Endless views/ Eindeloze paden, akkers, uitzichten - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu Endless views/ Eindeloze paden, akkers, uitzichten - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu

Endless views/ Eindeloze paden, akkers, uitzichten

07 April 2013 | Frankrijk, Bazancourt

Day 40 Su/Zo: Chateaux-Porcien -》Bazancourt 25 km

Today on paths over rolling farmer fields, with endless views: artistic landscape, colors and lines, birds, hares and deer. An open landscape, now in a pleasant winter sunshine. But tough for pilgrims who walk here in storm and rain. No sheltering on this track. Starting from tomorrow rain is expected, so I better move on to Reims.
With my injury it is fine. Only have been so stupid to bang my had in my room, while drying my wash :) Now I have also a piece of art on my head :)

But it'll be okay.

Cozy I walk with Carla, who lives not so far from me. She is supported by her wonderful husband and three daughters. Very important support for a pilgrim.
So for a moment we walk as pilgrims together. It is special when you meet each other in this nobody land, where you rarely meet another pilgrim.
We exchanged E-mail addresses. Who knows, for a reunion later.
Now in the only hotel in Bazancourt where we got a great welcome. This hotel was actually closed this day, but we may stay as pilgrims anyway. But be aware pilgrims after us, as from Monday, the hotel is occupied with seasonal workers. Maybe check with a phone call. For camping it is still very cold :)
It remains a beautiful but also adventurous route through this quiet region where it is difficult to find a sleeping place. But where you get surprise by the help of some people. To stay with them or they invite you inside for coffee and cake, as happened this afternoon. It is special to walk in trust and to be so depending on others. Extraordinary people that you meet.
You miss that, when you race with your car to the South of France. Step by step, the scenery is slowly passing you. And you see it changing. You can inhale the smells, listening to all the sounds and look with your eyes. An intensive experience.

Nice also to read the comments of friends of my friends who are also affected by the pilgrimage. If this way of meeting yourself in the silence and walk into the unknown in trust, is appealing to you, do not give up your dream, and talk to other pilgrims who have gone before. I also learned a lot from them.
Greeting from Bazancourt

Eindeloze paden, akkers en uitzichten

Vandaag over paden langs over glooiende akkers, met eindeloos uitzicht :  kunstzinnige landschap kleuren en lijnen, vogels, hazen en herten. Een open landschap, nu aangenaam in een winters zonnetje. Guur voor pelgrims die daar in storm en regen liepen. Schuilen kun je hier nergens. Vanaf morgen wordt regen voorspeld,  dus maar gauw door naar Reims.
Met mijn blessure gaat het goed. Alleen even zo dom geweest flink mijn hoofd te stoten op mijn kamer :) Nu ook een kunstwerkje op mijn hoofd :)
Maar ook dat komt wel weer goed.

Gezellig samen gelopen met Carla die niet zo ver van mij vandaan woont. Zij wordt geweldig ondersteund door haar man en 3 dochters. Onmisbaar voor een pelgrim.
Even als pelgrims samen op pad. Altijd apart als je elkaars pad kruist.
E-mails uitgewisseld. Wie weet na afloop een Reünie.
Nu in het enige hotel in Bazancourt waar wij super werden ontvangen. Eigenlijk dicht die dag, maar wij kunnen toch terecht. Maar pas op pelgrims na ons, want vanaf maandag is dit hotel bezet met seizoensarbeiders. Toch maar even bellen. Kamperen is nog erg koud. :)
Blijft een mooie maar ook wat avontuurlijke route door dit niemandsland waarin overnachten lastig is. Maar waar ook mensen je weer verrassen en je verder helpen. Of je binnen uitnodigen voor koffie en koek zoals deze middag. Prachtig hoe mooi het is afhankelijk te zijn van anderen, en bijzondere mensen te ontmoeten. Dat mis je als je met de auto naar Zuid Frankrijk racet. Stap voor stap gaat het landschap traag aan je voorbij en zie je alles veranderen.  Je snuift de geuren, luistert naar alle geluiden en kijkt je ogen uit.

Mooi ook om reacties te lezen van vrienden van mijn vrienden die ook geraakt worden door het pelgrimeren. Als deze manier van de stilte zoeken en in vertrouwen het onbekende in lopen je aanspreekt,  geef je droom dan niet op, en ga praten met pelgrims die jou al voor zijn gegaan. Ook ik heb daar veel van geleerd.

Groet uit Bazancourt

• 08 April 2013 - 08:52

Bas:

Ha Hans,

Mooie beschrijving van de schepping. Zoals Elise Mannah zingt: de Schepper is nadrukkelijk aanwezig. Zoals je ook schrijft: je moet de tijd nemen om te kijken anders zie je niets. Een waar woord.
    Bedankt voor je mooie beschrijvingen en verhalen.
    Ik ben benieuwd naar de foto's.

• 08 April 2013 - 09:31

Ida Rutten:

wat een mooie beschrijvingen hans, van alles wat te beleeft. en ook de foto's en filmpjes.
    morgen komt er een pelgrim bij piet om informatie over zijn tochten, ik zal hem naar jouw site verwijzen. je leert overal van.
    veel succes verder.

• 08 April 2013 - 10:18

Ruud Barnasconi:

Dag Hans,
    Ben inmiddels verslaafd aan jouw reisbelevenissen en heb me op de auto-updates geabonneerd. Man, wat kun jij lopen, schrijven en beleven! Ik geniet er van! Ik wens je Gods rijkste zegen voor een goede tocht. Je moet nog een eind, maar als onze feedback jou ook tot steun is, dan helpen deze kleine beetjes misschien ook wel. Maak het goed en groet jouw engelbewaarder van mij! Ruud.

• 08 April 2013 - 10:46

Wies Knibbe:

Hoi Hans,
    Wat fijn dat alles zo goed gaat. Je droom, waar je zo lang naar uitgekeken hebt, is zich eindelijk aan het voltrekken!Wat zul je na afloop een verrijikt mens zijn . Je zult veel geleerd hebben, veel inzichten en wijsheid hebben verkregen, wat niet uit boeken te leren valt.
    Nu zou het wel heel fijn zijn als het zonnetje onderhand eens een tijdje achter elkaar zou blijven schijnen, he?!
    Veel zegen en Gods voelbare nabijheid gewenst voor de rest van je tocht!

• 08 April 2013 - 18:43

Renata:

Heerlijk om je mooie verhalen te lezen, Hans! Fijn dat de ergste kou voorbij is en je kunt genieten van de traagheid waarmee het landschap aan je voorbij trekt (eigenlijk andersom: jij trekt aan het landschap voorbij). Het ga je goed!

• 08 April 2013 - 23:13

Erik Jacobs:

Beste Hans, ik volg je route op het kaartje, maar zag vandaag een enorme sprong: volgens de kaart zit je nu in Bazancourt, oostelijk van Metz... Lijkt veel op Bazoncourt, vlak boven Reims (wat me beter lijkt te kloppen!). Wellicht ken je dit nog herstellen, want het was juist zo'n mooi stappenplaatje op de kaart!

• 08 April 2013 - 23:19

Nou maak ik het nog erger... Mille excuses... Excusez-moi... Recapitulé: Je zit in Bazancourt vlak boven Reims, maar op je kaartje staat voor vandaag Bazoncourt (oostelijk van Metz).

• 09 April 2013 - 12:39

Henk En Anne Hoebergen:

Beste Hans, wij zijn inmiddels terug op het honk en zijn je belevenissen aan het volgen.
    Fijn dat het goed gaat met je, je maakt geweldige verslagen.
    We blijven je volgen en we wensen je nog veel nieuwe ontmoetingen en belevenissen toe.
    Maar vooral dat je de Energie mag blijven krijgen om deze tocht te lopen.
    Groetjes van de buren.

• 09 April 2013 - 16:30

Hans 2 Hike:

Dank allemaal. Goed opgelet Eric. Zo hard kan ik niet lopen. :) Heb ik nu gecorrigeerd. Bazancourt.
    Mooi hoe enthousiast jullie reageren. Jij ook Ruud. Lang geleden. :)