Nu écht begonnen. Nat zwaar aangekomen in Franeker - Reisverslag uit Franeker, Nederland van hans hike - WaarBenJij.nu Nu écht begonnen. Nat zwaar aangekomen in Franeker - Reisverslag uit Franeker, Nederland van hans hike - WaarBenJij.nu

Nu écht begonnen. Nat zwaar aangekomen in Franeker

Door: hans2hike

Blijf op de hoogte en volg hans

11 September 2012 | Nederland, Franeker

Nat gestart met mijn camino vanuit Sint Jacobiparochie. Tweede poging om kerk van binnen te zien ook mislukt. Werd teruggebeld toen ik 2 uur verder was, maar toen hoefde het niet meer. Net buiten Jacobi werd ik overvallen door wind en regen en kreeg mijn poncho niet over mijn rugzak heen. Na een half uur worstelen stopte er een engel die mij even hielp :) . Verder wel gemerkt dat ik teveel kilo's meesjouw. Flink doorbijten. Nog een aandachtspunt. maar goed om nu te ontdekken.
Onderweg ook aan mijn Maria gedacht. Nu ik 2 jaar later onderweg ben. Veel mooie dingen samen gedaan. Wij hadden dit eigenlijk samen moeten lopen. Nu loop ik voor haar.

Uiteindelijk veilig aangekomen in Franeker bij mensen die zelf naar Santiago liepen 2 Jaar geleden. Gezellig.
Morgen vroeg op 25 km naar Jorwert en  ik wil op tijd bij Sietske zijn :)

.....

• 12 September 2012 - 02:07

Michiel :

Vandaag de poncho dus maar alvast aan bij de start? Succes weer vandaag!

• 12 September 2012 - 05:59

Goed idee :)

• 12 September 2012 - 07:21

Jet:

Succes vandaag. Ik hoop dat je deze week tussen de buien door loopt en dat je poncho in de tas kan blijven. Aan de foto's te zien geniet je van het prachtige Friese landschap.

• 12 September 2012 - 09:11

Jan Nanne:

Hans, ook ik had altijd problemen om de poncho over mijn rugzak te krijgen. We zijn overgestapt op een hoes over de rugzak, waterdichte jas met een regenbroek van Berghaus, die goed over de schoenen paste. Nooit geen last gehad van transpiratie of lekkage. Succes verder.

• 13 September 2012 - 22:15

Hans 2 Hike:

Ik klaag niet over het weer. Geniet nog van heel wat zon, tussen de regen door.
    En als de poncho eenmaal goed zit, dan is het wel lekker handig om hem over mijn hoofd naar achteren te slaan als de zon weer even schijnt.
    Beste methode is meestal de poncho, eerst over de rugzak te doen en dan de rugzak pas aan te doen.
    Alleen moet ik daar weer even handig in worden. :)
    Leuk om al jullie reacties te lezen.

• 17 September 2012 - 21:44

Frans Hofstra En Agnes Dubelaar:

Hallo Hans,
    Fijn dat het goed gaat. Naar welk e-mailadres kunnen we onze foto van jou sturen?

• 01 Oktober 2012 - 15:48

Hans 2 Hike:

Dank Frans en Agnes voor de geweldige opvang.
    Veel geleerd bij jullie.
    Je kunt hans2hike@gmail.com gebruiken.
    Ik reageer ook even via email.
    Warme groet
    Hans