Grevenbicht -> Spaubeek - Reisverslag uit Spaubeek, Nederland van hans hike - WaarBenJij.nu Grevenbicht -> Spaubeek - Reisverslag uit Spaubeek, Nederland van hans hike - WaarBenJij.nu

Grevenbicht -> Spaubeek

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

26 Maart 2012 | Nederland, Spaubeek

Maandag 26 maart: Dit keer een record 26 km in 7 uur. Genietend van het heerlijk weer en mijn tocht. Als een vreemdeling door de drukke binnenstad van Sittard heen. Stil wordt het vanzelf zodra ik daarna de Kollenberg op klim via de zeven kruisweg staties langs de Rosa kapel. Door Windraak heen en over de Wanenberg stap ik door, op en neer gaat het, met mooie uitzichten, naar Spaubeek waar ik dit keer mijn maag maar snel vul met een patatje gyros. Het wordt al laat en ik overnacht net voorbij Spaubeek, in alle rust in het buitengebied. Bijna geen huis meer te zien, maar ik kan het gelukkig goed vinden en wordt hartelijk ontvangen.

Leuk zijn toevallige ontmoetingen onderweg. Suzan uit Born die mij op de koffie uitnodigt als zij hoort dat we allebei fan van 'De Wandeling' zijn. Dank Hella en Suzan.
Maar helaas moet ik verder, maar ik mag echt later nog eens langskomen.
En dan een ander die voorbij fietst en vraagt of ik naar Santiago ga. Blijk ik haar de dag ervoor gebelt te hebben over haar B & B. Sterk is dat.

Na druk Sittard is het stil en mooi en ga ik met de kilo's op en neer. Gaat niet vanzelf, maar lukt wel. Geinspireerd door de prachtige uitzichten.

Mijn Psalm 139 tekst was voor vandaag vers 5 : ‘U omsluit mij, U legt uw hand op mij.’
Bemoedigend ! Morgen verder.

ALL PHOTO's of the day:

hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Totaal aantal bezoekers 219382