Op weg naar de zee - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van hans hike - WaarBenJij.nu Op weg naar de zee - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van hans hike - WaarBenJij.nu

Op weg naar de zee

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

11 Augustus 2013 | Spanje, Olveiroa

.
Dag 165 Za: Santiago -》 Negreiro 22 km
Dag 166 Zo: Negreiro -》 Logoso 40 km
( zie Nederlands hieronder )

In Santiago I stay a day longer to meet my dear friends that started with me walking out of Taize. We all walk alone but try to meet each other when possible.
A great moment to meet again in Santiago. Maren, Sebastian & Benjamin. Begin May we walked through the snow together. Now we are together in Santiago on a warm day. Thanks dear friends. We will meet again.

The greatest gift to me is that Sebastian gives me his Taize songbook, that he carried his whole camino. Through snow, rain & sunshine.
So special this gift.

Now I am slowly on my way to the sea. Taking a lot of time for this important last part. Enjoy and re-think my camino close to the waves.  But first I need to climb my way to the sea. I just finished two days with new challenges. Looking forward to see the ocean tomorrow.

---

In Santiago blijf ik nog een dag langer. Om mijn vrienden van Taize te ontmoeten: Benjamin, Sebastian & Maren. Begin mei vertrokken wij uit Taize.  We lopen alleen, maar ontmoeten elkaar onderweg. Gaan door de sneeuw en regen.
In Santiago ontmoeten wij elkaar weer op een warme dag. Een bijzondere vriendschap.

Heel erg verrast ben ik als Sebastian mij zijn Taize liedboek geeft wat hij mee heeft gesjouwd heel zijn camino. Door sneeuw en regen getekend.

Nu heb ik Santiago verlaten en loop richting de zee. Het gaat flink op en neer. Mijn laatste uitdaging. Twee dagen onderweg nu.
Onderweg koelen wij lekker af in het water. Ik zie uit naar het moment dat ik de oceaan kan zien. Bij het strand en de zee wil ik nadenken over mijn camino en hoe dit te vertalen naar mijn leven.



  • 11 Augustus 2013 - 21:58

    Bas:

    Mooi dat je zo camino vrienden weer ontmoet met zulke dierbare herinneringen. Je schreef: ik wil leven. Neem de tijd onderweg naar de oceaan. Neem voorzichtig afscheid van deze fase in je leven en bedenk de komende tijd. Probeer de verbinding te vinden. God gaat ook nu met je mee. Ik hoop dat je onderweg een spiegel vindt voor je gedachten. Een gezegende etappe gewenst.

  • 11 Augustus 2013 - 22:23

    Leen:

    Hallo Hans,
    Weer op weg, nu de laatste en belangrijke fase van je pelgrimstocht. Ik denk een emotioneel moment als je de oceaan ziet, hoort en ruikt.
    Een moment van afscheid en bezinning waarvoor je samen met God de tijd moet nemen.
    Groeten,
    Leen

  • 11 Augustus 2013 - 22:40

    Irene En Peter:

    Hans,
    Van harte gefeliciteerd, you made it!! Your dream has come true, wauw!
    We danken de Heer voor Zijn nabijheid en bescherming dag in dag uit tijdens deze lange tocht.

    We wensen je Gods rijke zegen toe in je toekomst. Mogen de rust en vrede van onze hemelse Vader
    zij met je. En dag aan dag draagt Hij ons!!

    Shalom en gegroet

  • 11 Augustus 2013 - 22:52

    Paul VSch:

    Hans,
    Geweldig dat je deze tocht heb mogen volbrengen! Dat je de gezondheid gehad hebt en het doorzettingsvermogen.
    Hartelijke groet
    Paul van Sch.

  • 12 Augustus 2013 - 07:38

    Koos:

    Dag Hans, de vierde foto daar sta jij zo prachtig op! Jouw stralend genieten is overduidelijk zichtbaar.
    Ja, en dan binnenkort naar huis terug! Ik begrijp goed dat je daar moeite mee hebt.
    Misschien kan je het een beetje vergelijken met iemand die afgestudeerd is en geen werk kan vinden?
    Ik ben op het ogenblik een boek aan het lezen over het leven over Teresia van Lisieux. Een R.K. non die echt 'GIJ GEHEEL ANDERS' heeft geleefd. Haar leven stond bol van het lijden. Zulke mensen hadden daar totale Vrede mee. Op foto's straalt zij net zoals jij op die hier boven! Een Protestantse non schreef o.a. een boek met de titel: De Verborgen Schat In Het Lijden. De titel zegt genoeg. Ik denk dat straks weer thuis lijden met zich mee zal brengen. Ik denk dat dat niet anders kan na zulke ervaringen. Maar ook dan mag je je 'gedragen' gedragen, je geborgen weten.

  • 12 Augustus 2013 - 09:44

    Zuster Marianne:

    Lieve Hans, geluk en sterkte op dit laatste stuk - in gebed verbonden!

  • 12 Augustus 2013 - 10:20

    Frank B:

    mooi!

  • 13 Augustus 2013 - 17:34

    Wilenaas:

    En de zee al gezien,? of ben je nog onderweg.
    leuke foto,s hoor.
    En wat lijk je daar precies op Kees.wel wat jonger dan.
    Daaaaaaaaaag. Vele Groetjes van ons,

  • 13 Augustus 2013 - 20:38

    Ina:

    wat een mooie fotoos van de reis en zeker de latste weer.
    geniet elke keer als ik een verslag lees en ben er dan een beetje bij.
    nog even en dan de ocean.........

  • 14 Augustus 2013 - 16:05

    Nellie Kanters:

    Mooi om te zien dat je zo ver bent gekomen.
    Hoor graag van je als je weer in het land bent.
    groetjes Nellie Kanters

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Olveiroa

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

See English below

Na een mooie start vorig jaar vanuit Sint Jacobieparochie, ga ik nu dan echt beginnen aan mijn pelgrimstocht naar Santiago, Finisterre and Muxia, vanuit ons landje. Door Belgie, Frankrijk naar Spanje.
Via bijzondere plaatsen voor mij als Vezelay en Taizé.

Twee jaar heb ik hier naar toe geleefd, stap voor stap zal ik op pad gaan en hoop ik alles onderweg intens te beleven. Het pad, de stilte, maar ook de mensen die ik mag ontmoeten.

Dag voor dag verder ... zowel innerlijk als fysiek op pad
alles loslatend, het onbekende in, in vertrouwen op God.

En in de hoop ook mijzelf tegen te komen en er van te leren :)

Psalm 86 : 11
Wijs mij uw weg, Heer,
Laat mij wandelen op het pad van uw waarheid,
Vervul mijn hart met ontzag voor uw naam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

After a beautiful start previous year from the North of the Netherlands in Fryslan, will I now continue with my pilgrimage to Santiago, Finesterre and Muxia. Moving on through The Netherlands, Belgium, France to Spain. To special places for me as Vezelay and Taizé.

Two years I have prepared myself, step by step, I will go now and I open myself for all the experiences on my way. The path, the silence, but also the people I may meet.

Day by day further from home ... both internally and physically on my way. Letting everything go, walking into the unknown, trusting in God.

And also to challenge myself and hoping to learn from it :)

Psalm 86: 11
Teach me your way, O Lord,
Let me walk in the path of your truth,
Fill my heart with awe for your name.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Santiago Movie

23 November 2014

Translation into English

05 Juni 2014

Continue in the pilgrimage of life

17 April 2014

Verder op weg in de pelgrimstocht van het leven

11 September 2013

My Return
hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 680
Totaal aantal bezoekers 219379

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: