Met pinksteren / With Pentecost on pilgrimpath - Reisverslag uit Pommiers, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu Met pinksteren / With Pentecost on pilgrimpath - Reisverslag uit Pommiers, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu

Met pinksteren / With Pentecost on pilgrimpath

19 Mei 2013 | Frankrijk, Pommiers

Day 82 Su/Zo: St-Jean-St-Maurice-sur-Loire -》Pommiers 23 km

Today we started in 'St-Jean-Saint-Maurice-sur-Loire’ beautifully situated on the banks of the Loire. With the old tower and impressive church with a very old Jacobus painting. Down to and along the Loire and then steep climb again. Franz and I continue to find our way through the wet muddy trails. My shoes are pretty worn out and drowned. From 'Le-Puy-en-Velay, I will pick up and continue to walk with new shoes that I prepared at home. My dear children have sent these through the post. It is nice to stay in contact, and skype sometimes to see how my grand child Hadassah is moving and getting hairs. And with the Trip to Dover(s) who have just come back from a tour in UK.

Slowly we walk this day higher and higher. Hours later we see the Loire deep in the valley and we enjoy a panoramic view.
We had a great stay in ‘La Sayace’, super welcomed by Bernard. A must for pilgrims. Drying all our wet and washed clothes at his stove. And warming up ourselves. We got a delicious diner and enjoyed his wine. And that all for a very reasonable price for pilgrims. There we meet also Agnes and her daughter Alexia, with who we have a cozy breakfast.
We forget our walking sticks in the morning, but decided to pick them up, at Bernard's house later, what we pass it again. He welcomes us with his big smile. Such a great host. Franz and I will not forget him soon. He guides us to the next ‘Jacobs’ path, which actually is closed today because they shoot at clay pigeons here. They are ready to start shooting, but thanks to Bernhard we may pass first :)
Furthermore, it is a very wet track, but also beautiful paths over the hill with stunning views. Finally we arrive at Camping Municipal in Pommiers, enjoying Paela and wine in the snack bar at the campsite. Writing our adventures of the day. It is still cold, so we go to bed early at 21:00 in our caravan. Ready for the next day.
To our surprise we meet this evening Sebastian again, who walked and stayed with Benjamin these days, and is camping now. I hope to meet Benjamin also soon again. Earlier this day Sebastian had spoken with Agnes who was selling paintings in ‘St-Jean-Saint-Maurice-sur-Loire’. From her he heard that they had breakfast with us at Bernhards house. Amazing what a small world it is :)
Now it has been 2 months since I closed the frontdoor of my house on a sunny day and restarted my Camino. With no idea of the snow, cold and rain that would come on my way.
Today it was a public holiday Pentecost, but I am still walking. I will take a rest day in 'Le-Puy-en-Velay’ what falls for me nicely on a Sunday. After that I continue to the Pyrenees.

Met pinksteren op pelgrimspad

Vandaag nog even gestart in 'St-Jean-St-Maurice-sur-Loire' prachtig gelegen aan de oevers Loire. Met de oude toren en indrukwekkende kerk met een zeer oude Jacobus beschildering. Omlaag naar en langs de Loire en dan weer flink klimmen. Blijft laveren over de natte modderige paden. Mijn schoenen zijn aardig versleten en verzopen. Vanaf 'Le-Puy-en-Velay' ga ik verder met mijn ingelopen tweede paar schoenen. Via de post verstuurd door mijn trouwe thuisfront, mijn lieve kinderen. Fijn om soms even te skypen en te zien hoe Hadassah ligt te rollen en haartjes krijgt. En van de Trip to Dover(s) die net weer terug komen van een tour in UK.

Langzaam gaan we steeds verder omhoog. Uren later zien we de Loire diep in het dal en genieten wij van een wijds uitzicht.
Sfeervol en met veel zorg zijn wij gisteren opgevangen door Bernard in zijn 'La Sayace'. Een aanrader voor pelgrims. Alles wat nat was gedroogd bij zijn kachel. Heerlijk gegeten en van zijn wijn genoten. En dat voor een zeer redelijke pelgrimsprijs. Daar ook Agnes en haar dochter Alexia ontmoet, waar wij gezellig mee ontbijten.

Wij vergeten onze stokken 's morgens, maar besluiten die later op te pikken als wij weer langs Bernard's huis komen. Daar komt hij ons al tegemoet met zijn grote glimlach. Zo'n geweldige gastheer vergeet je niet snel. Hij begeleidt ons naar het volgend Jacobspad wat eigenlijk afgezet is vandaag, omdat zij daar schieten op klei duiven. Ze staan klaar om te gaan schieten, maar wij mogen er nog net langs :)
Verder gaat het over zeer natte paden, maar ook mooie hooggelegen wegen met prachtig uitzicht. Zo komen wij aan op Camping Municipal in Pommiers, genieten van Paela en wijn in de snackbar bij de camping. Ook even iedere dag je belevenissen opschrijven. Blijft wel koud, dus heerlijk vroeg om 21 uur te bed in onze caravan. Klaar voor een volgende dag.
Tot onze verbazing komen wij 's avonds pelgrim Sebastian weer tegen, die met Benjamin bij iemand overnacht heeft. Dus hoop ik Benjamin binnenkort weer tegen te komen. Sebastian had ook Agnes nog gesproken die schilderijen verkoopt in St-Jean-St-Maurice-sur-Loire. Zo had hij daar gehoord dat zij met ons ontbeten had. Verbazend klein wereldje :)

Nu alweer 2 maanden geleden dat ik op een zonnige dag de voordeur dicht trok en op pad ging. Met nog geen idee van de sneeuw en kou die al snel op mijn pad kwam.

Dit was een pinksterdag op het wandelpad. In 'Le-Puy-en-Velay' is het fijn dat mijn rustdag op zondag valt. Dat wordt mijn adempauze voor het volgend traject richting de Pyreneeën.