It stays an adventure (1ste of May in France) - Reisverslag uit Issy-l'Évêque, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu It stays an adventure (1ste of May in France) - Reisverslag uit Issy-l'Évêque, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu

It stays an adventure (1ste of May in France)

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

01 Mei 2013 | Frankrijk, Issy-l'Évêque

.
Day 64 Wo: Larochemillay -》 Issy l'Eveque 25 km

( zie Nederlands hieronder )
I hear rain and thunderstorm all night. But in this renewed Gite it is nice warm and dry. The last Gite was old, cold but dry and historically. Then you dress yourself warmer. It will be a really wet walk today. But on my way, I prefer rain above thunder. I start with a nice coffee, breakfast and prepare my lunch. If it continues to rain this day, I will have to eat my lunch while I stand outside. I made it a habit to store my food for the day in a bag hanging on the side of my backpack. So I and can grab something to eat while I walk. So everything gets slowly its permanent place. And when I change this on a rest day, I need to search longer ;)
The first part I'll walk on a GR path through nature, and enjoy the beautiful nature. It is nice green and wet now, but all that water gives nice photos. Then I pass a couple of houses, and see Dutch cars. If I see someone outside I say good morning in Dutch. They look surprised. And then I get invited to my surprise for a cup of coffee with Paul and Marianne. They invite me inside while I am really dirty. After a special time together, I continue my walk again. I'll beat their offer to drive with them to the next village. And I regret that later. First I meet an unfriendly dog who I keep on distance with my sticks. Then it starts to rain, with a serious scary thunderstorm. My path covered by trees, is changing into an open fields without any protection against the thunder. I decide to sit and wait on the edge of this hollow path that turned into a stream. I make myself small and wait until the storm passes by. You feel very small in the nature with this hard thunder above you. Half an hour later I can continue again, but have still 15 km to go through an open and high area. So I pray that the storm will stay away. Fortunately, it goes well.
When I arrive in the village Issy l'Eveque, everything is closed. It's May 1, the National Holiday, then it is very quiet in France. I find no hotel, restaurant and Gite. I ask for help to the only man that I see in the village. And he walks with me through the village to check what is possible. An angel :)

First he finds everything closed¸but eventually we find a small pelgrimsroom of the church and turns out to be open. With 2 other French pilgrims Catherine & Romeau I sleep there. They offer me also some food. French fun we have together. In lovely summer evening sun. So everything ends fine. And I found fellow pilgrims. :)

---

Blijft spannend (1 Mei in Frankrijk)

Het regent en onweert al de hele nacht. Maar deze vernieuwde gite is echt goed warm te stoken. De vorige niet, maar die was wel lekker droog en historisch, dan kleed je je wat warmer aan. Het wordt een echt natte wandeling. Maar onderweg heb ik toch liever stromende regen dan onweer. Nog even lekker koffie zetten en droog ontbijten en lunch klaarmaken. Als het zo blijft regenen wordt het snel lunch opeten uit het vuistje. Ik ben een slaapzak hoes als voedsel buidel gaan gebruiken, die ik aan de zijkant van mijn rugzak hang en zo kan grijpen voor onderweg. Alles krijgt zijn vaste plek en als ik op een rustdag hier even iets in verander, dan ben ik aan het zoeken ;)

Het eerste stuk loop ik nog even via de GR om van de mooie natuur te genieten. Lekker nat nu, maar al dat water geeft mooie plaatjes. Dan kom ik langs een paar huizen waar ik Nederlandse auto's zie staan.  Als ik iemand buiten zie zeg ik goedemorgen. En dan word ik tot mijn verrassing op de koffie uitgenodigd bij Paul en Marianne. Een bijzonder gesprek.  Als ik weer op pad ga, sla ik hun aanbod af om mee te rijden naar Luzy. Daar krijg ik bijna spijt van. Want verder op hou ik eerst een onvriendelijke hond met mijn stokken op afstand.  Daarna gaat het regenen, maar erger ook flink onweren. Als ik zie dat mijn pad verder gaat in een open vlakte, besluit ik aan de rand van een hol pad dat in een beekje veranderd, op mijn hurken te gaan zitten en te wachten tot het onweer voorbij trekt. Dan voel je je klein in dat natuurgeweld. Een half uur later kan ik verder en moet nog 15 km door open en hoog gebied. Dus ik bid dat het onweer weg zal blijven. Gelukkig gaat dit goed.

Eenmaal aangekomen blijkt er helemaal niets open in het dorp. Tsja het is 1 mei, dan ligt heel Frankrijk plat. Geen Hotel, restaurant en gite. Ik vraag om hulp aan iemand uit het dorp. Die loopt met mij het dorp door. Een engel :)
Eerst tevergeefs  Maar uiteindelijk vinden wij de kleine pelgrimsgite van de pastorie en blijkt die open te zijn. Met nog 2 andere franse pelgrims Catherine & Romeau overnacht ik daar, die mij ook aan wat eten helpen. Frans gezellig hebben wij het samen. In een heerlijk zomers avond zonnetje. Zo komt alles weer goed. Toch even mede pelgrims gevonden. :)

  • 02 Mei 2013 - 19:37

    Nellie Kanters:

    We vinden het geweldig om alles af en toe te lezen. Het wordt een heel boekwerk!
    Nog veel leuke momenten in het verschiet...
    Groetjes Nellie Kanters

  • 02 Mei 2013 - 23:31

    Wilenaad:

    Hoi Hans.
    Net je verhalen gelezen,je maak heel wat mee,jammer hoor die regen,gelukkig dat het verder goed met je gaat. Kitty en fam,zijn ook in Frankrijk,wij passen op hun beesten.
    Hier is het droog,en uit de wind,kan je wel in het zonnetje zitten,de wind is nog steeds fris.
    Sterkte met je verdere reis,en het beste gewenst
    Wil en Aad.

  • 02 Mei 2013 - 23:50

    Peregrinofrans:

    Pelgrimszegen

    Trouwe God, mens-zijn is op tocht gaan, onderweg zijn,
    naar vrede op zoek. Mens-zijn is pelgrim worden, op reis zijn,
    rusteloos voort, Uw levensdroom tegemoet.
    Mens-zijn is je geborgen weten bij God & bij elkaar.
    Mens-zijn is ook lasten dragen, een leven lang, is opstaan telkens weer
    & altijd verder gaan, een steun zijn voor elkander.

    Trouwe God, zegen deze pelgrim, zegen Hans,
    wees zijn reisgezel, ga hem voor, wees hem tot staf & steun.
    Draag zijn zorgen, til onze lasten & wijs Uw spoor.
    Breng hem weer veilig thuis, vol vrede & alle goeds.

    Hans, God zegene & beware je op je pelgrimstocht.
    Hans, ga & bid ook voor ons!

  • 03 Mei 2013 - 01:35

    Nel Blanken:

    Hoi Hans,

    Lees met veel respect voor jou, over je reis ervaringen.
    Fijn er, ook hier op Jamaica, een klein beetje deel aan te mogen hebben.

    Hartelijke groet en God's zegen

  • 03 Mei 2013 - 06:59

    Koos:

    Apart, Hans, je bent ook 5 koeien tegen gekomen! Mooie foto's.

  • 03 Mei 2013 - 08:21

    Hans 2 Hike:

    Dank allen. Ontroerend en mooi gedicht Frans !

  • 03 Mei 2013 - 15:10

    Piet Keus:

    Beste Hans,

    Helaas zijn niet alle honden vriendelijk.
    Onweer in het open veld lijkt mij ook erg beangstigend.
    Goed dat je een "Engel" tegen kwam.

    Piet Keus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Issy-l'Évêque

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

See English below

Na een mooie start vorig jaar vanuit Sint Jacobieparochie, ga ik nu dan echt beginnen aan mijn pelgrimstocht naar Santiago, Finisterre and Muxia, vanuit ons landje. Door Belgie, Frankrijk naar Spanje.
Via bijzondere plaatsen voor mij als Vezelay en Taizé.

Twee jaar heb ik hier naar toe geleefd, stap voor stap zal ik op pad gaan en hoop ik alles onderweg intens te beleven. Het pad, de stilte, maar ook de mensen die ik mag ontmoeten.

Dag voor dag verder ... zowel innerlijk als fysiek op pad
alles loslatend, het onbekende in, in vertrouwen op God.

En in de hoop ook mijzelf tegen te komen en er van te leren :)

Psalm 86 : 11
Wijs mij uw weg, Heer,
Laat mij wandelen op het pad van uw waarheid,
Vervul mijn hart met ontzag voor uw naam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

After a beautiful start previous year from the North of the Netherlands in Fryslan, will I now continue with my pilgrimage to Santiago, Finesterre and Muxia. Moving on through The Netherlands, Belgium, France to Spain. To special places for me as Vezelay and Taizé.

Two years I have prepared myself, step by step, I will go now and I open myself for all the experiences on my way. The path, the silence, but also the people I may meet.

Day by day further from home ... both internally and physically on my way. Letting everything go, walking into the unknown, trusting in God.

And also to challenge myself and hoping to learn from it :)

Psalm 86: 11
Teach me your way, O Lord,
Let me walk in the path of your truth,
Fill my heart with awe for your name.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Santiago Movie

23 November 2014

Translation into English

05 Juni 2014

Continue in the pilgrimage of life

17 April 2014

Verder op weg in de pelgrimstocht van het leven

11 September 2013

My Return
hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 219495

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: