Walking to fast and far, no water anymore - Reisverslag uit Golinhac, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu Walking to fast and far, no water anymore - Reisverslag uit Golinhac, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu

Walking to fast and far, no water anymore

03 Juni 2013 | Frankrijk, Golinhac

Day 97 Mo/Ma: Saint-Come-d'Olt -》 Golinhac 31 km

Monday I start early. Jean and I are both awake at 7 am and the rest is sleeping downstairs. So we quickly pack our backpack and leave St-Come-d’Olt . It will be a long day of 31 km and 8.5 hours on the road. And of course a lot of climbing again. First through beautiful Espalion with beautiful views (and photos) of the city, river and an old castle on a hill from which they were able to see the whole area. Nice.
On my way I notice a big sign that warns motorists for pilgrims. That makes me laugh. You do not see this on the silent pilgrimage route in the north :)
Then later an old church of Saint-Pierre of Bessuejouls. Very authentic. And halfway the fairytale village Estaing with the castle of the former President of France. A family with history.
At the bridge here crossing the river Lot, I'm enjoying the fabulous view on this village .. I was thinking to stay overnight here, with the brothers. But it is only 12:00 and I walk super today, and I hope to meet Benjamin and Sebastian again in Conques. So I continue. But I feel sorry later that I skipped this beautiful village. It is highly recommended to stay there.
I take a break to eat my baguette (bread) with nothing available to put on it. On Monday many shops are closed. I see many new pilgrims. Fresh groups that start from here .
Uphill it goes again for a long time. Keep on pushing myself. For the first time I have not water enough. Scary. With Fischer Mans Friend I try to give myself some energy. And I am deeply grateful when I find a water point at the top. Very important.
Today I walk for the first time in my T-shirt. After 3 months of cold and rain it feels really as spring. Delicious.
Just before Golinhac I see the Gite l'Oree du Chemin' where they have still a few free beds left. So I decide to stay. This was once a cow barn. But now a well-kept cottage for pilgrims. We hear that the owners can earn more money from the modern pilgrims than in the past from the milk of the cows.
Pilgrim’s become business here. Watching the many signs along the way to advertise for a Gite or restaurant. A big difference from the pilgrims around the year 1100 to 1500, then 9 out of 10 pilgrims sadly enough died on the Camino. Then is our hard work on the Camino luxury.
I'm meeting pilgrims again that I know, as Peter from Wales/Welsh. That is every day a surprise again.

Soms loop je teveel te jagen en raakt je water op

Maandag vroeg gestart. Jean en ik zijn allebei 7 uur wakker en de rest slaapt beneden. Dus snel ingepakt en vertrokken. Het wordt een lange dag van 31 km en 8,5 uur onderweg zijn. En natuurlijk weer flink stijgen en dalen. Eerst het mooie Espalion met mooie plaatjes van de stad en het water en een oude burcht op een heuvel van waaruit zij de omgeving goed konden overzien.
Onderweg een bord dat automobilisten waarschuwt voor pelgrims. Nuttig en komisch. Dat zie je niet op de stille pelgrimsroute's in het noorden :)
Dan later een oude kerk van Saint-Pierre van Bessuejouls. Heel erg authentiek. Halverwege de tocht het sprookjesachtige Estaing met het kasteel van de voormalige President van Frankrijk.  Een familie met geschiedenis.
Bij de brug daar aan de rivier de Lot, zit ik even te genieten van het sprookjesachtige uitzicht.. Ik was daar ook graag blijven overnachten, bij de broeders. Maar het is pas 12 uur en ik loop super vandaag, wil Benjamin en Sebastian morgen nog even zien in Conques, en ik ga dus verder. Maar spijt heb ik wel een beetje dat ik doorloop. Echt een aanrader om daar te overnachten.
Even mijn stokbrood eten, zonder beleg vandaag. Maandag zijn veel winkels dicht. Ik zie veel nieuwe gezichten voorbij komen. Verse groepen, bekende vertrekken weer. De harde kern gaat door.
Weer flink omhoog. Blik op oneindig. Alleen raakt voor het eerst mijn water op. Spannend. Met Fischermansfriend pep ik mij wat op en ben diep dankbaar als ik op de top een waterpunt vind. Erg belangrijk.
Vandaag loop ik ook voor het eerst in mijn T-shirt.  Na 3 maanden kou en regen is het nu echt lente. Heerlijk.
Vlak voor Golinhac zie ik de 'Gite l'Oree du Chemin' waar nog een paar plaatsen over zijn. Dus blijf ik daar maar. Ooit een koeienstal. Maar nu een goed verzorgde gite. We horen dat de moderne pelgrims meer geld opbrengen dan de melk van de koeien vroeger.
Aan de vele borden langs de weg om je naar een gite of restaurant te lokken, zie je dat er aan de pelgrims verdiend wordt. Vroeger was dat ook al zo, alleen toen kwamen 9 van de 10 pelgrims helaas om onderweg. Dan is dit zwoegen van ons maar luxe.

Ik kom toch weer bekenden tegen. Apart is het hoe je elkaar soms iedere dag tegenkomt en zo ook weer niet.