To the 'Fosse Dionne' in Tonnerre - Reisverslag uit Tonnerre, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu To the 'Fosse Dionne' in Tonnerre - Reisverslag uit Tonnerre, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu

To the 'Fosse Dionne' in Tonnerre

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

21 April 2013 | Frankrijk, Tonnerre

.
Day 54 Su/Zo: Etourvy -》 Tonnerre 21 km

( zie Nederlands hieronder )

Moved I say goodbye to Ingeborg. So special was this time together. I am very glad that I visited her. When I leave she askes me to choose a pebble with a text that appeals to me. A nice idea. I choose "dare" to live. That suits to me, also for after my Camino when I am back home.
With the help of Ingeborg I get my Trip to Dover bag string repaired. I learned more how to sew.
After a delicious breakfast, it is time to go. Climbing up the hill, following the GR654 now. A wonderful route. Etourvy fades away in the depth. That is impressing me that I want to make a photo of the view on Etourvy with a flower in the foreground. And when I bow deep for this, I roll with my backpack on the ground and laugh about myself. I've fun already early :)
It is a wonderful path to Tonnerre. I booked with the help of Ingeborg a small hotel. A good night's sleep before a big trip tomorrow. I arrive just on time. The hotel is closed but I may stay.
Bought a little bit of food and walked around in Tonnerre. The old washing place Fosse Dionne makes a deep impression. That makes you speechless. It is if the time has stood still here.
Then up to the Eglise Saint Pierre, "high on the hill”. But unfortunately I'm late and it is closed. But I do get rewarded with beautiful views over Tonnerre. A beautiful day, full of peace and confidence to continue my way.

---

Naar de 'Fosse Dionne' in Tonnerre

Ontroerd neem ik afscheid van Ingeborg. Zo bijzonder deze tijd samen. Dit had ik absoluut niet willen missen.Bij mijn vertrek mag ik een steentje met een tekst uitkiezen die mij aanspreekt. Mooi idee. Ik kies 'durf' te leven. Dat past bij mij, ook voor na mijn terugreis naar huis.
Met hulp van Ingeborg nog even mijn Trip to Dover tas koord gerepareerd. Nog even leren naaien.
Na een heerlijk ontbijt is het dan toch tijd om te gaan. De heuvel op, de GR654 nu weer even volgend. Een prachtige route binnendoor. Etourvy verdwijnt langzaam in de diepte. Indruk maakt dat. Als ik daarvan een foto wil maken met een bloemetje op de voorgrond, buk en ik diep en rol met rugzak en al onderuit. Ik heb al vroeg lol.:)
Het wordt een prachtige tocht naar Tonnerre.  Daar heb ik met hulp van Ingeborg toch maar niet voor het als benauwd en niet echt schoon pelgrimsverblijf gekozen. De negatieve ervaring in Chaource doet mij kiezen voor een klein hotel. Een goede nachtrust voor een flinke tocht morgen.
Nog even eten gezocht en rond gelopen in Tonnerre. De oude wasplaats 'Fosse Dionne' maakt diepe indruk. Daar word je stil van. Alsof de tijd stil gestaan heeft hier.
Dan omhoog naar de 'Eglise Saint Pierre', hoog op de heuvel. Maar helaas ben ik te laat en is die dicht. Maar ik word wel beloond met mooie uitzichten over Tonnerre. Een mooie dag, vol van een rust dat ik in vertrouwen mijn weg verder mag gaan.
.

  • 22 April 2013 - 08:18

    Frank B:

    mooi dat je zo onderweg hulp ontmoet....!


  • 22 April 2013 - 15:07

    Angelie:

    Lieve Hans,
    een mooi en dankbaar hart spreekt telkens door je verslagen heen.
    "Durf', een woord waarin jij, in geloof, al aan het stappen bent, letterlijk. Ik moet aan psalm 18 denken, waarin David getuigt dat de Here hem uitleidde in de ruimte. Met Hem loop ook jij op een legerbende in en spring je over een muur....daar is durf voor nodig, én vertrouwen. Die God wil jou met kracht omgorden en je weg effen maken, net als bij David. Hij maakt je voeten als die der hinden en doet je op je hoogten staan. Nu, tijdens deze tocht, en straks, als je weer thuis bent. Ik weet zeker dat je DURFT, samen met jouw God! Lieve groet, Angelie.

  • 23 April 2013 - 00:11

    Leen:

    Hallo Hans,
    Een goede keus van het steentje. Durf past bij jou.
    Groeten,
    Leen

  • 23 April 2013 - 10:25

    Arend En Anneke De Niet:

    Mooie beelden en verhalen Hans. Voor ons als oud-Santiagogangers heel leuk en herkenbaar.
    Oude tijden herleven weer. We reizen met je mee en zien weer uit naar je verdere belevenissen.
    Geniet van alles en bon voyage, bon courage !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Tonnerre

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

See English below

Na een mooie start vorig jaar vanuit Sint Jacobieparochie, ga ik nu dan echt beginnen aan mijn pelgrimstocht naar Santiago, Finisterre and Muxia, vanuit ons landje. Door Belgie, Frankrijk naar Spanje.
Via bijzondere plaatsen voor mij als Vezelay en Taizé.

Twee jaar heb ik hier naar toe geleefd, stap voor stap zal ik op pad gaan en hoop ik alles onderweg intens te beleven. Het pad, de stilte, maar ook de mensen die ik mag ontmoeten.

Dag voor dag verder ... zowel innerlijk als fysiek op pad
alles loslatend, het onbekende in, in vertrouwen op God.

En in de hoop ook mijzelf tegen te komen en er van te leren :)

Psalm 86 : 11
Wijs mij uw weg, Heer,
Laat mij wandelen op het pad van uw waarheid,
Vervul mijn hart met ontzag voor uw naam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

After a beautiful start previous year from the North of the Netherlands in Fryslan, will I now continue with my pilgrimage to Santiago, Finesterre and Muxia. Moving on through The Netherlands, Belgium, France to Spain. To special places for me as Vezelay and Taizé.

Two years I have prepared myself, step by step, I will go now and I open myself for all the experiences on my way. The path, the silence, but also the people I may meet.

Day by day further from home ... both internally and physically on my way. Letting everything go, walking into the unknown, trusting in God.

And also to challenge myself and hoping to learn from it :)

Psalm 86: 11
Teach me your way, O Lord,
Let me walk in the path of your truth,
Fill my heart with awe for your name.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Santiago Movie

23 November 2014

Translation into English

05 Juni 2014

Continue in the pilgrimage of life

17 April 2014

Verder op weg in de pelgrimstocht van het leven

11 September 2013

My Return
hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 680
Totaal aantal bezoekers 219486

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: