Beautiful Encounters / Mooie ontmoetingen - Reisverslag uit Allemanche-Launay-et-Soyer, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu Beautiful Encounters / Mooie ontmoetingen - Reisverslag uit Allemanche-Launay-et-Soyer, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu

Beautiful Encounters / Mooie ontmoetingen

14 April 2013 | Frankrijk, Allemanche-Launay-et-Soyer

Day 46 Sa/Za: Baye -》Sezanne 20 km
Day 47 Su/Zo: Sezanne -》Allemanche 16 km

I greatly enjoy and walk from encounter to encounter. Impressive how people from different backgrounds show so much hospitality. All with a warm heart for that stranger who is passing.
And I walk from McDonalds to McD with Wi-Fi :)
On my way having a talk with cyclists, who make a special stop to meet me.

Sezanne: I walk slower. Only 20 km to Sezanne. When I have enjoyed enough muddy green roads, I walk the last stretch along the asphalt way. In Sezanne I visit first the church, which is impressively high visual above the city. And then I walk to the "Foyer François de Sales." An Catholic house for elderly orphanage, run by nuns. After days of learning French words, they speak to my surprise in German to me. They are originally from Switzerland. To change to German is confusing, but very nice. I have a good time in the chapel for a moment of silence and prayers. They take good care of pilgrims. I get an extra plate of food. I have great appreciation for the love and care of these sisters for the elderly who their there have been entrusted.

Allemanche: The day after I walk to a B&B address in Allemanche just before Anglore. There I am very hospitably received by Anne & Alain. First translated by Perine their daughter. But also in French, we have a long talk with each other that night. Amazing how genuine interest, can bring you so close together. Specially for me is the champagne bottle that is opened, when they hear that I did not drink any champagne yet, while I walked through the vineyards. Also a lot of understanding for my story. What I can explain in my limited French. With help of Maria's picture in my Jacobs shell, that hangs around my neck. And the picture I have with me of our family, what means a lot for me. A very special meeting that I do not forget. Furthermore, I may use their PC, and they do my complete laundry. I am spoiled there. I also can have dinner with them, what I did not expect in a Bed & Breakfast.
Merci Anne & Alain & Perine !!! ♡

Mooie ontmoetingen

Ik geniet enorm en loop echt van ontmoeting naar ontmoeting. Indrukwekkend hoe mensen vanuit totaal verschillende achtergronden zoveel gastvrijheid tonen. Allen vanuit een warm hart voor die vreemdeling die voorbij komt.
En ik loop van McDonalds naar McD met wifi :)
Onderweg aangesproken door fietsers die even speciaal stoppen.

Sezanne : Even wat rustiger aan. 20 km naar Sezanne. Als ik genoeg genoten heb van modderige groene weggetjes, loop ik het laatste stuk langs de weg. In Sezanne eerst de kerk bekijken die indrukwekkend hoog boven de stad uitsteekt. En dan naar de "Foyer François de Sales'. Een katholiek bejaarden tehuis beheerd door zusters.  Na dagen van steeds meer Franse woordjes leren, spreken zij tot mijn verbazing in het Duits tegen mij. Komen uit Zwitserland. Even heel verwarrend,  maar zeer aardig.  En ook een fijne kapel om even van de stilte en hun gebeden te genieten. Er wordt goed voor een pelgrim gezorgd, zo krijg ik een extra bord eten toegeschoven. Ik heb grote waardering voor de liefde en zorg van deze zusters voor de ouderen die hun daar zijn toevertrouwd.

Allemanche : De dag erna door naar een adresje in Allemanche, vlak voor Anglore. Daar word ik ontzettend gastvrij ontvangen door Anne & Alain. Eerst even vertaald door Perine hun dochter. Maar ook in het Frans hebben wij heel wat met elkaar afgepraat die avond.  Wonderlijk hoe oprechte belangstelling, je zo dicht bij elkaar kan brengen. Speciaal voor mij gaat een champagne fles open, als ze horen dat ik na al mijn gezwoeg door de wijngaarden, nog geen slok daarvan gedronken heb. Ook veel begrip voor mijn verhaal. Wat ik in mijn gebrekkige Frans uitleg. Maria's foto in mijn schelp die om mijn nek hangt en de foto die ik bij mij heb van onze familie, maakt veel duidelijk. Een zeer hartelijke ontmoeting die ik niet vergeet. Verder mag ik op hun pc en wordt mijn was gedaan. Wat word ik daar verwend. Ook mag ik nog mee eten, wat ik niet had verwacht in een B&B. Merci Anne & Alain & Perine !!! ♡

• 16 April 2013 - 18:27

Renata:

Oh, Hans, wat geweldig om je zo te zien genieten! Bon voyage!

• 16 April 2013 - 19:59

@ns:

Dag H@ns,

Wat leuk en wat fijn al die ontmoetingen. Ik loop nog steeds met je mee.
    Pas maar op de de Franse taal niet je Moerstaal wordt. Suk6 en een groet voor onderweg.

• 16 April 2013 - 20:33

Wies Knibbe:

Wat fijn Hans dat alles zo goed verloopt en je zo veel lieve mensen ontmoet!

• 16 April 2013 - 21:07

Frank B:

mooi al die ontmoetingen en vooral de puurheid en diepgang daarvan! heel kostbaar!

• 16 April 2013 - 21:32

Riette Verhoeven:

Ik moest denken aan dat Belgische programma over pelgrims op weg naar Santiago, jouw verhalen komen zo overeen met die van hun. Geweldig! Ik geniet zo met je mee. Pas op met salami in je rugzak in de bossen he?
    Lieve groet. Riëtte.

• 17 April 2013 - 07:12

Frank En Jet:

Hoi Hans,

Tja zo heeft elk voordeel zijn nadeel zei eens ooit iemand :). Is de kou weg en moet je na gaan denken over het gewicht van het water en warme kleding die je met je mee draagt.
    Met ons gezin volgen we je route op de kaart en we verbazen ons over hoe ver je nu al bent gekomen.
    Fijn dat je zo kunt genieten van alle contacten.

Ik wil je bemoedigen met onze weektekst: Ps 32:8 Ik leer en onderwijs u aangaande de weg die gij gaan moet; Ik raad u; Mijn oog is op u.

Leer mij Uw weg, o Heer, Leer mij Uw weg.
    Schenk van Uw kracht mij meer, leer mij Uw weg.
    Houd mij in evenwicht, dat 'k voor Uw aangezicht
    wandel in 't volle licht. Leer mij Uw weg.

Hartelijke groet,
    Frank en Jet

• 17 April 2013 - 08:04

Leen:

Hallo Hans,
    Wat mooi al die ontmoetingen met die gastvrijheid en contacten.
    Heel speciaal.
    Een goede reis,
    Leen

• 17 April 2013 - 11:49

Kitty:

hallo Hans,
    Geniet van je verhalen, en veel is zo herkenbaar..