Rondje Schin op Geul -> Gulpen -> Keutenberg - Reisverslag uit Keutenberg, Nederland van hans hike - WaarBenJij.nu Rondje Schin op Geul -> Gulpen -> Keutenberg - Reisverslag uit Keutenberg, Nederland van hans hike - WaarBenJij.nu

Rondje Schin op Geul -> Gulpen -> Keutenberg

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

02 April 2012 | Nederland, Keutenberg

Maandag 2 april is mijn rustdag. Wel raar om nu eens niet verder te trekken. Nu 20 km struinen zonder zware rugzak, stoppend voor ieder uitzicht en bloemetje. Helaas al die mooie foto’s zijn ook mislukt. Dus geniet ik maar na in mijn gedachten.
Ik daal af naar Schin op Geul, over de steilste weg van Nederland (22 %).
Ik zie heel wat fietsers lopen, en ik benijd hen niet. Dit gaat toch beter op twee benen.

Mijn hoofd loopt over van alle indrukken van mijn tocht alleen en de ontmoetingen met bijzondere pelgrims.

Door het mooi landschap van Schin op Geul loop ik. Prachtige land! Dan over de hogere krijtvlakte naar Gulpen, voor wat eten en dan weer terug naar de Keutenberg.

Wel een schok om ineens een plek te herkennen waar Maria en ik ooit samen liepen.

Psalm 62 vers 6 en 7 is dan een tekst die mij veel troost en houvast geeft:
'Zoek rust mijn ziel, bij God alleen. Van Hem blijf ik alles verwachten.
Hij alleen is mijn rots en mijn redding. Mijn burcht, ik zal niet wankelen'
Dat neemt verdriet niet weg, maar je mag het steeds wel bij God brengen en rust bij Hem zoeken. Om zo toch sterker in het leven te staan en ook weer anderen te kunnen helpen.
En vooral niet in je verdriet weg te zinken.

Liedjes als 'Don't give up the fight' gonsen door mijn hoofd. Doet goed.

"Stilte zoeken , komen tot de kern, leven van binnenuit, vanuit je hart.
Een zachte wind, voelen op je huid, opstaan en naar buiten treden.
Eeuwige God, leer ons de woestijn in ons leven te veranderen in een oase."

ALL PHOTO's of the day: