Half way to Santiago / Op de helft in Marols - Reisverslag uit Marols, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu Half way to Santiago / Op de helft in Marols - Reisverslag uit Marols, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu

Half way to Santiago / Op de helft in Marols

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

22 Mei 2013 | Frankrijk, Marols

.
Day 85 We/Wo: Montbrison -》 Marols 23 km (400 -》840 m) 7 ºC

( zie Nederlands hieronder )

After Montbrison we climb from 400 to 840 meter, going up and down first, to do some more fitness :)
That is how we climb higher and higher, also into more fog. On 840 meter in Marols, we can still see something of the Alps. With a better view you can see here the Mont Blance.
During climbing it is hard work with my heavy backpack. Carrying 15-19 kg all these months. When we get a steep climb, I continue and push myself with small steps. I am thankful that my knees and legs gave me no problems. But in 'Le-Puy-en-Velay' I want to send more weight home, and continue without my tent and more stuff, that I don’t need any more at this route with more facilities. Still learning to trust to find a free bed, walking with a lot of other pilgrims.

In the cold and silent village Marols we are warmly welcomed by Madame Jo Frachey in 'Le Maison Eccusson'. Where Franz and I have a great dinner with two other pilgrims out of the Elzas, Daniel and Daniel. The dog of Madame eats a bit with us. She entertains us with her stories and homemade drinks. We talk and translate in French, German and English, to make it understandable for everybody. Here we learn what it means to drink an ‘Infusion’ on the end of the evening, to give you a nice sleep. Madame is enjoying our company so much, that she has tears in her eyes when we are leaving. Touching is that, so much hospitality !
Tomorrow we pass the highest point before 'Le-Puy-en-Velay' on 1182 meter. Walking through very wet paths, we move on through mud, water and high wet grass. One of my shoes is already breaking down. So I am very glad to continue soon with my planned extra pair of shoes that is already on the way to me via the post.
In Marols I am on the halve of my Camino. I have walked 1600 km of the 3200 km. And lost some weight and got strong legs. And got a wild pilgrims beard :)

---

Op de helft in Marols


Na Montbrison stijgen wij van 400 naar 840 meter en daar tussen door nog wat extra op en neer voor de fitness :)
Zo lopen wij steeds hoger, Franz en ik. Steeds meer mist. Op 840 m bij Marols zien we nog net iets van de alpen. Met beter zicht moet dit een prachtig weids uitzicht zijn en moet je hier de Mont Blanc kunnen zien.

Tijdens het stijgen is het te hard werken door mijn zware rugzak. 15-19 kg toch maanden lang meegesleept ;)
Als het pad stijl wordt, dan maar met kleine stappen omhoog. Knap dat mijn knieën en benen het volhouden. Maar vanaf 'Le-Puy-en-Velay' denk ik toch verder te gaan zonder mijn niet gebruikte tentje en nog meer spullen naar huis te sturen. Nog maar wat meer vertrouwen dat ik in de pelgrimsdrukte een slaapplek vind :)

In het stille en koude dorpje Marols worden wij warm ontvangen door Madame Jo Frachey in 'Le Maison Eccusson'. Gezellig eten Franz en ik met twee andere pelgrims uit de Elzas, Daniel & Daniel. En haar hond snoept een beetje mee. Zij verkwikt ons met haar geweldige drankjes en verhalen. We praten Frans, Duits en Engels zodat iedereen het kan volgen. Hier leren wij wat dat een 'Infusion' drinken zeer belangrijk is voor een goede nachtrust. Zij geniet zo van ons gezelschap dat wij tranen in haar ogen zien als wij afscheid nemen. Ontroerend, dat vergeet je niet meer zoveel gastvrijheid.
Morgen lopen wij naar het hoogste punt voor 'Le Puy en Velay' op zo'n 1182 meter. Onze paden gaan over veel natte paden. Soppend je weg vinden door modder en hoog nat gras. Mijn rechterschoen is al gaan scheuren. En het profiel onder de schoenen bijna verdwenen. Waterdicht zijn ze al helemaal niet meer. Dus het verder gaan met een nieuw paar ingelopen schoenen dit weekend is goed getimed. :)

In Marols ben ik op de helft van mijn pelgrimstocht. 1600 km gelopen van de 3200 km. Al heel wat vet kwijtgeraakt. Slanke gespierde benen. En een steeds wildere pelgrimsbaard :)
.

  • 26 Mei 2013 - 17:26

    Michiel & Elisabeth En Hadassah:

    Een hele mijlpaal dat je over de helft bent!
    We hopen dat de schoenen zijn aangekomen. Als het goed is wel.
    Kan me voorstellen dat je overweegt je tentje terug te sturen. Scheelt toch gewicht en je hebt hem nog niet nodig gehad.
    Succes met de tweede helft:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Marols

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

See English below

Na een mooie start vorig jaar vanuit Sint Jacobieparochie, ga ik nu dan echt beginnen aan mijn pelgrimstocht naar Santiago, Finisterre and Muxia, vanuit ons landje. Door Belgie, Frankrijk naar Spanje.
Via bijzondere plaatsen voor mij als Vezelay en Taizé.

Twee jaar heb ik hier naar toe geleefd, stap voor stap zal ik op pad gaan en hoop ik alles onderweg intens te beleven. Het pad, de stilte, maar ook de mensen die ik mag ontmoeten.

Dag voor dag verder ... zowel innerlijk als fysiek op pad
alles loslatend, het onbekende in, in vertrouwen op God.

En in de hoop ook mijzelf tegen te komen en er van te leren :)

Psalm 86 : 11
Wijs mij uw weg, Heer,
Laat mij wandelen op het pad van uw waarheid,
Vervul mijn hart met ontzag voor uw naam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

After a beautiful start previous year from the North of the Netherlands in Fryslan, will I now continue with my pilgrimage to Santiago, Finesterre and Muxia. Moving on through The Netherlands, Belgium, France to Spain. To special places for me as Vezelay and Taizé.

Two years I have prepared myself, step by step, I will go now and I open myself for all the experiences on my way. The path, the silence, but also the people I may meet.

Day by day further from home ... both internally and physically on my way. Letting everything go, walking into the unknown, trusting in God.

And also to challenge myself and hoping to learn from it :)

Psalm 86: 11
Teach me your way, O Lord,
Let me walk in the path of your truth,
Fill my heart with awe for your name.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Santiago Movie

23 November 2014

Translation into English

05 Juni 2014

Continue in the pilgrimage of life

17 April 2014

Verder op weg in de pelgrimstocht van het leven

11 September 2013

My Return
hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 219583

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: