Taking a break in Troyes / Rust in Troyes - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu Taking a break in Troyes / Rust in Troyes - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu

Taking a break in Troyes / Rust in Troyes

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

17 April 2013 | Frankrijk, Troyes

.
Day 50 We/Wo: Troyes

( zie Nederlands hieronder )

A rest day in Troyes, with its beautiful old half-timbered houses. The Cathedral in Troyes is another milestone where you do want to go into with your backpack, as soon you enter the city. I meet there Alex and Roger from Belgium suddenly again. And a moment later Carla from the Netherlands enters the Cathedra. Amazing how you meet each other again and again. So we celebrate this with a cozy dinner with Carla, who is staying also in the Notre Dame d'Isle.

Today is my day of rest, spending some time alone. Sending post to home and buy food for later. Get some sunscreen at the 'Pharmacy’. Very optimistic it turns out later :)
But now it feels as summers. 24/12 degrees Celsius, one month after my very cold start from home. I dare not to send my thermos clothes to home. Friday they promise 14/2 degrees again. And it can be colder higher in the hills after Vezelay.

The number of pilgrims on this once so quiet route is clearly increasing. I hear from many others that are now on their way.
I'll will not see them, because I will walk a couple of days a different route, to Ingeborg Crum who I really like to visit in Etourvy. Then I will move on to Vezelay and into the Morvan to Taizé. I've registered myself for Taizé, may still change it. But 6 May I hope to be there. I received an email back from Taizé, that I am welcome, with the warning that the stay is quite simple. But a pilgrim is easily pleased. I look forward to be there.
Furthermore, all my stuff gets its own specific place. In the bag 'in front' everything what I need during my walk. The rest is in my backpack. One of the pilgrim lessons is that everything what you need, you need to carry yourself. For that reason I left my shaving stuff at home. I am correcting my beard creative with my nail scissors. Will not be 'cool', but it is good enough for me.

Now I walk on my sandals into town to eat and find Wi-Fi, to send you this message. And then a long walk tomorrow to Chaourçois. Known for its cheese. So my story will be continued. I still have not had enough of this ;)

---

Rust in Troyes


Even een dag rust in Troyes, met zijn mooie oude vakwerk huizen. De kathedraal in Troyes is weer zo'n mijlpaal dat je daar met je rugzak het eerste heen wilt, als je de stad binnenkomt. Ik sta daar tot rust te komen, als ik Alex en Roger uit België ineens weer ontmoet. En vlak daarna komt Carla uit Nederland ook binnenlopen. Wonderlijk hoe je elkaar steeds weer ontmoet. Dus even gezellig samen gegeten met Carla die ook overnacht in de Notre Dame d'Isle.
Vandaag mijn rustdag alleen. Goed om wat post naar huis te sturen en voedsel in te kopen. Zonnebrand kopen bij de 'Pharmaci'. Zeer optimistisch blijkt later :)
Maar het is hier nu even zomers.  24 / 12 graden, een maand na mijn zo koude start. Mijn thermo kleren naar huis sturen durf ik nog niet, vrijdag alweer 14 / 2 graden. Het kan kouder worden hogerop na Vezelay.
Het aantal pelgrims op deze ooit stille route neemt duidelijk toe. Ik hoor van nog veel anderen die nu op pad zijn.
Die zal ik even niet zien, omdat ik een paar dagen een zelfbedachte route loop, naar Ingeborg Crum die ik zo graag wil opzoeken in Etourvy. Daarna verder naar Vezelay. Voor mijn bezoek aan Taizé later, heb ik mij mij nu officieel ingeschreven, mag ik altijd nog wijzigen. 6 mei denk ik daar ongeveer te zijn. Ik kreeg een email dat ik welkom ben, met de waarschuwing dat het verblijf heel simpel is. Maar als pelgrim onderweg ben je zo gauw tevreden. Lijkt mij even heerlijk daar te zijn.
Verder krijgen al je spullen steeds meer een vaste plek. In het tasje 'voor' wat spullen bijdehand voor onderweg. De rest verdwijnt in mijn rugzak. Alles wat je nodig hebt, draag je zelf. Scheerspullen daarom ook thuis gelaten. Mijn baardje fatsoeneer ik creatief met mijn nagelschaartje. Zal niet 'cool' zijn,  maar is goed genoeg voor mij.
Nu nog even op sandalen de stad in om te eten en een wifi te zoeken om jullie nog wat sturen. En dan morgen flink doorstappen naar Chaourcois. Bekend vanwege zijn kaas. Dus wordt vervolgd.  Ik heb er nog geen genoeg van ;)
.

  • 17 April 2013 - 22:15

    Zuster Marianne:

    Dank Hans voor je mooie berichten. En wat heerlijk dat het zomerse weer er nu is! Geniet van je rustdag en Gods zegen op je verdere tocht. Geluk, Marianne

  • 17 April 2013 - 22:21

    Agnes:

    Hoi Hans.

    Fijn dat je nog steeds verder wilt lopen. De tegenslagen van het begin werken nu positief uit! En geweldig dat je gesprekken voert in t frans; zo zie je maar. Nergens voor nodig om zo lang franse les te volgen :-) .
    Troyes is bekend terrein voor ons. Hebben we 2 x op een camping gestaan.
    Geniet verder van alles wat op je pad komt; we leven met je mee, en genieten met je mee via je verhalen en mooie foto's.

    Lieve groet, Henk en Agnes.

  • 17 April 2013 - 22:34

    Frank B:

    mooie lente-foto's! uitlopende bloesem, zon er bij, glas wijn op het terras. perfect!

  • 17 April 2013 - 23:34

    Bas:

    De wereld is mooi. Je hoeft er alleen maar oog voor te hebben. Als pelgrim leer je snel merk ik aan je verhalen. Je dagboek is vast langer dan je her met ons deelt. Dat is goed denk ik.
    Geniet, maar niet met mate. Luister naar de stem in je hart. Je komt vast nog toe aan de vraag: wat straks?
    Goede reis en ga met God.

  • 18 April 2013 - 08:15

    Marjolijn :

    Levensgenieter!

  • 18 April 2013 - 11:44

    Angela:

    Hallo Hans,

    Soms denk ik; het is voor ons (achter de pc) net een spannend avonturenboek dat we door jou kunnen lezen/meebeleven. Veel dank hiervoor.
    Hou vol, succes verder.

    Groeten uit Friesland.

  • 18 April 2013 - 13:07

    Jan Schaffers:

    Hans, in Troyes?? Helemaal daarnaar toe gelopen? Geweldig!
    Ik lees en leef mee. Troyes kennen we van vakantie. Een mooie stad.
    De route naar het zuiden is nog lang en mooi. Het Massif Central kan nog koud wezen, ook midden in de zomer omdat het zo hoog ligt.
    Gods' zegen op je tocht.
    Groeten, Jan

  • 18 April 2013 - 19:05

    Koos:

    Hans, wie weet kom je het paard van T. nog tegen! Vergeet dan geen foto te maken, ajb.
    Je schrijft: ".... omdat ik een paar dagen een zelfbedachte route loop ....". Nou ik neem mijn petje af dat je zoiets durft.

  • 18 April 2013 - 19:50

    Bram Van Mens:

    Een oom van Jessica Valkenburg, wat fijn dat ik Uw (moeilijk om jij te zeggen) mooie en soms spannende verhalen mag meelezen, en beleven.
    Heb veel lange afstandspaden gewandeld, liep het Willibrords pad, moest stoppen wegens ziekte, maar nu toch ook thuis genieten van wandelingen in de natuur, verrassende ontmoetingen en mooie foto's.
    Hartelijk dank en veel wandel plezier.

  • 19 April 2013 - 10:17

    Monique:

    He Hans,
    Mooie verhalen schrijf je en mooi foto's zeg. Goed om te horen dat het goed met je gaat, wat een mooie ervaring. Ook groeten vanuit het Open Huis, sommigen volgen je al op de voet : ) via je verslagen anderen kunnen tijdens OH op mijn laptop je relaas lezen (binnenkort try out op tv scherm). Mariette is ook erg onder de indruk van je wandeling. Hartelijke groeten van ons allemaal

  • 19 April 2013 - 23:00

    Tjitske:

    Hoi Hans!
    Indrukwekkende kerk! Prachtig plaatje met die blauwe lucht en de bomen in bloei! Geniet van je rustdag. Fijn dat je het nog zo naar je zin hebt! Groetjes van SHARE. We denken aan je.

  • 24 April 2013 - 21:13

    Annie Smid:

    hallo Hans,
    Fijn dat het goed met je gaat, vanmorgen even in het open huis geweest om je reis verslag te krijgen, want zelf had ik het geprobeert, maar het lukte niet, en heeft monique mij even geholpen. wat leuk dat je naar Ingeborg Crum gaat. Zij is een poosje geleden daar naar toe vertrokken. doe haar maar de groeten van mij. wij zijn gestopt met onze produkten in het open huis, het leverde niets op en dan zijn er zoveel andere bezigheden waar ik ook mee bezig ben. Ik ben benieuwt hoe je het in Thaize zult vinden. Wij vonden het een geweldige ervaring! Een hele fijne tocht verder, en ik blijf je volgen.
    Groetjes Annie Smid

  • 25 April 2013 - 16:05

    Hans 2 Hike:

    Dank weer voor jullie mooie reacties. Bemoedigend en verrassend. En dank ook Annie. Het was erg fijn bij Ingeborg. Bijzondere tijd samen gehad samen. Nu in Vezelay.

  • 28 April 2013 - 20:11

    Hans 2 Hike:

    Dank Monique. Groeten aan iedereen in Open huis !!!!
    En bijzonder Bram om te lezen hoe ook jij mijn tocht volgt..
    En Jan een prachtige omgeving hier. Nu in de Morvan zie ik steeds meer landgenoten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Troyes

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

See English below

Na een mooie start vorig jaar vanuit Sint Jacobieparochie, ga ik nu dan echt beginnen aan mijn pelgrimstocht naar Santiago, Finisterre and Muxia, vanuit ons landje. Door Belgie, Frankrijk naar Spanje.
Via bijzondere plaatsen voor mij als Vezelay en Taizé.

Twee jaar heb ik hier naar toe geleefd, stap voor stap zal ik op pad gaan en hoop ik alles onderweg intens te beleven. Het pad, de stilte, maar ook de mensen die ik mag ontmoeten.

Dag voor dag verder ... zowel innerlijk als fysiek op pad
alles loslatend, het onbekende in, in vertrouwen op God.

En in de hoop ook mijzelf tegen te komen en er van te leren :)

Psalm 86 : 11
Wijs mij uw weg, Heer,
Laat mij wandelen op het pad van uw waarheid,
Vervul mijn hart met ontzag voor uw naam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

After a beautiful start previous year from the North of the Netherlands in Fryslan, will I now continue with my pilgrimage to Santiago, Finesterre and Muxia. Moving on through The Netherlands, Belgium, France to Spain. To special places for me as Vezelay and Taizé.

Two years I have prepared myself, step by step, I will go now and I open myself for all the experiences on my way. The path, the silence, but also the people I may meet.

Day by day further from home ... both internally and physically on my way. Letting everything go, walking into the unknown, trusting in God.

And also to challenge myself and hoping to learn from it :)

Psalm 86: 11
Teach me your way, O Lord,
Let me walk in the path of your truth,
Fill my heart with awe for your name.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Santiago Movie

23 November 2014

Translation into English

05 Juni 2014

Continue in the pilgrimage of life

17 April 2014

Verder op weg in de pelgrimstocht van het leven

11 September 2013

My Return
hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 911
Totaal aantal bezoekers 219583

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: