Many more pilgrims after Sarria/ stroom pelgrims - Reisverslag uit Vilachá, Spanje van hans hike - WaarBenJij.nu Many more pilgrims after Sarria/ stroom pelgrims - Reisverslag uit Vilachá, Spanje van hans hike - WaarBenJij.nu

Many more pilgrims after Sarria/ stroom pelgrims

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

03 Augustus 2013 | Spanje, Vilachá

.
Day 158 Sa/Za: San Mamede -》Vilachá 26 km

( zie Nederlands hieronder )

The next day we quickly walk to Sarria, and start the last 100 km to Santiago. A large group of Spanish as well as Italian pilgrims joins us. They get the same ‘compostella’ in Santiago, proving you walked it, what seems for the Spaniards to be good on your CV. But for some it is also a nice introduction to the Camino, and they come back later sometimes to walk more.

We knew, but still we are surprised by the enormous group of pilgrims before and after us. Occasionally really slowing down. But also funny.
Albergues are often fully booked, so we stop a few kilometers before 'Porto Marin' in 'Vilachá as Cortes' in the albergue 'Case Banderas’, super well maintained by Gordon. He is from South Africa and started a new life on the Camino.

Pilgrims you should stay here. Super atmosphere. Gordon spoils us and we listen to his amazing story how he got here.

It stays quiet in this albergue, because all pilgrims walk on to 'Porto Marin'. Later we hear that other pilgrims had to sleep in 'Porto Marin' outside in the park. A few kilometers further on in the next village it is also difficult to find a sleeping place. The Camino is now changed.
But I walk my own Camino and find my way in trust, but try to be also smart, together with my Camino friends. Working together as a good team :)

---

Een stroom pelgrims vanaf Sarria

De dag erna komen wij al gauw door Sarria, en daar beginnen wij aan de laatste 100 km naar Santiago. Een grote groep Spaanse maar ook Italiaanse pelgrims voegt zich bij ons. Zij ontvangen dan ook hetzelfde bewijs dat je de camino hebt gelopen, wat voor de Spanjaarden goed staat op je Curriculum Vitae.
Dat wisten wij, maar toch verbazen wij ons over de enorme grote groep pelgrims voor en na ons. Af en toe echt file lopen. Komisch.

Herbergen zijn nu vaak volgeboekt, dus stoppen wij een paar kilometer voor 'Portomarin' in 'Vilachá as Cortes' bij de door Gorden super goed verzorgde herberg 'Case Banderas'.

Daar moet je heen pelgrims. Super sfeer. Gordon verwent ons en wij luisteren naar zijn bijzonder verhaal hoe hij hier gekomen is.

En weer heerlijk rustig in deze herberg, terwijl het iets verder over bezet is en ik later hoor dat anderen buiten moesten slapen of nog kilometers doorlopen. De camino is weer veranderd nu.

Zo loop ik mijn eigen tocht en vind mijn weg in vertrouwen, maar ook in slim overleg met mijn camino vrienden :)
.

  • 04 Augustus 2013 - 08:26

    Koos:

    Hans, eigenlijk heb je het op je weg naar Spanje maar één keer 'spaans benauwd' gehad, en dat was op de zesde en zevende dag. Zie je verslag van 24 maart met als titel: DE MAN MET DE HAMER. Ik reageerde met: "Ik zie uit naar je volgende verslag, want er zullen er nog heel veel volgen." Dat je zonder blessures je weg hebt afgelegd toont overduidelijk dat jouw voorbereiding SUBLIEM is geweest. Ik neem mijn pet voor je af!
    Toch heb ik een brandende vraag aan je: HEB JE VANAF 24 MAART DOPING GEBRUIKT ???????????

  • 04 Augustus 2013 - 09:11

    Petra :

    Wat geweldig om dit allemaal mee te lezen.ik volg je nu een paar weken en ben getroffen over de rust die uitstraalt van de berichten. Ook heb je een prettige maniet van verslag doen. Zelf ben ik van plan om in 2015 zelf te gaan lopen. Wil graag contact houden.

  • 04 Augustus 2013 - 11:28

    Zuster Marianne:

    Dank voor je verslagen Hans. Zo geef je mij en anderen de gelegenheid om mee te lopen. Je kunt van alle verslagen samen wel een boek maken! De laatste 100 km. Zal ook vreemd zijn om aan te komen. Ik draag je mee in gebed Hans - ook en zeker in deze laatste kilometers!

  • 04 Augustus 2013 - 11:40

    Erik Jacobs:

    Beste Hans, de laatste 100 km! Wat een geweldige reis moet het voor jou zijn! Zelfs een omweg op eigen initiatief gemaakt. Petje af hoor.
    Op vakantie moest ik ook aan je denken: in de straten van Luik kwam ik een koperen Jacobsschelp tegen op een tegel.
    Vanaf je vertrek op 18 maart volg ik je dagelijks: even in de mail kijken of er een hans2hike-bericht binnen is gekomen. Even lezen hoe het Hans is vergaan deze dag. En op de kaart even inzoomen hoe de omgeving daar is, welke plaatsjes met soms wonderbaarlijke namen daar in de buurt liggen... Over een paar dagen moet ik dat gaan missen!
    Voor de laatste paar reisdagen naar Santiago de Compostela wens ik je veel succes (maar eigenlijk is dat na zoveel kilometers overbodig). En wat zal het beeld van Jacobus daar zoveel meer betekenis hebben voor jou (en de andere pelgrims) versus de toeristen die een dagje Santiago doen...
    Erik Jacobs

  • 04 Augustus 2013 - 12:04

    @ns Den Heeten:

    Hoi hoi Hans,
    Vandaag in onze kerkdienst aandacht voor de Stilte. onze predikant praat met ons 3 zondagen over de Stilte. Het omvat zoveel, dat je er Stil van wordt. Komende week breng ik in Stilte door in een klooster rond Sittard. Neem jou en Kees in gedachten mee..... Wens je alles wat je nodig hebt bij je laatste kilometers van jouw tocht. Dank voor je mooie verslagen. In gedachten loop ik met je mee,
    groet van @ns

  • 04 Augustus 2013 - 14:22

    Brigitte (from Paris):

    Hi Hans !
    We 've met just before Taizé and we walked for half an hour together: you were the only pilgrim I walked with during my 2 weeks "sur le Chemin de Saint François" from Vezelay to Ars!
    Hope everything is OK for you : I can't read your dutch messages!
    Ultreia... pray for me in Santiago!
    Brigitte

  • 04 Augustus 2013 - 17:44

    Hans 2 Hike:

    Thanks all.
    Getting close to Santiago now in a big crowd of pilgrims.
    But with good camino friends .. we hope to finish together.
    And many other camino friends before and after me.
    My final finish will be the see at Finisterre & Muxia.

    Thanks for all reactions and prayers.
    And special to read your message Brigitte. It was special to walk the last steps to Taize together. Crossing the Morvan alone through lots of water.


  • 04 Augustus 2013 - 18:48

    Angelie:

    Hey Juan,
    een nieuwe naam, ik las daar laatst nog wat over, heel bijzonder, dat je voor een nieuwe periode in je leven een nieuwe naam kunt krijgen. Bijbelse voorbeelden genoeg.... En inderdaad veel beter als Gans, in onze taal dan toch. Geniet, leer en ervaar ook tijdens je zesde maand VOLOP. ( Tjonge, wat vliegt de tijd.) Groetjes, Angelie

  • 04 Augustus 2013 - 19:34

    Ymkje:

    Lieve Hans,

    De laatste "loodjes" van je voet/zoektocht. Wat een geweldige prestatie. Wat heb je ons mee laten genieten van je reis, bedankt daarvoor.

    Succes de laatste kilometers.

    Gr. Ymkje.

  • 04 Augustus 2013 - 23:45

    Basso:

    Mooie verhalen ook deze keer. Gelukkig nog steeds dezelfde Hans, die als zeer goed voorbereide pelgrim nog steeds verder loopt. Prachtig! Wat een doorzetter ben je. Blijf dicht bij jezelf. Ook nu. Leef bij de dag en geniet van wat God je geeft.
    Goede reis gewenst met mooie ontmoetingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Vilachá

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

See English below

Na een mooie start vorig jaar vanuit Sint Jacobieparochie, ga ik nu dan echt beginnen aan mijn pelgrimstocht naar Santiago, Finisterre and Muxia, vanuit ons landje. Door Belgie, Frankrijk naar Spanje.
Via bijzondere plaatsen voor mij als Vezelay en Taizé.

Twee jaar heb ik hier naar toe geleefd, stap voor stap zal ik op pad gaan en hoop ik alles onderweg intens te beleven. Het pad, de stilte, maar ook de mensen die ik mag ontmoeten.

Dag voor dag verder ... zowel innerlijk als fysiek op pad
alles loslatend, het onbekende in, in vertrouwen op God.

En in de hoop ook mijzelf tegen te komen en er van te leren :)

Psalm 86 : 11
Wijs mij uw weg, Heer,
Laat mij wandelen op het pad van uw waarheid,
Vervul mijn hart met ontzag voor uw naam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

After a beautiful start previous year from the North of the Netherlands in Fryslan, will I now continue with my pilgrimage to Santiago, Finesterre and Muxia. Moving on through The Netherlands, Belgium, France to Spain. To special places for me as Vezelay and Taizé.

Two years I have prepared myself, step by step, I will go now and I open myself for all the experiences on my way. The path, the silence, but also the people I may meet.

Day by day further from home ... both internally and physically on my way. Letting everything go, walking into the unknown, trusting in God.

And also to challenge myself and hoping to learn from it :)

Psalm 86: 11
Teach me your way, O Lord,
Let me walk in the path of your truth,
Fill my heart with awe for your name.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Santiago Movie

23 November 2014

Translation into English

05 Juni 2014

Continue in the pilgrimage of life

17 April 2014

Verder op weg in de pelgrimstocht van het leven

11 September 2013

My Return
hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 219503

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: