !

-----

Voor mijn mijn vrienden die geen Nederlands kunnen lezen heb ik Engelse vertalingen toegevoegd aan mijn reisverslagen. Op verzoek van andere pelgrims.

Maanden later blijf ik stap voor stap zoeken hoe verder te gaan met mijn leven. De camino ervaringen spoken nog vaak door mijn hoofd. Het was heel bijzonder om sommigen van mijn camino vrienden weer te ontmoeten. Ieder gaat zijn eigen weg. Maar wij blijven veel van elkaar leren. Sommigen gingen weer op pad in Frankrijk en/of Spanje.

Ik liep dit jaar een stuk van de pelgrimsweg naar Santiago vanaf Keulen. Eerst samen met Benjamin en Sebastian, gastvrij ontvangen door een echtpaar, toen wij hun huis passeerde, en informeerde naar een eenvoudige slaapplek. En toen nog een paar dagen alleen verder op pad gegaan. Weer een bijzondere ervaring, om niets te reserveren en in vertrouwen op pad te gaan. Hoe te reageren op je zorgen. Dicht bij God en mijzelf blijven. Je iedere dag en avond laten verrassen. Ook. Zo wil ik ook verder gaan in het leven.

Genieten van opa zijn, meer Taizé, talen leren, daar ga ik verder mee natuurlijk. Maar ook nieuwe paden.

Nieuwe dingen en personen kwamen in mijn leven dit jaar. Ik ben daar erg dankbaar voor. Meer details deel ik liever via persoonlijker contact. Maar als ik weer serieus op een ‘lange’ weg zal gaan, dan hoor je meer van mij :)

Dank voor al het meeleven en reacties op mijn blog. Het betekent veel voor mij.

Het is nog vroeg, maar ik wil alle pelgrims, volgers, vrienden dierbare momenten toewensen in 2015.
Blijf verbonden !
.

  • 23 November 2014 - 23:20

    Bas:

    Ha Hans.
    Mooie en wijze woorden. Een weg met God gaat nooit zonder verrassingen. Wat je ook plant of bedenkt. Of je nu onvoorbereid naar Snatiago loopt of je dagelijkse routine oppakt van een baan. Nooit is het onverwachte ver weg. We mailen nog.

  • 24 November 2014 - 01:25

    Peregrinofrans:

    Prachtig Hans!

    Een voettocht naar Santiago de Compostela

    is eigenlijk een pelgrimage naar je hart.

    In feite hooguit één stap!


    een warme groet,

  • 24 November 2014 - 07:26

    Jet En Frank:

    Hans, Gods zegen voor de nieuwe dingen die er op dit moment gebeuren in je leven. Laat God bij alles je Leidsman blijven dan zal Hij je paden recht maken.

    groetjes,
    Frank en Jet

  • 03 Januari 2015 - 10:20

    Hans 2 Hike:

    Dank. Bijzonder blijven jullie reacties. En verrast ben ik door iedereen die mijn blog nog steeds leest.
    Ik het nieuwe jaar begonnen met het bewerken van mijn camino filmpjes. Heel wat werk. Die volgen later dit jaar. Veel goeds wens ik jullie toe. Hans

    Thanks. Touching it is to read your reactions. And surprised how many people still read my blog.
    I started the new year with editing my camino movies. More later.
    I wish you good in this year. Greetings Hans

  • 03 Februari 2015 - 15:16

    Ron En Flora:

    Hoi Hans,


    We dachten aan jou omdat we je al een tijd niet hebben gezien.
    We wensen je alle goeds toe voor de komende tijd.

    Hartelijke groet,

    Ron en Flora Booij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

See English below

Na een mooie start vorig jaar vanuit Sint Jacobieparochie, ga ik nu dan echt beginnen aan mijn pelgrimstocht naar Santiago, Finisterre and Muxia, vanuit ons landje. Door Belgie, Frankrijk naar Spanje.
Via bijzondere plaatsen voor mij als Vezelay en Taizé.

Twee jaar heb ik hier naar toe geleefd, stap voor stap zal ik op pad gaan en hoop ik alles onderweg intens te beleven. Het pad, de stilte, maar ook de mensen die ik mag ontmoeten.

Dag voor dag verder ... zowel innerlijk als fysiek op pad
alles loslatend, het onbekende in, in vertrouwen op God.

En in de hoop ook mijzelf tegen te komen en er van te leren :)

Psalm 86 : 11
Wijs mij uw weg, Heer,
Laat mij wandelen op het pad van uw waarheid,
Vervul mijn hart met ontzag voor uw naam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

After a beautiful start previous year from the North of the Netherlands in Fryslan, will I now continue with my pilgrimage to Santiago, Finesterre and Muxia. Moving on through The Netherlands, Belgium, France to Spain. To special places for me as Vezelay and Taizé.

Two years I have prepared myself, step by step, I will go now and I open myself for all the experiences on my way. The path, the silence, but also the people I may meet.

Day by day further from home ... both internally and physically on my way. Letting everything go, walking into the unknown, trusting in God.

And also to challenge myself and hoping to learn from it :)

Psalm 86: 11
Teach me your way, O Lord,
Let me walk in the path of your truth,
Fill my heart with awe for your name.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Santiago Movie

23 November 2014

Translation into English

05 Juni 2014

Continue in the pilgrimage of life

17 April 2014

Verder op weg in de pelgrimstocht van het leven

11 September 2013

My Return
hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 1663
Totaal aantal bezoekers 219378

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: