Great to stay at Refugio de Peregrinos in Ruitelan - Reisverslag uit Ruitelán, Spanje van hans hike - WaarBenJij.nu Great to stay at Refugio de Peregrinos in Ruitelan - Reisverslag uit Ruitelán, Spanje van hans hike - WaarBenJij.nu

Great to stay at Refugio de Peregrinos in Ruitelan

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

31 Juli 2013 | Spanje, Ruitelán

.
Day 155 We/Wo: Pieros -》 Ruitelan 28 km

( zie Nederlands hieronder )

It suits me well to visit smaller albergues and avoid the crowds of pilgrims. The smartest idea is to stop just before a larger stop, described in the guidebooks as the end of that day. Because in this advised stops it is overcrowded. Pilgrims are forced to walk on and have also in the next village problems to find a sleeping place.

In Pieros I slept and had breakfast with Dorien from Belgium, Mathias from Austria, Kelly from USA and Diane from New Zealand. And a Spanish family. So relaxed that I was leaving at 7:45. Then walking again all on our own.

After 'Villafranca del Bierzo’ I follow the difficult but beautiful high route the 'Camino Duro’. And I do not walk the alternative route lower, which follows the highway. If you do not have knee injuries and are used to climbing the ‘Camino Duro’ is a wonderful route with great views. Only this route is poorly marked. Just after the bridge in ‘Villafranca’ you have to walk into the path on the right that climbs steeply. Climbing 350 meters. With help of Spanish cyclists I ask a woman who lives there if this is really the "Camino Duro". Lucky enough I am on the correct track :) Keep on climbing and do not forget enough water.

Following a highly scenic path. Nobody around there. Beautifully so alone and so high. Finally walking down again in the direction of 'Trabadelo', descending again 350 meters. It is a very hot day again, so I am very glad with a drink at the bar, and have a chat with an American couple and then I move on again.

On top of the 'Camino Duro "I found a pink buff, and hang it on my backpack, trying to find the owner back. Not successful.

Just before the climb starts to 'El Cebreiro’ I stop at a recommended albergue. Thanks Jose !!!

I can advise this to other pilgrims 'Refugio de Peregrinos', Pequeno Potala, Ruitelan

It also nice and quiet here because it lies between the route stops described in the guide books. Many pilgrims are herd animals and stop in the same village. Only this sheep is not :)

In the evening I eat delicious here with Dorien, Kelly, Diane who found this nice place also. And with Thomas from Poland, Peter (Pedro) from Cyprus and Andrew and Maria from Spain. A real pilgrim evening. It becomes quite cozy. At night I'm listening to the many swallows that live in the roof. Beautiful music.

And at 6 am we are woken up by great music. Super atmosphere here.

---

Nog een aanrader in Ruitelan

Het bevalt mij goed om kleinere herbergen te bezoeken, en de massa pelgrims nu te vermijden. Het slimste is te stoppen net vóór een grotere stopplaats. Want daar is het overvol en daardoor erna ook omdat pelgrims gedwongen worden om door te lopen.

In Pieros heerlijk geslapen en ontbeten met Dorien uit België, Mathias uit Oostenrijk, Kelly uit USA en Diane uit Nieuw Zeeland. En nog een Spaans gezin. Zo relaxed dat ik 7:45 pas vertrok.
Daarna allemaal weer alleen op pad.

Na 'Villafranca del Bierzo' volg ik de moeilijkere maar mooiere hoge route de 'Camino Duro'. En loop dus niet beneden langs de snelweg. Als je geen knie blessures hebt en gewend bent aan klimmen is dit een prachtige route. Alleen wordt de route slecht aangegeven. Net na de brug in 'Villafranca' gaat het pad naar rechts stijl omhoog. 350 meter klimmen. Via Spaanse fietsers vraag ik een vrouw die daar woont of dit echt de 'Camino Duro' is. En ja ik 'zit', ik bedoel ik 'loop' goed :) Stevig verder klimmen en beter geen water vergeten.
Daarna volg je een hoog pad met prachtige uitzichten. Niemand te zien daarboven. Prachtig zo alleen en zo hoog. Richting 'Trabadelo' daal je weer 350 meter af. Het is heet weer, dus even wat drinken in de bar, een praatje met een Amerikaans stel en daarna weer verder.
Boven op de 'Camino Duro' vond ik een roze buff van Eddie Bauer, die nu aan mijn rugzak hangt in een poging die terug te geven aan de eigenaar.

Net voordat de klim weer begint naar 'El Cebreiro' stop ik bij de aangeraden herberg in 'Ruitelan'. Dank Jose !!!
Weer een aanrader 'Refugio de Peregrinos', Pequeno Potala, Ruitelan

Het blijft ook hier lekker rustig omdat het net tussen de in boekjes beschreven routes ligt. Ook pelgrims zijn kudde dieren. Alleen dit schaap even niet :)
's Avonds hier heerlijk gegeten met Dorien, Kelly en Diane die deze tip ook uitproberen. En Thomas uit Polen, Petrus (Pedro) uit Cyprus en Andreas en Maria uit Spanje. Een echt pelgrimsmaal. Weer heel gezellig. Super verzorgd. 's Avonds lig ik op de zolder te luisteren naar de vele zwaluwen die in het dak wonen. Prachtig.
En om 6 uur worden wij wakker gemaakt door heerlijke muziek. Super sfeer hier.
.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ruitelán

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

See English below

Na een mooie start vorig jaar vanuit Sint Jacobieparochie, ga ik nu dan echt beginnen aan mijn pelgrimstocht naar Santiago, Finisterre and Muxia, vanuit ons landje. Door Belgie, Frankrijk naar Spanje.
Via bijzondere plaatsen voor mij als Vezelay en Taizé.

Twee jaar heb ik hier naar toe geleefd, stap voor stap zal ik op pad gaan en hoop ik alles onderweg intens te beleven. Het pad, de stilte, maar ook de mensen die ik mag ontmoeten.

Dag voor dag verder ... zowel innerlijk als fysiek op pad
alles loslatend, het onbekende in, in vertrouwen op God.

En in de hoop ook mijzelf tegen te komen en er van te leren :)

Psalm 86 : 11
Wijs mij uw weg, Heer,
Laat mij wandelen op het pad van uw waarheid,
Vervul mijn hart met ontzag voor uw naam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

After a beautiful start previous year from the North of the Netherlands in Fryslan, will I now continue with my pilgrimage to Santiago, Finesterre and Muxia. Moving on through The Netherlands, Belgium, France to Spain. To special places for me as Vezelay and Taizé.

Two years I have prepared myself, step by step, I will go now and I open myself for all the experiences on my way. The path, the silence, but also the people I may meet.

Day by day further from home ... both internally and physically on my way. Letting everything go, walking into the unknown, trusting in God.

And also to challenge myself and hoping to learn from it :)

Psalm 86: 11
Teach me your way, O Lord,
Let me walk in the path of your truth,
Fill my heart with awe for your name.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Santiago Movie

23 November 2014

Translation into English

05 Juni 2014

Continue in the pilgrimage of life

17 April 2014

Verder op weg in de pelgrimstocht van het leven

11 September 2013

My Return
hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 219415

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: