My 6th Month & a special place of silence - Reisverslag uit Sarria, Spanje van hans hike - WaarBenJij.nu My 6th Month & a special place of silence - Reisverslag uit Sarria, Spanje van hans hike - WaarBenJij.nu

My 6th Month & a special place of silence

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

02 Augustus 2013 | Spanje, Sarria

.
Day 157 Fr/Vr: Fonfria -》San Mamede 26 km

( zie Nederlands hieronder )

Furthermore, I walk through green Galicia, where you can see and feel the Atlantic influence. Always a nice cooling breeze. But in colder months blowing of course a very strong cold wind and rain.

My 6th month has started. Nice trails to walk this day.
On the Camino I find a special place of silence. A simple cottage where you can stop for a moment. In a nice decorated room you can take a break or moment of meditation. There is a Bible laying down open with the text out of John 14 ... with the text ... 'trust'.
The whole room has a peaceful atmosphere. Nothing is forced. You can choose to walk or just to rest. I enjoyed it really.

Then I walk on and meet an aggressive dog. But my walking sticks help me again. Slowly I walk past him, and keep him on a safe distance :)

Along the way I meet my Camino friends sometime again. Especially Kelly and Dorien are taking a lot of time to be nice for any dog, cat or other animal.
But I also surrender. To touching :)

In 'San Mamede "we again find a nice little albergue.
Dorien plays beautifully on the piano. Together we sing 'Let it be'. That is enjoying life :)

---

Maand 6 & een mooi stilte plekje

Verder loop ik door het nu groene Galacie, waar de Atlantische invloed te merken is. Altijd een lekker verkoelend briesje. Maar in koudere maanden waait hier natuurlijk een zeer felle gure wind en regen.

Mijn 6e maand is begonnen. De route gaat over mooie paadjes.
Onderweg kom ik een bijzondere stilte plek tegen. Een eenvoudig huisje waar je even tot rust kunt komen. Met een rustgevende inrichting. Er ligt ook een bijbel open bij Joh 14 bij een kruis en knielbank ... met de tekst ... 'vertrouw'.
De hele kamer ademt rust uit. Niets word je opgedrongen. Je kunt zelf kiezen door te lopen of hier even tot rust te komen.
Ik heb even heerlijk genoten daar.

Daarna verder omhoog en toch nog even een agressieve hond. Maar de stokken doen weer wonderen. Langzaam loop ik hem voorbij, en hou hem op afstand :)

Onderweg kom ik mijn camino vrienden zo af en toe weer tegen. Vooral Kelly en Dorien zijn niet meer vooruit te branden als er hond, kat of andere dier op onze weg loopt.
Maar ook ik bezwijk. Te vertederend :)

In 'San Mamede' vinden wij weer een mooie kleine herberg.
Dorien speelt prachtig op de piano. Samen zingen wij 'Let it be'. Dat is genieten :)
.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sarria

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

See English below

Na een mooie start vorig jaar vanuit Sint Jacobieparochie, ga ik nu dan echt beginnen aan mijn pelgrimstocht naar Santiago, Finisterre and Muxia, vanuit ons landje. Door Belgie, Frankrijk naar Spanje.
Via bijzondere plaatsen voor mij als Vezelay en Taizé.

Twee jaar heb ik hier naar toe geleefd, stap voor stap zal ik op pad gaan en hoop ik alles onderweg intens te beleven. Het pad, de stilte, maar ook de mensen die ik mag ontmoeten.

Dag voor dag verder ... zowel innerlijk als fysiek op pad
alles loslatend, het onbekende in, in vertrouwen op God.

En in de hoop ook mijzelf tegen te komen en er van te leren :)

Psalm 86 : 11
Wijs mij uw weg, Heer,
Laat mij wandelen op het pad van uw waarheid,
Vervul mijn hart met ontzag voor uw naam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

After a beautiful start previous year from the North of the Netherlands in Fryslan, will I now continue with my pilgrimage to Santiago, Finesterre and Muxia. Moving on through The Netherlands, Belgium, France to Spain. To special places for me as Vezelay and Taizé.

Two years I have prepared myself, step by step, I will go now and I open myself for all the experiences on my way. The path, the silence, but also the people I may meet.

Day by day further from home ... both internally and physically on my way. Letting everything go, walking into the unknown, trusting in God.

And also to challenge myself and hoping to learn from it :)

Psalm 86: 11
Teach me your way, O Lord,
Let me walk in the path of your truth,
Fill my heart with awe for your name.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Santiago Movie

23 November 2014

Translation into English

05 Juni 2014

Continue in the pilgrimage of life

17 April 2014

Verder op weg in de pelgrimstocht van het leven

11 September 2013

My Return
hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 219353

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: