Thorn -> Grevenbicht (vlak voor Born) - Reisverslag uit Grevenbicht, Nederland van hans hike - WaarBenJij.nu Thorn -> Grevenbicht (vlak voor Born) - Reisverslag uit Grevenbicht, Nederland van hans hike - WaarBenJij.nu

Thorn -> Grevenbicht (vlak voor Born)

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

25 Maart 2012 | Nederland, Grevenbicht

Zondag 25 maart: Door Belgie heen verder naar het zuiden. Mijn lichaam toesprekend dat dit echt 'normaal' gaat worden. 10 tot 12 kg op de rug en 1 tot 2 kg op de buik. Met het heerlijk zonnetje moet er nog meer gewicht (water en kleding) in mijn rugzak. Gaat eigenlijk niet slecht. Alleen mijn voeten moeten wennen aan het gewicht. Geen blaren, wel pijn. Creatief veters strikken en sokken wisselen helpt wel wat. Komt wel goed, hoop ik.
Tip: Teva sandalen zijn ideaal voor in de avond, in 't stadje.

Andere Santiago pelgrim ontmoet die in etappes naar Santiago loopt, met dan ook wel een kleinere rugzak. Nu gaat hij tot aan de grens (Vise), waar ik mijn tocht ook ongeveer eindig. Volgend jaar zal ik hier weer zelf langskomen, maar dan doorgaan naar Santiago. Dan mag de schelp echt op. Nu eerst maar oefenen.
Navigeren gaat steeds beter. De combinatie van Garmin tracks/sporen en de rood witte merktekens, maakt verdwalen onmogelijk. Alleen zorgen dat je stroom hebt. :)

Na Thorn loop ik door Belgie, zie ik ineens veel meer Santiago wegwijzer stickers. Geeft je wel een speciaal gevoel. Toch doorlopen ? :)
Langs de Maas verder dit keer. Met een geschiedenis van overstromingen. Halverwege maar eens even bellen en een overnachting geregeld, van 'Vrienden van de fiets' (ook voor tweevoeters). Tot mijn grote verrassing beland ik in een natuurparadijs. Als je het niet erg vindt in een woonwagen te slapen, eindje te lopen naar het toilet, dan zit je op een hemels plekje. Ik heb dit helemaal voor mijzelf zelfs.
Familie Zegwaard / B&B Horisserweerd. Ga er eens genieten. Een aanrader.
Echt geweldig. Ik kom terug. Super en enthousiast beheerd !
Ook internet. Daarom wat foto’s op waarbenjij.nu gezet.

Onderweg denk ik na over David's woorden in Psalm 139, toen hij op de vlucht was voor Saul, met de dood bedreigt: 'Heer, U kent mij, U doorgrondt mij, U weet het als ik zit of sta, U doorziet van verre mijn gedachten, ga ik op weg of rust ik uit, U merkt het op, met al mijn wegen bent U vertrouwd. Wonderlijk zoals u mij kent, het gaat mijn begrip te boven ....'

Heel wat om tot mij door te laten dringen terwijl ik onderweg ben.

Ik zo lekker slapen in mijn eigen woonwagen. Wordt vervolgd.

ALL PHOTO's of the day:
https://plus.google.com/photos/111187410918392986416/albums/5730121070079988161

  • 02 Oktober 2013 - 19:40

    Martin Zegwaard:

    Leuk deze reactie.
    Het motiveerd iemand om door te gaan. En tijdens hun reis zijn ze natuurlijk ook van harte welkom op
    onze www.bedandbreakfasthorisserweerd.nl

    Met vriendelijke groet,
    Martin Zegwaard


  • 02 Oktober 2013 - 20:02

    Hans 2 Hike:

    Dank Martin.
    Het is alweer een tijdje geleden in 2012. Maar ik heb toen genoten in Horisserweerd bij jullie.
    Bijzonder gastvrij ontvangen, dat vergeet je niet meer.
    Dus als ik in de buurt kom, dan kom ik zeker weer eens langs. Wie weet met wat meer mensen.
    Een erg mooi plekje om te overnachten daar bij jullie.
    Een hartelijke groet
    Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 683
Totaal aantal bezoekers 219355

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: