On my way again to the Pyrenees - Reisverslag uit Saint-Privat-d'Allier, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu On my way again to the Pyrenees - Reisverslag uit Saint-Privat-d'Allier, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu

On my way again to the Pyrenees

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

27 Mei 2013 | Frankrijk, Saint-Privat-d'Allier

.
Day 90 Mo/Ma: Le Puy en Velay -》 Saint Privat d'Allier 25 km

( zie Nederlands hieronder )

On Monday morning at 7 am I go to the pilgrims mess and the blessing in the Cathedral. Surprised I look at the large number of pilgrims. What a change. Together with Benjamin and Sebastian I enjoy this moment.
For the departure of the pilgrims the special gate is opened, that normally is only opened when the Pope enters the cathedral. Imposing is this staircase in the center of the cathedral, when you leave as pilgrim and you get an impressing view over ‘Le-Puy-en-Velay’ walking out of the Cathedral.

Then I walk fast to the post office. And yes. Fortunately my shoes arrived, so I can leave today and continue my Camino. I send a big package home with my tent and air bed. Makes me a little bit lighter and gives me more confidence.
It is beautiful weather today, which we really enjoy. But unfortunately it will not stay so sunny. Rain and cold is already promised for the coming days. And we also walk into a colder area at about 1000 meter. So snow can come too. Spring doesn’t want to stay :)
On my way now with many other pilgrims. Soon I walk along with Silva from Switzerland and Koske from Japan. And I speak with others. But I am still looking for my moments alone, as in the church La Roche. Those moments I really need.
It goes steep up and down again, but with a beautiful scenery. Sometimes walked around for a flooded path. And after a very steep descent, we arrive in Saint Privat d'Allier and find a place for the night above a cafe. Trying to get used in between so many pilgrims. But I'm back on the Camino.

---

Weer op pad naar de Pyreneeën

Maandagochtend om 7 uur naar de mis en uitzegening van pelgrims gegaan. Verbaasd kijk ik naar het grote aantal pelgrims. Wat een verandering. Samen met Benjamin en Sebastian geniet ik nog even dit moment.
Voor de pelgrims gaat de poort open waardoor alleen de paus de kathedraal binnenkomt. En waar de pelgrims iedere dag mogen vertrekken. Imposant via een trap in het midden de kathedraal uit, waarna je de stad in het dal ziet liggen.
Daarna in spanning naar de post. En ja hoor.  Gelukkig zijn mijn schoenen er en kan ik op pad. Een groot pakket met tent en luchtbedje terug naar huis. Iets lichter en nog wat meer vertrouwen.
Prachtig weer vandaag, waar wij echt van genieten. Maar helaas blijft dat niet zo zonnig. Regen en kou is alweer voorspelt de komende dagen. En wij lopen ook wat kouder op zo'n 1000 m. Dus sneeuw kan ook nog. Die lente wil nog niet blijven. :)
Onderweg veel andere pelgrims. En al gauw loop ik samen met Silva uit Zwitserland en Koske uit Japan. En spreek ik nog anderen onderweg. Maar ik zoek ook nog mijn momentjes alleen, zoals in het kerkje La Roche. Die momenten heb ik echt nodig.
Het gaat stevig op en neer door een prachtig landschap. Soms even omlopen voor een ondergelopen pad. En na een zeer steile afdaling komen we aan Saint Privat d'Allier en vinden een plek voor de nacht boven een café. Nog even wennen voor mij tussen zoveel pelgrims. Maar ik ben weer op weg.


  • 28 Mei 2013 - 09:22

    Frank B:

    Hoi Hans,

    Zondagavond heb ik mogen genieten van de band Trip to Dover met je zoon Johannes. Was super, veel energie!

    Mooi dat je nu met anderen kan optrekken, maar ik begrijp helemaal dat je regelmatig ook de stilte zoekt.

    Geniet van de Pyreneeën! Gods schepping is indrukwekkend. God maakt zich ook bekend in de schepping. :)

    zegen!

    frank

  • 28 Mei 2013 - 09:25

    Bas:

    Mooi dat je schrijft dat je ook de momenten van even alleen zoekt.
    Het thermopak kan nog even niet naar huis. Wat dat betreft lijkt het op Nederland. Het frisse voorjaar duurt hier al even.
    Houd goede moed onderweg. Ga als pelgrim: stap voor stap en dag bij dag. Het doel is misschien de eindhalte. Misschien is de tocht het doel wel. Geniet onderweg, vooral mateloos genieten van wie en wat je tegenkomt.

  • 29 Mei 2013 - 13:15

    Rolf Buijze:


    Hallo Hans,

    je kent me waarschijnlijk wel van de vrijdagmiddag in de Lichtstad met de Bosschemarkt.

    Ik lees af en toe je boeiende verhalen en heb enorme bewondering voor je. Het zal niet altijd meevallen. Het is ook zo extreem wisselvallig weer. Ik hoorde net dat dit het koudste voorjaar en nat sinds 1962 is. Ik weet niet hoe het nu bij jou is, maar hier is het na twee mooie dagen weer bar en boos. Veel regen en weer rond 10 graden.

    Ik ga vrijdag weer even naar de Lichtstad om in ieder geval Alet even te zien. De Bosschemarkt is helaas niet meer. Een leuk initiatief maar er komen te weinig mensen op af.

    Heel veel succes nog met de looptocht.


    Groeten,

    Rolf Buijze

  • 29 Mei 2013 - 20:15

    Riëtte:

    Ha Hans! Ik reageer niet vaak, maar ik volg je op de voet.
    Ik geniet van je verhalen en alles wat je meemaakt.
    Indrukwekkende afstand als je het ziet op de kaart en dat heb je helemaal gewandeld.
    Ik begrijp dat je nu op de Via Podiensis zit.
    Volgens mijn informatie ga je nog hele mooie dingen zien.
    Geniet van elke stap en elke ontmoeting. Bon Camino!

  • 30 Mei 2013 - 20:08

    Silvester:

    Hoi hans,
    Laat je skies maar vast opsturen, vandaag hebben ze de liften in de pyreneeen geopend. Sneeuw vanaf 600 meter...

    Goede reis verder!

    Groeten silvester

  • 31 Mei 2013 - 23:22

    Jean-marc & Sandrine (France, Seine & Marne):

    Hello Hans,

    I hope, you remerber me. We have meet you at Saugues in the Margeride Center.
    We have talk together during the diner in english.
    There was Sylvain in front of you and i was at your left.
    Sorry for my no perfect english.
    I try better every day ;-)
    I hope you have always a good morale and health.
    I have some thought for you.
    Give a few news some times.
    For us, today the camino is finish, because we must take our childrens and work, but we want go on camino the more speed possible, and finish a day.
    Good way.
    JM & Sandy little pilgrim.

    Ps : i see us on your picture in the Puy en velay cathédrale during the mass.
    Ps : i hope you understand my mail ;-)

  • 06 Juni 2013 - 08:34

    Hans 2 Hike:

    Thanks for your messages !!!
    Frank tsja ik heb wat gemist :) maar ik heb mijn Trip to Dover songs gelukkig bij mij.
    Mooi Rolf en anderen hoe jullie meegenieten.

    And merci Jean-Marc. Your English is much better than my French. Thanks for speaking with me. We forgot to exchange emai addresses. You can send it to hans2hike@gmail.com if you like to stay in contact. I follow up later.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Privat-d'Allier

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

See English below

Na een mooie start vorig jaar vanuit Sint Jacobieparochie, ga ik nu dan echt beginnen aan mijn pelgrimstocht naar Santiago, Finisterre and Muxia, vanuit ons landje. Door Belgie, Frankrijk naar Spanje.
Via bijzondere plaatsen voor mij als Vezelay en Taizé.

Twee jaar heb ik hier naar toe geleefd, stap voor stap zal ik op pad gaan en hoop ik alles onderweg intens te beleven. Het pad, de stilte, maar ook de mensen die ik mag ontmoeten.

Dag voor dag verder ... zowel innerlijk als fysiek op pad
alles loslatend, het onbekende in, in vertrouwen op God.

En in de hoop ook mijzelf tegen te komen en er van te leren :)

Psalm 86 : 11
Wijs mij uw weg, Heer,
Laat mij wandelen op het pad van uw waarheid,
Vervul mijn hart met ontzag voor uw naam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

After a beautiful start previous year from the North of the Netherlands in Fryslan, will I now continue with my pilgrimage to Santiago, Finesterre and Muxia. Moving on through The Netherlands, Belgium, France to Spain. To special places for me as Vezelay and Taizé.

Two years I have prepared myself, step by step, I will go now and I open myself for all the experiences on my way. The path, the silence, but also the people I may meet.

Day by day further from home ... both internally and physically on my way. Letting everything go, walking into the unknown, trusting in God.

And also to challenge myself and hoping to learn from it :)

Psalm 86: 11
Teach me your way, O Lord,
Let me walk in the path of your truth,
Fill my heart with awe for your name.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Santiago Movie

23 November 2014

Translation into English

05 Juni 2014

Continue in the pilgrimage of life

17 April 2014

Verder op weg in de pelgrimstocht van het leven

11 September 2013

My Return
hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 219580

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: