Left home / Huis en haard echt verlaten - Reisverslag uit Sterksel, Nederland van hans hike - WaarBenJij.nu Left home / Huis en haard echt verlaten - Reisverslag uit Sterksel, Nederland van hans hike - WaarBenJij.nu

Left home / Huis en haard echt verlaten

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

18 Maart 2013 | Nederland, Sterksel

.
( zie Nederlands hieronder )

Day 20 Mo/Ma: Now I really left my home, walking to Sterkel - 24 km

Last year I walked my first 19 days from the sea at the North of The Netherlands (Friesland).
Today I start together with Frans, a very experienced pilgrim. Thanks Frans for an inspiring day together.
Great weather, passing beautiful ponds. Walking a few days on the pilgrimspath law7 (where I walked last year from Weert in very warm spring weather, to the four-day pilgrimage from Simpelveld).
Together with Frans, I enjoy now this first day, in lovely spring sunshine. In Sterksel we are welcomed very cozy and warm by Mieke and Martin, where I stay this night and say goodbye to Frans.
I started my camino and look forward to more :)

---

Huis en haard echt verlaten

Dag 20 Ma: Nu echt van huis vertrokken, naar Sterkel - 24 km.

Het vervolg op de 19 dagen die ik vorig jaar liep vanaf de Waddenzee in Friesland.

Vandaag loop ik nog samen met Frans, een zeer ervaren pelgrim. Dank Frans een inspirerende start samen.

Prachtig weer en langs mooie vennen. Even een paar dagen via het pelgrimspad law7 (welke ik vorig jaar vanuit Weert liep in zeer warm lente weer, naar de vastenactie vierdaagse pelgrimstocht vanuit Simpelveld).

Samen met Frans geniet ik nu van deze eerste dag, in een heerlijk lente zonnetje. In Sterksel zijn wij zeer gezellig en gastvrij ontvangen bij Mieke en Martin, waar ik blijf overnachten en afscheid neem van Frans.

De kop is er af en zeer veel zin in meer :)
.

  • 18 Maart 2013 - 20:56

    Saska:

    Hoi Hans,

    Weliswaar een late reactie, maar evengoed wensen we jou een voorspoedige reis en veel "loopplezier"!
    Het ga je goed! Hartelijke groet, Saska

  • 18 Maart 2013 - 21:04

    Riëtte Verhoeven:

    Hoi Hans.
    Ik heb vandaag meerdere malen aan je gedacht. In gedachten loop ik af en toe een stukje mee....
    Mooi begin van de reis. Was zeker best een emotioneel moment? Heel veel mooie dagen toegewenst.
    Hartelijke groet, Riëtte.

  • 18 Maart 2013 - 21:09

    Sandra:

    Zo te lezen een mooi begin van een bijzondere reis. Het zonnetje reist vast en zeker met je mee. Ik wens je bijzondere ontmoetingen, mooi wandelweer en alles waar je naar op zoek bent toe. De eerste stappen zijn gezet. Sandra

  • 18 Maart 2013 - 21:41

    Zr. Marianne:

    In de ochtendviering vanmorgen nog eens om Gods zegen gebeden voor jou op je pelgrimstocht, de wandeling én de innerlijke tocht. Het was hier vandaag zacht en zonnig. Regelmatig gedacht: 'Hans heeft deze eerste dag mooi weer!' Vreugde en sterkte Hans de komende dagen. In gebed zijn we verbonden. Marianne

  • 18 Maart 2013 - 21:58

    Hans 2 Hike:

    Prachtig al jullie bemoedigende reacties. Hartverwarmend.
    Samen met het zonne geschenk vandaag, kan mijn start niet meer stuk :)
    Een warme pelgrimsgroet Hans

  • 18 Maart 2013 - 22:39

    Agnes:

    Bemoedigend Hans, zo'n mooie eerste dag. Heb veel aan je gedacht. Ik wens je veel innerlijke rust. Succes. Lieve groet, ook van Henk. Agnes.

  • 19 Maart 2013 - 08:14

    Monica:

    Hoi Hans,

    De eerste stappen zijn gezet. Ik blijf je volgen.

    Geniet met volle teugen van de reis waar je zo lang naar uitgekeken hebt.

    Liefs
    Monica

  • 19 Maart 2013 - 09:24

    Angela:

    Hallo Hans;

    Heel veel succes.

    Vanuit Friesland loop ik in gedachten met je mee.

    Angela

  • 19 Maart 2013 - 19:34

    Ymkje:

    Hoi Hans,

    Je reis gaat vast en zeker net zo mooi worden als deze eerste prachtige foto's.
    Het lijkt me best een opluchting om nu daadwerkelijk op stap te gaan na zo'n lange training. Heel veel succes uit Drachten.

    Liefs, Sjors en Ymkje.

  • 19 Maart 2013 - 21:59

    Marion:

    Heej Hans,
    Geweldig dat de reis eindelijk is begonnen. Ik wens je ontzettend mooie ervaringen toe! Ik ga a.s. donderdag 2 dagen de pelgrimstocht wandelen voor de Vastenactie. Leuk te weten dat jij dan ook weer aan de wandel bent. Walking apart together....... Het loopt je goed! Groetjes Marion

  • 19 Maart 2013 - 23:19

    Hans 2 Hike:

    Dank allemaal !!! ♡ En Marion, jij ook een prachtige tocht. Ik loop iets meer naar het westen jullie vastenaktie pelgrimstocht dit jaar voorbij, maar zal aan jullie denken. Groetjes hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Sterksel

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

See English below

Na een mooie start vorig jaar vanuit Sint Jacobieparochie, ga ik nu dan echt beginnen aan mijn pelgrimstocht naar Santiago, Finisterre and Muxia, vanuit ons landje. Door Belgie, Frankrijk naar Spanje.
Via bijzondere plaatsen voor mij als Vezelay en Taizé.

Twee jaar heb ik hier naar toe geleefd, stap voor stap zal ik op pad gaan en hoop ik alles onderweg intens te beleven. Het pad, de stilte, maar ook de mensen die ik mag ontmoeten.

Dag voor dag verder ... zowel innerlijk als fysiek op pad
alles loslatend, het onbekende in, in vertrouwen op God.

En in de hoop ook mijzelf tegen te komen en er van te leren :)

Psalm 86 : 11
Wijs mij uw weg, Heer,
Laat mij wandelen op het pad van uw waarheid,
Vervul mijn hart met ontzag voor uw naam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

After a beautiful start previous year from the North of the Netherlands in Fryslan, will I now continue with my pilgrimage to Santiago, Finesterre and Muxia. Moving on through The Netherlands, Belgium, France to Spain. To special places for me as Vezelay and Taizé.

Two years I have prepared myself, step by step, I will go now and I open myself for all the experiences on my way. The path, the silence, but also the people I may meet.

Day by day further from home ... both internally and physically on my way. Letting everything go, walking into the unknown, trusting in God.

And also to challenge myself and hoping to learn from it :)

Psalm 86: 11
Teach me your way, O Lord,
Let me walk in the path of your truth,
Fill my heart with awe for your name.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Santiago Movie

23 November 2014

Translation into English

05 Juni 2014

Continue in the pilgrimage of life

17 April 2014

Verder op weg in de pelgrimstocht van het leven

11 September 2013

My Return
hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 219595

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: