More Dutch / Meer Nederlanders - Reisverslag uit Azofra, Spanje van hans hike - WaarBenJij.nu More Dutch / Meer Nederlanders - Reisverslag uit Azofra, Spanje van hans hike - WaarBenJij.nu

More Dutch / Meer Nederlanders

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

11 Juli 2013 | Spanje, Azofra

.
Day 132 Mo/Ma: Villamayer de Monjardin -》Los Arcos 16 km
Day 133 Tu/Di: Los Arcos -》Logrono 30 km
Day 134 We/Wo: Logrono -》Navarrete 15 km
Day 135 Th/Do: Navarrete -》Azofra 24 km

( zie Nederlands hieronder )

In the following days I'll walk more and more with Dutch pilgrims: Anneke & Hans, Herma, Liesbeth and we continue together or alone and meet often again in the evening. Try to walk a little bit earlier and easier in this warm weather, which does not work every day. Unfortunately I do not see my singing friends back. That is also the Camino.

On this Camino I learn to know the Mass in the Basque Country. I don’t understand the language, but it is special to adopt in the local atmosphere. They sing very beautiful. A close-knit community, friendly to us pilgrims.
And you meet special Spaniards. Like Maria who as her mother, is welcoming pilgrims every day on the side of the road, just before Logrono. And Marinus with an impressive beard on the Camino near Navarrete.

Departing from Navarrette to Azofra I walk in the dark first wrong. Walking alone. In the albergue of Azofra I am really concerned about Julian a young pilgrim who has cycled from Russia. He is clearly dehydrated. With the help of someone who speaks Russian, we can help him and warn him to drink more.
In the morning he cycles past me again. I hope it has gone well with him further
The scenery is nice. Great views of red sand and rocks.

On the Camino signs I read it is 580km left to Santiago. Yet Another reason to slow down a little bit. I am getting already close ;)

---

Meer Nederlanders


In de dagen hierna kom ik nog meer Nederlanders tegen: Anneke & Hans, Herma, Liesbeth en we trekken verder samen of alleen en komen elkaar 's avonds weer tegen. Proberen het ook wat rustiger aan te doen met dit warme weer, wat niet iedere dag lukt. Helaas zie ik mijn zingende vrienden niet meer terug. Dat is ook de camino.
Onderweg maak ik kennis met de mis in Baskenland. Versta niet veel maar proef wel de lokale sfeer. Wat wordt er mooi gezongen. Een hechte gemeenschap, vriendelijk naar ons pelgrims.

En je komt ook markante Spanjaarden tegen. Zoals Maria die net zoals haar moeder trouw aan de kant van de weg staat als je nog even moet doorbijten maar Logrono. En Marinus met een indrukwekkende baard op de weg maar Navarrete.

Vertrekkend uit Navarrette naar Azofra loop ik in het donker eerst fout. Weer even alleen op pad. In de herberg van Azofra maak ik mij erg zorgen om Julian een jonge pelgrim die is komen fietsen uit Rusland. Hij is duidelijk uitgedroogd. Met hulp van iemand die Russisch spreekt kunnen wij hem helpen.
's Morgens fietst hij mij weer voorbij. Ik hoop dat het verder goed met hem is gegaan,
Het landschap waardoor ik loop is droog. Vergezichten over rood zand en rotsen.
.
Onderweg zie ik dat het nog 580km is naar Santiago. Nog een reden om het rustiger aan te doen ;)

  • 14 Juli 2013 - 17:59

    Zuster Marianne:

    Fijn weer iets van je te horen Hans. Geweldig zoals het tot nu toe gaat. Met nog 580 km te gaan... dat moet gaan lukken! Geniet van iedere kilometer. Vrede en alle goeds onderweg! Marianne

  • 14 Juli 2013 - 19:23

    José:

    Hoi Hans,
    Ik zie regelmatig advies voor jou bij de berichten. Ik heb voor jou ook enkele bijzondere slaapplaatsen die je niet zo mogen missen de komende dagen.

    SAN JUAN DE ORTEGA Monestaire ( heel oud klooster)
    BURGOS Capilla de la divina Pastora, is op bovenverdieping van een kapelletje, de pastoor zelf zingt je in slaap spelend op zijn gitaar.
    CARRiON DE LOS CONDES , albergue carrion de perigrinos, slapen bij de zusters.
    RUITELAN, dit is voor de klim naar O'Cebreiro, heel klein plaatsje met paar huizen maar super ontvangst bij Albergue Pegueria Potala, er wordt heerlijk gekookt en s'ochtends worden de pelgrims gewekt met het AVE MARIA

    Hans, blijf genieten van elke dag,
    Groetjes José

  • 14 Juli 2013 - 19:47

    Peregrinofrans:

    ¡Hola Peregrino Hans,

    Je gaat lekker langzaam en hebt meer tijd om te genieten!
    Je had in Irache , www.irache.com, naast het vullen van je flesje druivensap, ook nog even kunnen zwaaien bijv. naar Elisabeth daar er een webcam hangt. Ik merk aan je schrijven dat het goed met je gaat, je bent nu al een echte doorgewinterde pelgrim geworden die nu nog even een zomers stukje naar SdC kuiert. Mogelijk zit je alweer in de omgeving van Villafranca Montes de Oca.
    Geniet van elke stap...

    ¡Buen Camino,

  • 14 Juli 2013 - 19:56

    Peregrinofrans :

    Hola Peregrino Hans,

    Nog een aanvulling over een van je markante Spanjaarden Maria:
    Kort voor Logroño staat een vrouw met een kraampje stempels uit te delen, ook verkoopt ze diverse kettinkjes etc. Het is de dochter van señora Felisa, een vrouw die lang aan pelgrims “vijgen, koel water en liefde” gaf, en een stempel in het pelgrimspaspoort. In 2002 is ze overleden op 92-jarige leeftijd, haar dochter Maria zet de traditie voort.

    Hasta luego

  • 14 Juli 2013 - 22:43

    SJAAK KLOK:

    Hallo Hans
    Ik zie dat het goed met gaat, wat zou graag
    met je mee hebben gegaan

  • 14 Juli 2013 - 23:19

    Koos:

    Hans, is dat lekker brandnetel soep? Of ga je daarvan overgeven?
    Vorige week was op het nieuws, dat we mogelijk over een tijdje gerechten met eendenkroos zullen eten.
    Het schijnt lekker te zijn, en erg gezond. Koeien vinden het lekker. En die gaan er in ieder geval niet van overgeven.
    Halleluja !!!

  • 15 Juli 2013 - 09:40

    Bas:

    Aan de zuidkant van de Pyreneeën klinkt de camino duidelijk anders. De pelgrim blijft hetzelfde. Met 580 km is het nog maar even doorstappen :). Als een echte levensreiziger neem je de camino zoals hij komt. Net zoals de medepelgrims welkom zijn in jouw wereld. Je blijft de zorgende. Je blijft jezelf, maar toch anders. Bedankt. Goede reizen verder.

  • 16 Juli 2013 - 21:00

    Koos:

    Hans, de vierdaagse is vandaag begonnen! Misschien de moeite waard om daar even bij stil te staan?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Azofra

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

See English below

Na een mooie start vorig jaar vanuit Sint Jacobieparochie, ga ik nu dan echt beginnen aan mijn pelgrimstocht naar Santiago, Finisterre and Muxia, vanuit ons landje. Door Belgie, Frankrijk naar Spanje.
Via bijzondere plaatsen voor mij als Vezelay en Taizé.

Twee jaar heb ik hier naar toe geleefd, stap voor stap zal ik op pad gaan en hoop ik alles onderweg intens te beleven. Het pad, de stilte, maar ook de mensen die ik mag ontmoeten.

Dag voor dag verder ... zowel innerlijk als fysiek op pad
alles loslatend, het onbekende in, in vertrouwen op God.

En in de hoop ook mijzelf tegen te komen en er van te leren :)

Psalm 86 : 11
Wijs mij uw weg, Heer,
Laat mij wandelen op het pad van uw waarheid,
Vervul mijn hart met ontzag voor uw naam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

After a beautiful start previous year from the North of the Netherlands in Fryslan, will I now continue with my pilgrimage to Santiago, Finesterre and Muxia. Moving on through The Netherlands, Belgium, France to Spain. To special places for me as Vezelay and Taizé.

Two years I have prepared myself, step by step, I will go now and I open myself for all the experiences on my way. The path, the silence, but also the people I may meet.

Day by day further from home ... both internally and physically on my way. Letting everything go, walking into the unknown, trusting in God.

And also to challenge myself and hoping to learn from it :)

Psalm 86: 11
Teach me your way, O Lord,
Let me walk in the path of your truth,
Fill my heart with awe for your name.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Santiago Movie

23 November 2014

Translation into English

05 Juni 2014

Continue in the pilgrimage of life

17 April 2014

Verder op weg in de pelgrimstocht van het leven

11 September 2013

My Return
hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 219560

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: