Jumping over water to Tramayes - Reisverslag uit Tramayes, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu Jumping over water to Tramayes - Reisverslag uit Tramayes, Frankrijk van hans hike - WaarBenJij.nu

Jumping over water to Tramayes

03 Mei 2015 | Frankrijk, Tramayes

Day 2 Sunday: Cluny -> Tramayes 20 km,440 meter up and 222 down

Staying: Chambre d’Hôtes: La Grange Fleurie in Tramayes

One more day I walk the same path as two year ago to Santiago, when I walked with Franz and later also Werner from Germany. Now in much better weather, but still we are surprised when our path is overtaken by water. De brave of us jump over / through the water, but we walk a bit back and find an alternative through the wood, and keep our shoes dry. It is again a beautiful way with great views. And we enjoy our culinair lunch on the ground. Creating our lunch place in the wood, in between all kind of little local animals as ants. Sitting on our poncho’s and my light weight solution to sit, never used on my way to Santiago because of the terrible weather. But now it is handy. Simple life, so close to nature is super. After our arrival we have to say goodbye to the daughter of our friends of Bretagne. So many nice talks we had in these two days. We continue now with us four pilgrims to Assisi.
In Tramayes we stay in a for pilgrims luxery place, the Chambre d’Hôtes ‘La Grange Fleurie’. Our cloths full of mudd are washed for us. Really necessary after this muddy day. The other pilgrims sleeping place where I stayed before, is closed. The only other alternative is a very simple one, with no electricity and only cold water.
We are spoiled by this Britisch couple that started a new life in France. The rooms are all different, decorated with flowers. Many pilgrims and tourists seem to find this place.

+++++

Nog één dag loop ik dezelfde route als twee jaar geleden naar Santiago. Toen samen met Franz en later ook Werner uit Duitsland. Nu in veel beter weer, maar toch worden wij ook nu nog verrast door een totaal ondergelopen pad, als een beek ons pad kruist en even totaal overneemt. De dappere van ons springen door het water naar de overkant. Maar om de voeten droog te houden lopen wij minder dappere toch even terug en vinden een alternatief door het bos. Het wordt verder weer een mooie tocht, genietend van de uitzichten en weer een culinaire lunch op de grond. Het is even improviseren in het bos, maar tussen alle mieren en ander lokaal volk, maken wij een mooi lunch plekje met onze poncho's en mijn lichtgewicht zeiltje wat ik naar Santiago ook meesjouwde maar toen nooit gebruikt heb door het slechte weer. Die eenvoud en de natuur om ons heen, doen ons goed. Na aankomst moeten wij helaas afscheid nemen van de dochter van onze vrienden uit Bretagne. In twee dagen hebben wij heel wat moois met elkaar gedeeld. Nu verder op pad met zijn vieren, als pelgrims naar Assisi.
In Tramayes overnachten wij zeer luxe voor pelgrims in het Chambre d’Hôtes ‘La Grange Fleurie’. Onze modderkleren kunnen wij heerlijk laten wassen, wat ook wel echt nodig is. Het pelgrimsadresje waar ik 2 jaar eerder sliep, is er mee gestopt. Het enig ander alternatief schijnt een zeer sober verblijf te zijn, met geen elektriciteit,en alleen koud water. Wij worden goed verwend door dit Engels echtpaar, die een nieuw leven zijn begonnen in Frankrijk. Veel kamers, allemaal anders ingericht met veel bloempatronen. Pelgrims en toeristen weten hen blijkbaar goed te vinden.

• 27 Mei 2015 - 21:02

Bas:

Het leven in het hotel ziet er goed uit. Maar buiten is het niet alleen nat. Als je er oog voor hebt zie je veel, heel veel. Mooie plaatjes. Mooie reis begonnen lees ik. Misschien wel twee reizen.
    Goede tijd met elkaar en veel inspiratie gewenst als ware pelgrims.

• 27 Mei 2015 - 22:06

Jo Gruijters, Helmond (broer Van Josè):

Hans,

Ik lees met aandacht je verhalen, heel bijzonder om "samen"weer onderweg te zijn, geniet er van de komende periode en in jullie verdere ( pelgrims ) leven. Ook de foto's zijn weer herkenbaar.

Gr.

Jo Gruijters

• 27 Mei 2015 - 23:19

Peregrinofrans:

Bonsoir Pèlerin Hans,
    Het is heerlijk om te lezen dat je je weg hebt gevonden ...
    Je bent ook een bijzonder mens, en wie goed doet, ontvangt goed!
    Geniet van elke stap...
    Bon Chemin,

• 27 Mei 2015 - 23:35

Marlon:

Hee Hans,

weer een mooie tocht voor de boeg!
    Ik hoop dat je de door je gastvrouw zelfgemaakte jam laat smaken, opgepept wordt door een verkwikkende douche, goede gesprekken hebt, beseft dat slecht weer tijdelijk is, allerlei tegenslagen kunt relativeren. Kortom: de waarde ziet van alles wat op je pad komt.
    Geniet!

Hartelijke groeten,
    Marlon

• 28 Mei 2015 - 12:15

Koos Koeman:

Dag Hans, op de 'My Lunch' foto valt het mij opnieuw op dat je kennelijk na elke dag een maand jonger bent. GroetYes, Koos.

• 28 Mei 2015 - 18:58

Hans 2 Hike:

Dank. Mooi is het om jullie reacties te lezen. Hoe jullie meeleven in je inleven en zo mee mogen lopen. Dank ook voor de lieve reacties op het feit dat ik nu 'samen' een nieuwe weg mag gaan. Een ontdekkingsreis in vertrouwen.
    En Marlon, goed geraden van die zelfgemaakte jam.
    Heb jij daar ook overnacht ? Dat zou mij niets verbazen :)
    Een warme groet voor jullie allen.