France has a lot of hills / Frankrijk is niet plat - Reisverslag uit Gueugnon, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu France has a lot of hills / Frankrijk is niet plat - Reisverslag uit Gueugnon, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu

France has a lot of hills / Frankrijk is niet plat

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

02 Mei 2013 | Frankrijk, Gueugnon

.
Day 65 Th/Do: Isly l'Eveque -》Gueugnon 20 km

( zie Nederlands hieronder )

Today I found Wi-Fi again. That becomes increasingly difficult here. So it will happen more often that I post a few messages at once. To give you something to read again :)
Since Vezelay I walk in trust and make no reservations (no calls for the next overnight stay). Amazing it is how you find every day a solution again. I walk mostly with a peaceful feeling, and don’t worry. Except sometimes the last few meters, when it is difficult to find something. It is special how even in a very quiet village somebody comes on your path to help you. On weekends it's more difficult when the town hall (Mairie) is closed. On a public holiday as 1ste of May even bar restaurants are close.
Furthermore, I cannot complain. I have no injuries except some innocent muscle soreness. I struggle on my way especially with my energy. Even though I left the Morvan, the landscape continues to go up and down. So I keep pushing myself when I climb, but enjoy the views. The tops of the Morvan disappear slowly. Special it is, how the landscape is passing and how I see the hills of the Morvan now far behind me, when you keep on walking !
To sit and have a break is difficult when the ground is muddy and benches do not appear. Today I had a break in a slightly drier spot, wonderful stretch out on my garbage bag to protect me, in the grass. For years our family solution in winter and summer.
The weather is becoming increasingly warmer. But it is changing between a lot of sunshine and fresh rain/thunder. Today I walk without rain poncho. The rain now fell when I was safely inside.
More and more Dutch people live here. Have I missed some news? Have we taking over France? :)
If you look the red white blue flag of France, it is Dutch when you turn it :) Halfway I have a little chat at the gate with a Dutchmen before his French little cottage. He so crazy to buy something here and I am so crazy to arrive here by feet :)
From tomorrow on I walk no pilgrim route, but the shortest way to Taizé. I really am very excited, to be among all those young people, having a special time together there. That keeps me young and gives new inspiration.

---

Frankrijk is niet gauw plat

Vandaag weer wifi. Wordt steeds lastiger. Dus zal het vaker gebeuren dat ik een paar berichtjes tegelijk plaats zoals nu. Hebben jullie weer wat te lezen :)

Vanaf Vezelay loop ik in vertrouwen zonder vooraf te bellen of laten bellen voor een overnachting. Wonderlijk hoe er iedere dag toch weer een oplossing komt. Ik loop mij ook geen zorgen te maken.  Behalve dan soms de laatste paar meters, als het er even somber uitziet. Apart hoe zelfs in een doodstil dorp er weer iemand op je pad komt die je helpt. In het weekend is het iets spannender als de Mairie dicht is. Op een feestdag als 1 mei is alles dicht ook zelfs bar restaurant.
Verder mag ik niet klagen. Geen blessures op wat onschuldige spierpijn na. Ik worstel onderweg vooral met mijn energie. Ook al heb ik de Morvan verlaten, het landschap blijft op en neer gaan. Dus zwoeg ik omhoog, geniet boven dan wel van het uitzicht. De toppen van de Morvan verdwijnen steeds verder. Apart ! Ook lopend gaat dat toch weer zo snel.
Even zitten onderweg is lastig als de grond modderig is en bankjes niet verschijnen. Zo ben ik vandaag op een iets droger plekje heerlijk languit in het gras gaan liggen op mijn vuilniszak. Al jaren onze familie oplossing in winter en zomer.
Het weer wordt wel steeds warmer. Schiet heen en weer tussen veel zon en frisse regen en onweer. Vandaag weer eens zonder regenponcho. De regen viel nu toen ik veilig binnen zat.
Steeds meer Nederlanders. Heb ik wat nieuws gemist? Frankrijk overgenomen ? Als je het rood wit blauw kantelt is het zo gebeurd. :) Halverwege nog even een praatje bij het hek van iemands Frans huisje. Zij zo gek om daar iets te kopen, en ik om hier helemaal heen te lopen. :)
Vanaf morgen loop ik geen pelgrimsroute meer, maar de kortste weg naar Taizé. Daar heb ik echt erg veel zin in, tussen al die jongeren in een bijzondere tijd samen daar. Dat houdt mij jong en geeft nieuwe inspiratie. 

  • 03 Mei 2013 - 09:26

    Alet:

    He Hans
    Leuk om zo ook jou weer wat meer te leren kennen: harde werker, natuurliefhebber, avonturier, optrekken met jongeren. Allemaal sleuteltjes om de deur te openen naar Gods plan met jouw leven?
    Fantastisch dat er keer op keer weer op het juiste moment de juiste mensen/voorzieningen komen! We hebben een geweldige regisseur!
    "Dan zingt mijn ziel tot U, o Heer mijn God: "Hoe groot zijt Gij, hoe groot zijt Gij".

    groetjes, Alet

  • 03 Mei 2013 - 12:56

    Conny En Jan:

    Hoi Hans,
    Wij hebben veel bewondering voor je doorzettingsvermogen. We lezen je verslagen altijd met veel plezier en kunnen je Pelgrimstocht zo goed volgen.
    Veel sterkte en we hopen dat je gezond blijft.
    Groeten van Conny en Jan

  • 03 Mei 2013 - 13:33

    Bas:

    Taizé is een goed vooruitzicht heb ik me laten vertellen. De liederen zijn in elk geval prachtig.
    Of het onderweg ooit zo plat wordt als Nederland is natuurlijk maar afwachten.
    Mooi om te lezen hoe je langzaam aan het veranderen bent.
    De schepping blijft bijzonder. Als je er met je neus bovenop staat staat zoals jij nu aan het doen bent, verveelt hij ook dan geen ogenblik.
    Goed om bij de dag te leven. Miorgen moet nog komen en gisteren is al geweest.
    Gods nabijheid gewenst.

  • 04 Mei 2013 - 01:21

    Aalbert Taal:

    Halo Hans. We are following you on the computer and we have a special file with all your travelling reports on it . It looks absolutely fantastic The lord bless you and we praying for a safe trip the rest of the way.

  • 04 Mei 2013 - 21:40

    Sietske:

    Beste Hans,
    Een aantal dagen geleden dacht ik plotseling: hoe zou het zijn met onze eerste 'pelgrimgast' van vorig jaar...? Inmiddels heb ik al je boeiende verslagen gelezen en is er een wereld voor me open gegaan. Ik leer veel over pelgrimeren. Toch iets wezenlijk anders dan een wandeltocht ondernemen - dat wist of vermoedde ik natuurlijk altijd al, maar dat wordt dankzij jouw verslagen nog eens duidelijker dan ooit. De vermoeidheid onderweg, de eenzame ontberingen van slecht weer en weinig eten en de onzekerheid van een overnachting - op de tast op zoek naar 'een plaatsje in de herberg': dat alles komt bij mij de huiskamer (lees keuken) binnen. Voor zover dat op comfortabele afstand mogelijk is, leef ik met je mee. Het doet me goed te merken hoeveel behulpzame mensen er rond blijken te lopen en het is ook mooi te lezen hoeveel steun en vertrouwen je ontleent aan je geloof. Dat zal je ook door toekomstige, moeilijke momenten heen helpen. Ik wens je een hele goede en behouden pelgrimstocht toe! Sietske Hofstra, Epse



  • 05 Mei 2013 - 23:00

    Peregrinofrans:

    Beste Hans,
    Enige tijd geleden kwam ik onderstaande woorden tegen.
    Ik wil ze jou voor onderweg meegeven.

    Dat je mag beminnen en bemind worden
    Dat je nooit je eigen kleinheid vergeet
    Dat je nooit het onuitsprekelijke geweld
    gewoon wordt
    en de grove ongelijkheid van het leven
    rondom jou.
    Dat je vreugde zoekt, ook op de droevigste
    plaatsen, schoonheid nastreeft tot in het graf.
    Dat je nooit het ingewikkelde vereenvoudigt
    of het eenvoudige ingewikkeld maakt.
    Dat je sterkte respecteert, nooit macht
    en boven alles: dat je kijkt, probeert en begrijpt
    Dat je nooit wegkijkt,
    zorg dat je nooit, nooit vergeet.

    Arundhati Roy,
    schrijfster van 'De god van kleine dingen'

  • 07 Mei 2013 - 13:58

    Renata:

    Met al die pieken en dalen, en de hobbelige wegen die je neemt, ben je met recht een topper!

  • 08 Mei 2013 - 13:41

    Dingena:

    Lieve Hans,

    Ik had een kleine 2 weken je berichtjes niet gelezen omdat de kinderen vakantie hebben en ik dan niet veel voor het scherm zit ;-)
    Wat geniet ik van jou God geleidde avonturen! Prachtig! Ik zou het ook zo willen doen, maar dat is nu niet mijn bestemming.
    Morgen (hemelvaartsdag) gaan wij 2 dagen zeilen met onze kinderen en nemen wij jou in gedachten ook mee naar de prachtige Friese meren. Jij geniet van de Franse natuur, wij van de Nederlandse, verbonden in de wetenschap dat Hij het allemaal gemaakt heeft voor ons. Wat een heerlijke gedachte!
    Blijf genieten van wat Hij je elke dag geeft! Wij bidden je kracht toe en vertrouwen in Hem!
    Liefs, Dingena

  • 09 Mei 2013 - 13:37

    Sjaak :

    Beste Hans
    We volgen jouw toer elke keer op nieuw. Wat hebben wij een geweldige Hemelse Vader
    elke dag bid ik voor jouw.
    Weet je nog dat je Sjaak een boekie heb geven dat lezen nu samen. Het is moeilijk maar wel heel duidejijk.
    Er vloeilen wel tranen maar dat geet wel ontspaning. Wij zijn dan ook dankbaar dat jij dat aan Sjaak heb gegeven het is een hele troost voor ons om dat samen te lezen.Wij genieten van je Pelgrims tocht,
    zo laat je zien wei Jezus is . Het gaat je goed Hans. Sjaak en Lies

  • 10 Mei 2013 - 12:35

    Marlot:

    Fantastisch om je verdere avonturen te lezen na je lieve verslag over ons.
    Heb vaak aan je gedacht toen het ging regenen en onweren en hoop dat je even wat rust krijgt in Taize.zowel lichamelijk als spiritueel.
    Ik kwam laatst op een ochtend hier in Dun ook een pelgrim tegen die naar Rome en Assisi ging.
    Frits en ik wensen je nog een hele goede reis verder, na voor ons ook deze bijzondere ervaring met je.Nog vele mooie ervaringen toegewenst Frits en Marlot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Gueugnon

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

See English below

Na een mooie start vorig jaar vanuit Sint Jacobieparochie, ga ik nu dan echt beginnen aan mijn pelgrimstocht naar Santiago, Finisterre and Muxia, vanuit ons landje. Door Belgie, Frankrijk naar Spanje.
Via bijzondere plaatsen voor mij als Vezelay en Taizé.

Twee jaar heb ik hier naar toe geleefd, stap voor stap zal ik op pad gaan en hoop ik alles onderweg intens te beleven. Het pad, de stilte, maar ook de mensen die ik mag ontmoeten.

Dag voor dag verder ... zowel innerlijk als fysiek op pad
alles loslatend, het onbekende in, in vertrouwen op God.

En in de hoop ook mijzelf tegen te komen en er van te leren :)

Psalm 86 : 11
Wijs mij uw weg, Heer,
Laat mij wandelen op het pad van uw waarheid,
Vervul mijn hart met ontzag voor uw naam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

After a beautiful start previous year from the North of the Netherlands in Fryslan, will I now continue with my pilgrimage to Santiago, Finesterre and Muxia. Moving on through The Netherlands, Belgium, France to Spain. To special places for me as Vezelay and Taizé.

Two years I have prepared myself, step by step, I will go now and I open myself for all the experiences on my way. The path, the silence, but also the people I may meet.

Day by day further from home ... both internally and physically on my way. Letting everything go, walking into the unknown, trusting in God.

And also to challenge myself and hoping to learn from it :)

Psalm 86: 11
Teach me your way, O Lord,
Let me walk in the path of your truth,
Fill my heart with awe for your name.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Santiago Movie

23 November 2014

Translation into English

05 Juni 2014

Continue in the pilgrimage of life

17 April 2014

Verder op weg in de pelgrimstocht van het leven

11 September 2013

My Return
hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 219590

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: