Surprised by the / Van zwijnen naar TGV - Reisverslag uit Saint-Cyr-les-Colons, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu Surprised by the / Van zwijnen naar TGV - Reisverslag uit Saint-Cyr-les-Colons, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu

Surprised by the / Van zwijnen naar TGV

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

22 April 2013 | Frankrijk, Saint-Cyr-les-Colons

.
Day 55 Mo/Ma: Tonnerre -》St Cyr-les-Colons 31 km
660 meter High differencel

( zie Nederlands hieronder )

After a nice visit to Tonnerre, I climb in the morning up the hill with my backpack as burden, passing the high church (closed again unfortunately). The weather is lovely, so it is not long before I walk ... in my T-shirt :) It is a beautiful GR654 route through the nature. I get surprised by wildlife (wild pig). Walking in a large nature area. But very strange anyway. So far I only saw their tracks in the mud. After hours nature stillness, I feel far away from civilization. So it is so strange to hear suddenly the sound of passing TGV (high speed train). And more are following. Through my so silent and peaceful landscape. What a different worlds.
I continue a little bit slower, but keep up the pace. I have to walk a long distance with a lot of altitude differences. But scenic views. And I don’t want to arrive too late for the key to the Gite Municipal.
In Chablis a village on my route are many shops, but it is siesta. So everything is closed and everyone inside. A lot of vineyards, so wine tasting is possible, but that seems to me not so smart. Finally I see a woman who just leaving her house and who I can ask for water. Then I can continue again. In another village a nice conversation with a Belgium who greeted me. Encouragement of other people on my way.
And that is how I walk the last 10 km to a Gite municipal for 15 people, with cooking and washing facilities. I am the only guest there. What a luxury.
I had some problems to find the woman with the key. It was already past 18:00. But the city council is posting leaflets. He helps me. A super stay here for only 14 euros. With some leftovers of myself I make my diner. Soup and Noodles that I carried with me from bitter cold Tongeren in Belgium. And some old bread. I did my laundry, made coffee, feeling very satisfied :) Planned my further route. Within two days I arrive already in Vezelay. Wondering if I'm going to meet other pilgrims.

---

Van zwijnen naar TGV

Na een mooi bezoek aan Tonnerre, klim ik 's morgens omhoog met mijn last, langs de hoog gelegen kerk (weer dicht helaas). Het is heerlijk weer, dus het duurt niet lang of ik loop ... en sta soms ook ...  in mijn hemd :) Prachtige GR654 route door de natuur. Onderweg kijk ik op als ik een kudde zwijnen met jongen zie. Wel in een groot afgezet natuurgebied. Maar zeer apart toch. Tot nu toe zag ik alleen hun sporen in de modder. Ik waan mij na uren natuur verstilling, net heel ver van de bewoonde wereld, als ik tot mijn verbazing ineens een TGV langs hoor suizen en zie zoeven. En er volgen er meer. Dwars door mijn zo stille landschap. Verschil moet er zijn. Ik stap iets rustiger door, maar hou het tempo erin. Een aardige afstand vandaag en hoogte verschillen. Mooie uitzichten. Wil niet te laat aankomen voor de sleutel van de Gite Municipal.
In Chablis zijn veel winkels, maar het is dan siësta. Dus alles dicht en iedereen binnen. Weer wijngaarden,  dus wijnproeven kan wel, maar dat lijkt mij niet zo slim. Uiteindelijk een vrouw gevonden, die net haar huis verlaat en waar ik water aan kan vragen. Dan kan ik er weer even tegen. In een volgend dorpje een mooi gesprekje met een Waalse die mij begroet. Aanmoedigingen van anderen onderweg.
En zo loop ik nog 10 km verder naar een gemeente herberg voor 15 personen,  kookgelegenheid en wasmachine, waar ik deze nacht de enige gast blijk te zijn. Wat een luxe. Wel even zoeken naar de beheerster. En het is al 18 uur. Maar de gemeenteraad loopt folders in de bus te doen. Dat treft. Een super verblijf is dit voor 14 euro. Met wat etensrestjes red ik het goed. Soep en Noedels uit de bittere kou uit Tongeren in België mee gesjouwd. En oud brood. Was gedaan, koffie gezet, ik ben zeer tevreden :) Route gepland. Over 2 dagen al in Vezelay. Benieuwd of ik nog andere pelgrims ga ontmoeten.
.

  • 24 April 2013 - 17:22

    Wilenaad:

    Hoi Hans. Zo je hele verhaal weer gelezen,fijn dat je goed weer hebt.en geen blaren.

    Succes,met je verdere tocht.

    Wij zijn maar met de bus,naar Hardeberg gegaan,dat gaat ons beter af.dan lopen.
    Daaaaaaaaaaaaag Groetjes van ons.

  • 24 April 2013 - 17:54

    Wies Knibbe:

    Wat beleef je je avontuur op een mooie, positieve manier, Hans!
    Er spreekt een dankbare hartsgesteldheid uit je stukjes.!
    Veel zegen gewenst voor de rest van je tocht.

  • 24 April 2013 - 18:11

    Renata:

    Je beleeft het zoooo mooi, zo intens! Geweldig! Als we het al niet deden, gaan we van je houden!

  • 24 April 2013 - 21:09

    Frank B:

    zegen!

  • 24 April 2013 - 23:04

    Henk En Anne [de Buren]:

    Hallo Hans, we genieten elke dag van je mooie verhalen en belevenissen. Je hebt een echte schrijvershand. En je hebt er al aardig wat kilometers opzitten,zeg.
    We wensen je heel veel kracht en wandel genoegen.
    Alle goeds voor je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Cyr-les-Colons

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

See English below

Na een mooie start vorig jaar vanuit Sint Jacobieparochie, ga ik nu dan echt beginnen aan mijn pelgrimstocht naar Santiago, Finisterre and Muxia, vanuit ons landje. Door Belgie, Frankrijk naar Spanje.
Via bijzondere plaatsen voor mij als Vezelay en Taizé.

Twee jaar heb ik hier naar toe geleefd, stap voor stap zal ik op pad gaan en hoop ik alles onderweg intens te beleven. Het pad, de stilte, maar ook de mensen die ik mag ontmoeten.

Dag voor dag verder ... zowel innerlijk als fysiek op pad
alles loslatend, het onbekende in, in vertrouwen op God.

En in de hoop ook mijzelf tegen te komen en er van te leren :)

Psalm 86 : 11
Wijs mij uw weg, Heer,
Laat mij wandelen op het pad van uw waarheid,
Vervul mijn hart met ontzag voor uw naam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

After a beautiful start previous year from the North of the Netherlands in Fryslan, will I now continue with my pilgrimage to Santiago, Finesterre and Muxia. Moving on through The Netherlands, Belgium, France to Spain. To special places for me as Vezelay and Taizé.

Two years I have prepared myself, step by step, I will go now and I open myself for all the experiences on my way. The path, the silence, but also the people I may meet.

Day by day further from home ... both internally and physically on my way. Letting everything go, walking into the unknown, trusting in God.

And also to challenge myself and hoping to learn from it :)

Psalm 86: 11
Teach me your way, O Lord,
Let me walk in the path of your truth,
Fill my heart with awe for your name.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Santiago Movie

23 November 2014

Translation into English

05 Juni 2014

Continue in the pilgrimage of life

17 April 2014

Verder op weg in de pelgrimstocht van het leven

11 September 2013

My Return
hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 219609

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: