D3 Aken -> Simpelveld (Huize Damiaan) - Reisverslag uit Simpelveld, Nederland van hans hike - WaarBenJij.nu D3 Aken -> Simpelveld (Huize Damiaan) - Reisverslag uit Simpelveld, Nederland van hans hike - WaarBenJij.nu

D3 Aken -> Simpelveld (Huize Damiaan)

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

31 Maart 2012 | Nederland, Simpelveld

Zaterdag 31 maart:
Maart is bijna voorbij en ook heel wat stappen. Morgen 200 km gelopen, wat gaat dat toch snel. Naar de imposante dom van Aken gaan wij nu net als vorig jaar, maar eerst een mooi bezoek aan de Boliviaans-Sloveense kunstenares Ejti Stih. Waar ik diep onder indruk ben van haar weergave van het laatste avondmaal. Verbaasd en dankbaar is Etji voor zoveel belangstelling. Blij dat ik dit niet gemist heb.
Onderweg een mooi en diep gesprek met Marianne uit Amersfoort. Geraakt word ik als zij mij haar gebedskaartje meegeeft, wat haar ook zoveel geholpen heeft. Dank Marianne ! Geeft mij veel stof tot nadenken.
Na de Dom waar ik even stil in de kerkbanken ga zitten, gaat het verder de stad uit richting Nederland. Onderweg krijg ik veel waardevolle tips van Gerrie die met haar man naar Santiago liep. Een bijzonder verhaal over hun samen en hun tocht. En leerzaam voor mij.
Onderweg ons enige regenbuitje, klagen mogen we niet. En mijn wandel kleding wordt gelijk eens goed getest. Daarna nog een kerk met het scheppingsverhaal op zes ramen staat weergegeven. De eenvoud van deze kerk maakt meer indruk dan de uitbundigheid van de Dom.

Moe, voldaan kom ik aan in Simpelveld. Mijn rugzak en ik zijn onafscheidelijk. Pelgrimswasje weer gedaan en aan de verwarming gehangen nadat iedereen klaar is met douchen. Mooi gesprek tijdens het eten aan de Cordaid tafel waar ik toevallig terecht kom. Klaar voor de slotdag van de vastenaktie pelgrimstocht. Daarna nog even nagenieten van de stilte in dit mooie Limburgsland.

ALL PHOTO's of the day:
https://plus.google.com/photos/111187410918392986416/albums/5730129748152365953

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

hans

Stap voor stap ... tocht voor tocht ... op weg naar Santiago, Assisi ... My camino to Santiago de Compostella & Assisi. Bereikbaar via mijn bekende email of als je mij nog niet kent via hans2hike@gmail.com

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 219359

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Januari 2019

Chemin d’Assise started from Taizé

18 Maart 2013 - 11 September 2013

On my way to / Op pad naar Santiago in 2013

10 September 2012 - 28 September 2012

Mijn eerste stappen naar Santiago in 2012

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

50ste Kennedymars 80 km

24 Maart 2012 - 03 April 2012

Mijn Pelgrimstocht 2012

Landen bezocht: