Up Down and water / Klimmen, dalen en door water - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu Up Down and water / Klimmen, dalen en door water - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu

Up Down and water / Klimmen, dalen en door water

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

03 April 2013 | Frankrijk, Rocroi

.
Day 36 We/Wo: Olloy-sur-Viroin (BE) -》 Rocroi (FR) 25 km

( zie Nederlands hieronder )

A beautiful but also very tiring walk today. Too cold to take a break. Walked seven hours through quiet forest. 550 m altitude difference. Little snow. Pushing myself, but through very beautiful nature. I watch the little rivers, listen to the birds. Climbing over rocks.
I added some more nature movies at hansforfun.
Lucky enough it's not raining, because that would change these hollow paths into rivers.
It had already to navigate creatively around the mud and water on my way now.
Balancing on tree trunks to stay dry :)
On the end I am so exhausted, but everywhere is mud. I take a little brake in a fire tower and lay down but almost fall in sleep. And it is cold, so I move on. And am lucky to find a sleeping place in one of the first pilgrim locations in Rocroy. Just on time.

Tomorrow I will take it a little bit easier.

A beautiful poem gives me peace. Thanks Wim & Renee;

Being alone :

Being alone does not mean lonely
Being alone is not a punishment
Being alone with beautiful thoughts;
thoughts that can no one take away from you.
Being alone with my dear dead;
Being alone with memories
to times that are long past
to all that came and what went
alone. ... undisturbed in your room;
things familiar to you around you,
a calm and clear conscience,
then you are lucky ... alone!
Who can bear ‘being alone’ like that;
who is so reconciles with fate,
he/she does not speak of lonely days,
he/she lives in trust in God.

---

Klimmen, dalen en door water, naar Rocroy

Een prachtige maar ook zeer vermoeiende tocht vandaag. Te koud om echt te rusten.  7 uur gelopen. 550 m hoogteverschil.  Beetje sneeuw. Doorbijten, maar zeer mooie natuur. Ik voeg wat filmpjes bij hansforfun. Ik geniet van de riviertjes, klim over rotsen en luister naar de vogels.

Boffen dat het niet regent, want dan veranderen deze holle paden in rivieren.
Het was nu al creatief laveren om modder en water heen.
En balanceren over boomstammetjes :)

Aan het eind ben ik uitgeput, moet even rusten, maar overal is modder. Ik klim in een uitkijk toren en ga even liggen. Maar val bijna in slaap, en het is te koud. Dus toch weer verder. Gelukkig kan ik terecht in één van de eerste pelgrim adresjes in Rocroy. Net op tijd. Heerlijk bijkomen.

Morgen wat rustiger aan op pad.

Een mooi gedicht geeft mij rust. Dank Wim & Renee;

Alleen zijn :

alleen zijn betekent niet eenzaam
alleen zijn geldt niet als straf
alleen zijn met mooie gedachten;
gedachten neemt niemand je af.
alleen zijn met dierbare doden;
alleen zijn met herinnering
aan tijden die lang voorbij zijn
aan alles wat kwam en wat ging
alleen…. ongestoord in je kamer;
de dingen vertrouwd om je heen,
een rustig en zuiver geweten,
dan ben je gelukkig…alleen!
wie zo het alleen zijn kan dragen;
wie zich zo verzoent met het lot,
die spreekt niet van eenzame dagen,
die leeft in vertrouwen op God.
.

  • 03 April 2013 - 22:54

    Frans:

    Bonsoir Pèlerin Hans,

    Het is heerlijk om met je mee te mogen lopen. Naast het bekende liedje van :"ik heb een potje met vet..." kan je ook zingen : " we zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet...".
    Geniet van elke stap...

    Bon Camino,

  • 04 April 2013 - 09:08

    Frank En Jet:

    Het weer zag er zo veelbelovend uit aan het begin van de week. Jammer dat het dan toch zo koud is dat je zelfs niet even kunt rusten. Maar gelukkig weet je dat de belofte van de lente er is.
    Het doet me denken aan de belofte van de Trooster. Na de opstanding moesten de discipelen nog wachten. Eerst Hemelvaart en daarna pas Pinksteren. Maar wat een vreugde en zegen toen de Heilige Geest kwam. Nooit meer alleen.....
    Wat loop je door prachtige stukken natuur. Als paardenliefhebber altijd leuk om ze in je fotoverslag weer terug te zien :).


  • 04 April 2013 - 16:38

    Koos:

    gedachten bij het gedicht:
    Vroeg in de morgen werk ik bij de post. Een collega zegt tegen een andere collega:
    "Het is mooi, want jij bent nooit alleen, want je geeft altijd antwoord op je eigen vragen."
    (Want dat doet die collega, en altijd hard op! Och ja, denk ik, zo heeft ieder wat vreemds.)
    Een paar minuten later zeg ik: als je gelooft ben je ook nooit alleen.
    Op die opmerking werd een weinig lacherig gereageerd.
    Iemand anders vroeg mij toen: en jij gelooft dat?
    Ik zei: nee, dat geloof ik niet, ik weet dat zeker.

    Hebreeën 11:27
    Door het geloof .... want Mozes bleef standvastig: als ziende de Onzienlijke.

  • 04 April 2013 - 17:27

    Wil En Aad:

    Hallo Hans .
    Fijn dat het zo goed met je gaat,ook heel leuk de foto,s van je kleindochter,en kinderen te zien,leuk hoor dat zei je op kwamen zoeken,zeker een verrassing.

    Wij hebben er bewondering voor,wat je allemaal doet.En heel leuk je verslagen te lezen.
    Hoop voor je dat het weer beter word...
    Hier is het ook nog steeds geen lente,maar zal er vast wel komen.
    Wij wensen je het allerbeste,en goede reis.
    Groetjes van aad en wil.

  • 05 April 2013 - 07:20

    Hans 2 Hike:

    Mooi om via foto's en filmpjes jullie een beetje mee te laten kijken.

  • 05 April 2013 - 16:23

    Tjitske:

    Hoi Hans!
    Leuk om je te kunnen volgen tijdens je reis; de foto's maken het extra leuk. Prachtige natuur! Leuke verrassing in Dinant!
    Ik vraag me wel af... volg je nog steeds de schelpjes? Is dit de officiële route? Hij is wel slecht begaanbaar hoor! Ik wens je Gods zegen en bescherming Hans!

  • 09 April 2013 - 21:14

    Dingena:

    Hoi Hans, wat een geweldig gedicht! Heel erg herkenbaar! Dank je wel dat je het deelt met ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rocroi

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

See English below

Na een mooie start vorig jaar vanuit Sint Jacobieparochie, ga ik nu dan echt beginnen aan mijn pelgrimstocht naar Santiago, Finisterre and Muxia, vanuit ons landje. Door Belgie, Frankrijk naar Spanje.
Via bijzondere plaatsen voor mij als Vezelay en Taizé.

Twee jaar heb ik hier naar toe geleefd, stap voor stap zal ik op pad gaan en hoop ik alles onderweg intens te beleven. Het pad, de stilte, maar ook de mensen die ik mag ontmoeten.

Dag voor dag verder ... zowel innerlijk als fysiek op pad
alles loslatend, het onbekende in, in vertrouwen op God.

En in de hoop ook mijzelf tegen te komen en er van te leren :)

Psalm 86 : 11
Wijs mij uw weg, Heer,
Laat mij wandelen op het pad van uw waarheid,
Vervul mijn hart met ontzag voor uw naam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

After a beautiful start previous year from the North of the Netherlands in Fryslan, will I now continue with my pilgrimage to Santiago, Finesterre and Muxia. Moving on through The Netherlands, Belgium, France to Spain. To special places for me as Vezelay and Taizé.

Two years I have prepared myself, step by step, I will go now and I open myself for all the experiences on my way. The path, the silence, but also the people I may meet.

Day by day further from home ... both internally and physically on my way. Letting everything go, walking into the unknown, trusting in God.

And also to challenge myself and hoping to learn from it :)

Psalm 86: 11
Teach me your way, O Lord,
Let me walk in the path of your truth,
Fill my heart with awe for your name.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Santiago Movie

23 November 2014

Translation into English

05 Juni 2014

Continue in the pilgrimage of life

17 April 2014

Verder op weg in de pelgrimstocht van het leven

11 September 2013

My Return
hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 219579

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: