Dont talk, but WALK ... die 80 kilometers :) - Reisverslag uit Someren, Nederland van hans hike - WaarBenJij.nu Dont talk, but WALK ... die 80 kilometers :) - Reisverslag uit Someren, Nederland van hans hike - WaarBenJij.nu

Dont talk, but WALK ... die 80 kilometers :)

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

30 Juni 2012 | Nederland, Someren

Kennedymars link naar foto's en filmpje :
http://www.youtube.com/watch?v=qRNw3M3lyDM
https://plus.google.com/u/0/photos/111187410918392986416/albums/5781806425521524369

30 juni 2012: Vandaag zaterdag over één week gaat het echt gebeuren en sta ik in de start blokken voor de Kennedymars. Op pad vanaf 22:00. De kop er af bijtend,terwijl veel mensen een heerlijk nachtje slapen, behalve dan de enthousiaste supporters onderweg, die ons op gang houden. Op pad met zo'n 3000 deelnemers.

Hieronder volgen mijn SMS berichten om te melden waar ik ben onderweg.

7 juli zaterdagochtend 10 uur: Nog 12 uurtjes en dan ben ik op pad. Nu rustig alles inpakken, nog wat relaxen voor deze mooie lange tocht.

:SMS update:: 7 juli 2012 : 18:00
Op weg naar Someren :-) sfeer proeven en klaar staan voor de start.

:SMS update:: 7 juli 2012 : 20:30
Zitten gezellig op de grond in de rij. Een prachtig gezicht al die rustig wachtende lopers. Als makke schapen met nog geen besef van het lijden wat gaat komen. :)
Heel leuk is dat Piet mij vindt in de rij. Hij liep eerder zo’n 2600 km naar Santiago vanuit huis, en dit jaar weer een andere tocht naar Santiago van 1000 km. Piet en Ida hebben mij enorm geholpen in mijn voorbereidingen op mijn droom om volgend jaar vanuit huis naar Santiago op pad te gaan. Piet hoort bij de super getrainde snelle lopers en zal als één van de eerste binnen gaan komen.
Zondagmorgen 10 uur is hij binnen lees ik later. Ongelofelijk snel ... doe ik echt niet na :)

:SMS update:: 7 juli 2012 : 21:50
Start over 10 minuten. Meer dan 3000 lopers. Wij staan in de startblokken :-)
Vrolijke muziek pept ons op. De Amerikaansen en Nederlandse vlag zijn gehesen ter herdenking aan Kennedy die deze tocht bedacht voor zijn medewerkers. Zou Kennedy dit zelf ook gelopen hebben vraag ik mij ineens af :)
De kudde schapen wordt nu echt onrustig, en begint naar voren te schuiven als het startschot nadert. :)

Het lied ‘You never walk alone’ schalt over het plein om ons aan te moedigen. Dit lied heeft bij mij altijd een extra diepe betekenis, denkend aan mijn Maria die mij nu bijna 2 jaar geleden, voorgegaan is naar een mooier eeuwig leven en zeker ook denkend aan God die je nooit alleen laat. Het is aan mij of ik mij voor Hem open wil stellen, maar Hij is er altijd. Wat natuurlijk de ene dag beter lukt dan de andere dag. Een emotioneel lied voor mij dus.

:SMS update:: 7 juli 2012 : 22:00
0 km. Gestart met de 80km. Nu nog goede zin ! :-)
Als een lang lint van haastige lopers stormen wij door Someren met veel publiek langs de kant. Niet meer te stoppen :)

:SMS update:: 8 juli 2012 : 24:00
Na 2 uur en 14 km weer door Someren. Zo gaat 't ie goed, alweer een kilometer :-)
Weer zo'n zinloos rondje zou Olga zeggen. :) Je bent nog niets verder gekomen. Hetzelfde geldt na 80 km. Dan ben je weer terug waar je gestart was :)

:SMS update:: 8 juli 2012 : 01:20
19km. LIEROP. Nog maar 61km te gaan :-) 1e regen, maar 'Wij zullen doorgaan' :)
Maar nog vol energie. Ik voel mij jaren jonger en optimisch, maar weet nog niet wat er gaat komen.
Later zie ik dat ik in het begin 7 km/uur liep .. veel te hard voor mij.
Over donkere paadjes gaat het, waar ik nog maar net zie waar ik loop. Vaak mik ik op een lampje van iemand voor mij. Waar ik ben, is niet meer zo belangrijk, alleen maar het doorlopen. :)

:SMS update:: 8 juli 2012 : 02:42
29km MIERLO. Slapen jullie al. Wij lopen nog 51 km door :-)
Ontzettend leuk om door Jose begroet te worden in Mierlo die een klein stukje meeliep met mij. Wij kennen elkaar van de Pelgrimstocht. Ik sloeg hun aanbod af om even te gaan zitten, achteraf dom van mij. Maar je wordt een beetje gek, je wilt door en doorgaan.
Tonnie de neef van haar man heeft alle Kennedymarsen gelopen en doet dit dus nu voor de 50e keer. Heel bijzonder.

:SMS update:: 8 juli 2012 : 03:30
Na 5,5 uur en 33 km toch even pauze om een dip weg te werken. Ik voel de 1e blaren:-) Heb het wel even echt moeilijk, zittend op een steen aan de kant van het pad, terwijl iedereen langs loopt, in een donkere natte nacht. Natuurlijk roept zo af en toe iemand wel wat bemoedigends. Maar je moet hier zelf door heen bijten. Nu maar wat rustiger Brandevoort in. Af en toe even rustend. Van bankje naar zitsteen. :)
Patrick die ergens aan de kant staat met zijn vrienden heb ik helaas niet kunnen spotten.

:SMS update:: 8 juli 2012 : 04:50
38km. BRANDEVOORT. Slapen jullie nog steeds. Nog 42km :-) Weer wat geleerd: 'hardlopers zijn doodlopers'. Te snel gestart. Voel mij nog steeds erg beroerd. Verloren in zo'n grote hal met lopers, misselijk en doodmoe. Het hoofd maar weer even tussen de benen. Rustig voeten inspecteren, eerste blarenpleister opdoen, schone sokken en T-shirt aan. Wil net op pad gaan als er een verschrikkelijke onweersregenbui losbreekt, en lopers terugvluchten naar binnen. Dan zie ik anderen uitrusten door op de grond te gaan liggen. Goed idee dus sluit ik mij aan. Je nergens iets van aantrekken. Terwijl iedereen om je heel druk bezig is. Even ogen dicht. Dat was achteraf heel verstandig.
Nu met stok rustiger verder op pad.

:SMS update:: 8 juli 2012 : 06:00
OP WEG NAAR GELDROP: Zondagochtend. Het is weer licht. Het op de grond liggen heeft mij goedgedaan. Zat er even helemaal doorheen. Maar begin nu te herstellen. Ik loop nu in mijn super camino regenkleding rustig naar Geldrop. Wel lekker fris weer, veel zuurstof in de lucht door al die regen. En ik blijf goed droog in mijn wandelende tent. Tsja je moet hier wel een beetje gek voor zijn :-)

:SMS update:: 8 juli 2012 : 07:15
45km GELDROP. We draaien nu weer naar het oosten ri Someren. Maar we zijn er nog 'niet', bijna :-) Er vallen lopers uit omdat ze te nat zijn geworden en het niet meer zien zitten. Snappen doe ik dat wel en heb met hen te doen, maar ikzelf wil koste wat het kost deze tocht uitlopen. Toch voor Maria merk ik. Daar word ik onderweg ook wel emotioneel van als ik aan haar denk, hoe wij deze tocht liepen 10 jaar geleden.
Dus ik moet dit halen. Blik op oneindig en goed luisteren naar mijn lichaam. En ik kan toch ook weer genieten van de heerlijke geur van de natuur :-) Fijne zondag allemaal !

:SMS update:: 8 juli 2012 : 08:21
50 km Post MIERLO Aardborsthoeve, even wat bouilon gedronken, maar toch maar weer direct doorgelopen. Het blijft een natte tocht, zitten en even rusten is daardoor lastiger, maar lukt soms dankzij mijn lange poncho. Nu de Strabrechtse hei op. Het is daar een waar modderpad geworden. Laverend om de ergste plassen te vermijden. De modderspetten zitten overal, maar daar geef ik niets meer om. :)
Even later blijken andere lopers deze beproeving overgeslagen te hebben, als wij weer op het asfalt komen. Maar ja, wie maakt zich daar nog druk om. Maakt op 80 km toch niets meer uit. Dus even goede vrienden. :)

Mooi is dat ik Frank tegenkom. Wij kennen elkaar van een eerdere trainingstocht. Helaas moet ik toch afhaken, omdat ik merk dat ik even moet rusten. Dit keer wil ik beter luisteren naar mijn lichaam. Na even zitten kan ik weer verder en sluit mij aan op de kolonne.

:SMS update:: 8 juli 2012 : 10:00
Naderen Lierop. Lof aan alle muziekbandjes die ons oppeppen onderweg. :-)

:SMS update:: 8 juli 2012 : 10:15
60km LIEROP. Even uitgebreid gerust, gegeten en lekkere soep genomen, terwijl een volgende plens water op de tent valt. Wel moe. Gezellig gesprek aan tafel. Dit geeft weer energie. Nu begint het doorbijten :-) Maar Someren ga ik halen :-)

:SMS update:: 8 juli 2012 : 12:00
65km ASTEN pufff ... :-) iedere stap doet nu pijn. Maar niet zo erg als 10 jaar geleden denk ik maar :-)
Ik zet alles op alles om de eindstreep te halen.

:SMS update:: 8 juli 2012 : 13:00
69km HEUSDEN Blijven doorzetten :-) eind komt inzicht.
Vanaf Asten valt het mij op dat het aanmoedigen van het publiek heel wat minder is geworden. Het zal het bier wel zijn. :) Meer bezig met elkaar of verstomd kijken naar die strompelende lopers. Op een enkele enthousiaste na natuurlijk die ons wel aanmoedigd :)
Ach misschien hebben ze wel zo hard gejuigd voor de lopers voor ons, dat ze ook een beetje uitgeput zijn. :)
Mijn complimenten voor alle support rond Someren midden in de nacht. Een spektakel. Dat deed mij wat. :)

:SMS update:: 8 juli 2012 : 14:00
74km SOMEREN-EIND. Toch nog wel een eind die laatste loodjes. Maar weer wat geleerd. Als je maar door blijft lopen, voel je je pijn niet meer. :-)
Wel erg alle drama's die je ziet. Lopers die echt niet meer kunnen, uitgeput, misselijk en dan toch weer strompelend verder gaan.

:SMS update:: 8 juli 2012 : 15:00
80km DE FINISH gehaald :-):-):-):-):-):-) dankbaar dat ik het gered heb - 'voor Maria'

BEN EVEN ONDER ZEIL EN VOLLEDIG UITGEPUT .. LOGICH ... TOT LATER :)

Maandagochtend .. nabeschouwing:

Voldaan laat ik thuis mijn lichaam herstellen en wil dit verhaal nog even afmaken. En heb mijn SMS updates hierboven ook nog aangevuld.

Bij de Finish werd ik tot mijn grote verrassing opgevangen door goede vrienden Huub & Riette. Speciaal voor mij naar Someren gereden. Ik ben nog steeds diep onder de indruk hiervan.
Zij hadden nog moeten haasten, want ze zagen door mijn SMS updates dat ik flink doorliep.
Helaas was ik te beroerd om gezellig te gaan drinken. Ik moest thuis zien te komen en onderuit. :) Maar ik vond dit heel erg lief van hen.
Samen zijn we pad gegaan richting mijn auto. Je wilt niet weten hoe moeilijk die wandeling naar de auto dan is na de finish :)
Met moeite naar huis gereden. Wel eng, ik dreigde steeds achter het stuur in slaap te vallen.Niet helemaal verantwoord. Thuis eerst mijn kat Simba eten gegeven die vond dat hij het heel wat zwaarder had en naar bed gestrompeld. Wat is dit heerlijk. Even geen stap meer hoeven te zetten. Een bad leek mij lekker, maar vond ik veel te link, daar kom ik niet meer uit bedacht ik mij. :)

Mijn complimenten aan de Kennedymars organisatie in Someren. Jaren lang hebben wij de enorme gezellige sfeer ervaren in deze tocht. In het lopen van 40 km tochten en de twee 80 km. Ik vind het eigenlijk nog leuker dan de Nijmeegse vierdaagse door de Brabantse gemoedelijkheid en de kleinschaligheid. Wel niet te vergelijken deze tochten natuurlijk met zo'n 3000 of 40000 lopers. En velen gaan nu weer door voor ook de vierdaagse. Maar niet voor mij, ik geniet nog veel meer van het pelgrimeren of gewoon een mooie dagtocht in het bos om daar mij op God te richten in alle stilte. Voor het najaar denk ik aan mijn eerste echte pelgrimage langs het Jacobi pad. Een route vanaf het uiterste puntje van Noord Groningen naar Maastricht die aansluit op de route die ik wil volgen naar Santiago (de afstand is vergelijkbaar met het bekende Pieterpad). Een traject wat ik dan volgend jaar vervolg vanuit huis richting Santiago.
Meer nieuws volgt later.













  • 06 Juli 2012 - 11:57

    Frans:

    Hallo Hans,

    Hoe gaat het ermee? Ik vind dat je een blitse rugzak hebt! Ik wens je veel plezier op die (kleine) tocht!

    vriendelijke groet,

  • 07 Juli 2012 - 17:09

    Angela:

    succes!!

  • 07 Juli 2012 - 22:11

    Frans:

    Beste Hans,
    Ik wens je veel succes onderweg, ik hoop dat je goede regenkleding bij je hebt. Hier in de omgeving 040 regent het (behoorlijk)!
    Hou je taai...

  • 08 Juli 2012 - 08:12

    Riëtte Verhoeven:

    Goedemorgen Hans. Moest erg aan je denken toen het hier in alle vroegte begon te onweren. Je bent al over de helft!! Super!! Dat gaat lukken. Succes nog op de laatste kilometers. Liefs van Huub en Riëtte.

  • 08 Juli 2012 - 09:36

    Riëtte:

    Go Hans, go!!!

  • 08 Juli 2012 - 10:18

    Zr. Marianne:

    De laatste loodjes.... maar het gaat tot nu toe geweldig! Sterkte en geluk bij de laatste kilometers.

  • 08 Juli 2012 - 11:22

    Hermien:

    Dapper hoor!!! Ik vind het nogal wat: 80 km, zonder nachtrust, in de regen... Petje af! Heel wat anders dan een pelgrimstocht. Sterkte bij de laatste kilometers. Je mag trots op jezelf zijn.

  • 08 Juli 2012 - 11:35

    Patrick:

    GGoed zo hans!!!! Zet m op!!!

  • 08 Juli 2012 - 13:09

    Zr. Marianne:

    Je bent er bijna!!! Geweldig, Hans!

  • 08 Juli 2012 - 13:10

    Zr. Marianne:

    Je bent er!!!!!
    Gefeliciteerd Hans. Maria en wij zijn trots op je!
    En nu lekker rusten.

  • 08 Juli 2012 - 13:22

    Henny:

    Geweldig Hans dat je het gehaald hebt, proficiat! 80 km en dan ook nog met dit verschrikkelijke weer: petje af! En nu even flink bijkomen lijkt me!

  • 08 Juli 2012 - 18:02

    Tilly En Leo Van Ude:

    GEWELDIG!! Wij doen het je niet na. Proficiat! en we zien je binnenkort bij een blijde gebeurtenis. H.groeten

  • 08 Juli 2012 - 19:57

    Hermien:

    Proficiat Hans! Geweldig gedaan. Mooi dat je met en voor Maria hebt gelopen... Wens je een lange nacht toe!

  • 09 Juli 2012 - 16:46

    Anita Vet:

    Hans, diep respect! Proficiat!

  • 10 Juli 2012 - 11:52

    Hans 2 Hike:

    Hartverwarmend zijn al jullie bemoedigende en meelevende reacties !!!
    Jammer dat ik die dit keer niet onderweg kon lezen, maar thuis heb ik er van genoten. Liep ik nog minder alleen :)
    Erg dankbaar dat ik de eindstreep heb gehaald, emotioneel toch erg belangrijk denkend aan mijn Maria.
    Voldaan rust ik nu uit en ga foto's en filmpje nog toevoegen.
    Een warme groet, Hans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 219384

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: